A1 HRVATSKA

Transformacija u digitalnu kompaniju i ulaganja u mrežu podržali rast poslovnih rezultata

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Transformacija u digitalnu kompaniju i ulaganja u mrežu podržali rast poslovnih rezultata
13.02.2019.
u 10:05
Prihodi telekoma A1 Hrvatska na godišnjoj razini porasli su za 1,6 posto na 444,5 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Zahvaljujući značajnim ulaganjima u mrežu, tehnologiju, sadržaj i promjenu brenda, prihodi telekoma A1 Hrvatska na godišnjoj razini porasli su za 1,6 posto na 444,5 milijuna eura, priopćili su iz A1. U četvrtom su kvartalu prihodi su porasli 5,9 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije. Operativna dobit (EBITDA) u 2018. porasla je za 4,6 posto na 114,1 milijuna eura. Rast prihoda u četvrtom kvartalu nije nadoknadio troškove promjene brenda i ulaganja u prava za UEFA Ligu prvaka pa je EBITDA bila niža za 2,3 posto u odnosu na isti kvartal godinu ranije.

Broj mobilnih korisnika je nastavio s rastom za 3,4 posto na 1,83 milijuna eura. Uz stalnu migraciju korisnika s bonova na ugovornu obvezu, broj mobilnih pretplatnika porastao je za 8,2 posto. Kombinirajući fiksne i mobilne tehnologije A1 Hrvatska omogućava pristup super-brzom, širokopojasnom internetu u cijeloj Hrvatskoj. Potvrđuje to porast korisnika mobilnog širokopojasnog interneta za 18,2 posto zahvaljujući snažnom rastu broja korisnika Homebox usluge. Prosječni mjesečni prihod po korisniku (ARPU) niži je za 1,3 posto te iznosi 12 eura, zbog nižih prihoda od posjetitelja u roamingu uslijed znatnog smanjenja veleprodajnih cijena.

A1 Hrvatska nastavila je s organskim rastom fiksnog segmenta unatoč padu broja fiksnih linija od 8 posto. Dobrim rezultatima najviše je pridonijelo ulaganje u sadržaj poput UEFA Lige prvaka, kazuju iz A1..

U 2018. godini ulaganja A1 Hrvatska iznosila su 87,8 milijuna eura, što je za 3,1 posto više nego 2017. . Snažan rast investicija rezultat je mrežnih ulaganja u tehnologije nove generacije. Regulatorno smanjenje naknada za korištenje frekvencije omogućilo je dodatna ulaganja u razvoj i mrežne kapacitete. Prošlog ljeta kompanija je uspješno testirala 5G tehnologiju uz postignute brzine od 20 Gbit/s u živoj mreži, naglašavaju iz A1.

– Prošla je godina za nas u A1 Hrvatska bila godina za pamćenje. Tvrtka je istodobno prolazila digitalnu transformaciju, nastavila s izgradnjom optičke mreže, nadogradila mobilnu mrežu s naprednim funkcionalnostima te provela opsežan projekt promjene brenda. Paralelno s uspješnom promjenom naziva u A1 Hrvatska i pravnom integracijom Metroneta napravili smo zaokret iz tradicionalnog telekoma u digitalnu kompaniju. U potpunosti smo preuredili poslovne prostore u A1 kampusu te prilagodili rad novom, agilnom načinu u sklopu procesa digitalne transformacije. Uz sve promjene u 2018. godini, ostali smo fokusirani na korisnike kako bi im omogućili najbolje digitalno korisničko iskustvo i olakšali život u digitalno doba. Naši napori u digitalizaciji Hrvatske odražavaju se u implementaciji brojnih 5G funkcionalnosti u mobilnoj mreži te u širenju fiksne optičke mreže s kojom smo obuhvatili više od 508 tisuća kućanstava diljem zemlje. Prošla je godina bila doista dinamična za kompaniju A1 Hrvatska, a u 2019. nastavit ćemo sa značajnim ulaganjima u mrežnu infrastrukturu, sadržaj i esport – izjavio je Jiříji Dvorjančanski, predsjednik uprave A1 Hrvatska.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar HUZP
HUZP
13:17 13.02.2019.

kada tako ulazu zasto je moja brzina interneta 3D umjesto 50 mb/s samo 12 sto je manje od minimuma 70% kojim nas diskriminiraju

LE
LeandroZG
12:03 13.02.2019.

A1 ulaze napore u privlacenju novih korisnika, a stare se ne trude zadrzati, pa tako stari odlaze