Rade da izgube

TŽV Gredelj: Pitanje je koliko radnih mjesta možemo spasiti!

Foto: 'Dalibor Urukalovic/PIXSELL'
TŽV Gredelj: Pitanje je koliko radnih mjesta možemo spasiti!
06.07.2012.
u 07:30
Uvođenje neradnog petka, smanjenje plaća ili smanjivanje broja zaposlenih
Pogledaj originalni članak

Tvornica željezničkih vozila Gredelj uvest će neradni petak ili će smanjiti svim zaposlenicima plaće ili pak otpustiti višak od oko 1500 radnika.

Jednu od te tri opcije sindikatima je stavio na stol novi predsjednik uprave te tvrtke Krešimir Kranjčec, suočen s drastičnim padom prihoda i golemim dugovima koje prijete solventnosti tvrtke.

Ušteda 20 posto

Kranjčec kaže da bi uvođenjem neradnog petka firma uštedjela oko 20 posto troškova za zaposlene, a koliko je situacija u Gredelju teška, govori i to da Kranjčec na pitanje koliko je viška radnika u tvrtki odgovora da je bolje pitanje: koliko je radnih mjesta moguće spasiti. Kaže da je već srezao troškove zaposlenih 10 posto ukidanjem prekovremenih sati i stimulacija, no to neće biti dovoljno.

– Prvo što me zateklo kad sam preuzeo mjesto direktora Gredelja bila je blokada. Dio novca za plaće tako je skinuto s računa – kaže Kranjčec. Gredelj svaki mjesec ima teškoća s isplatom plaća pa je tako tek ovih dana isplaćena plaća za svibanj. Naime, Gredelju su prihodi od prodaje pali više od 20 posto u zadnjih pet godina pa se tvrtka, kako bi zadržala likvidnost, navodi Kranjčec, zaduživala. Tako su dugovi za leasing i bankama narasli na 250 milijuna kuna pa su leasing kuće postale vlasnice hala i proizvodnih strojeva te tvornice, a dugovi dobavljačima koji se protežu iz 2010. godine iznose 175 milijuna kuna. S minusom od 28 milijuna kuna, dugovi ukupno iznose 453 milijuna kuna.

Kranjčec kaže da je pokrenuo reviziju svih projekata Gredelja i kad se ona dovrši, pokrenut će pitanje odgovornosti ako se utvrde propusti.

A prema dosad dostupnim podacima oko projekata Gredelja, pogotovo onih inozemnih, ta tvrtka u vlasništvu HŽ-a na njima je ostvarivala uglavnom gubitke. Tako je dosad utvrđeno da je na poslu s teretnim vagonima za makedonske željeznice Gredelj imao 2,5 milijuna eura gubitka, na poslu s Trenitalijom minimalno 1,5 milijuna eura, a na projektu lokomotiva DEL 800 izgubljeno je 1,5 milijuna eura. Usto, i na poslu za američki NREC Gredelj ostvaruje gubitak od oko 150.000 dolara po lokomotivi, a samo u ovoj godini napravit će ih više od 20!

Za projekte koje je ugovarala bivša uprava Gredelja Kranjčec kaže da je veći dio njih bio nerentabilan i netransparentan. Čim je došao na mjesto šefa Gredelja, kaže, uveo je službu kontrolinga koje dotad nije bilo.

Tako će odsad biti nadziran rad svakog voditelja projekta kako se ne bi ponovili dosadašnji propusti.

Kasne plaće

Za nova postrojenja Gredelja u zagrebačkom Vukomercu kaže da su prekapacitirana i da nema dovoljno posla za tako velike pogone. No to je, kaže, posljedica globalne krize i stanja u HŽ-u, zbog čega se Gredelju znatno smanjio opseg posla.

U ovoj godini Kanjčec očekuje prihode od 300 do 400 milijuna kuna, a o tome koliki će biti gubitak ne želi govoriti.

Kranjčec kaže da mu je cilj osigurati tekuću likvidnost, smanjiti troškove, očuvati održiva radna mjesta i osigurati kontinuitet proizvodnje te provesti restrukturiranje.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 29

PI
Pikador
08:07 06.07.2012.

Došli novi,mladi,zeleni i nesposobni...pa je najlakše pljuvat po starom.

VI
Vito
08:24 06.07.2012.

TŽV Gredelj: Pitanje je koliko radnih mjesta možemo spasiti! Koje li nesposobne uprave... Ne samo nesposobne, već i nemaštovite... Koliko vagona postoji u Hrvatskoj, a nisu niti za brzine od 20 km/h koliko moraju najbrže voziti iz Zagreba u svim smjerovima da se neraspadnu tračnice, a oni nemaju posla? Što im znači TŽV? Težak vulgarizam? Tvornica Željezničkih Vagona to sigurno nisu... Da jesu imali bi posla preko glave i za tri smjene...

IS
ispravakntcnavoda
07:56 06.07.2012.

Volio bih da ovaj članak pročitaju oni koji tako zdušno pljuju po sadašnjoj Vladi i traže njenu ostavku. Vjerojatno će i za otpuštanje radnika biti Krivi Čačić, Milanović i Linić.