Kako bi poboljšao silaznu putanju prodaje, koja utječe i na cijenu dionica, te ubrzao uslugu koja traje “više od nekoliko minuta”, McDonald’s će u SAD-u ukinuti osam proizvoda, a od siječnja 2015. i pet specijalnih menija. Prevelik broj proizvoda, piše USA Today, stvara gužvu u kuhinji i teret je zaposlenicima. Predugo se čeka u redu pa se najpopularniji svjetski fast food, nakon što je od 2007. ponudu proširio za 70% proizvoda, vraća korijenima, odlučeno je na sastanku McDonald’sovih dioničara.
– Smanjit će se gužve, a unaprijediti točnost i brzina usluge – kazali su Macu, koji na američkom tržištu bilježi pad prodaje od 4,6% te 4% u Aziji i Africi. Na upit hoće li novi McDonald’sov plan utjecati i na Hrvatsku, u Globalnoj hrani na čelu s Georgom Gavrilovićem mlađim, koja drži franšizu tog lanca brze hrane, smatraju da je to dobar smjer, no dinamika uvođenja takvog koncepta u nas znatno je drugačija u odnosu na tržište SAD-a.
– Da bismo krenuli s tim, trebamo uvesti drugačiju operativnu platformu i na tome raditi dugoročno – objašnjava Ivana Šapina, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću McDonald’sa Hrvatska. No s franšiznim se poslovanjem već pokazalo da svako tržište ima svoje specifičnosti. Neki McDonald’si u svijetu, primjerice, umjesto hamburgera već nude salatu i drugu “zelenjavu”, a i u hrvatskom se priklanjaju zdravijim trendovima te surađuju s neovisnim stručnjacima, nutricionistima kako bi potrošače upoznali s kvalitetom, nutritivnom vrijednosti i potencijalnim alergenima u obroku. Smanjili su i količinu soli u krumpirićima te količinu kalorija u pojedinim umacima.
Tvrde da je i ponuda doručaka, wrapova te salata na tom tragu, a razvijaju i koncept McCaféa koji nadopunjuje uobičajenu ponudu sa slasticama i toplim napicima. Kave su od dobavljača koji posluju u skladu s održivim razvojem i posjeduju certifikat Rainforest Alliance.
U Globalnoj hrani tako očekuju prihode kao i lani unatoč rastu PDV-a sa 10 na 13%.
>>Sestre Zaninović prve ambasadorice McDonald'sa u Hrvatskoj