Recesija ne štedi ni ovogodišnje božićne domjenke. U većini hotela, njih 54%, ove ih je godine manje nego lanjske, a svega 6% bilježi ih rast domjenaka u svojim prostorima, pokazalo je istraživanje portala PoslovniTurizam, provedeno u 120 hotela na području čitave Hrvatske. Kriza vlada i po pitanju potrošnje na domjencima u čak 60 posto hotela, dok ih svega 7% bilježi veću zaradu tom segmentu.
Pad potrošnje posljedica je štednje, koja se prije svega očituje u smanjivanju broja uzvanika, za što se organizatori odlučuju u 39% slučajeva. Stoga i ne čudi podatak da 80% domjenaka ima manje od 100 uzvanika, a štedi se i jeftinijim menijima, manjom količinom pića, te na glazbenim i zabavnim sadržajima.
Inače, podaci o potrošnji govore da su organizatori domjenaka najčešće (u 69% slučajeva) trošili 100 do 200 kuna po gostu, a svega je 18% onih koji su za malo raskošniji stol potrošili 200 do 300 kuna. Većina hotelijera, njih 74%, uzrok ovakvog stanja vidi u aktualnoj gospodarskoj situaciji, a zanimljivo je da 14% ispitanih sredstva namijenjena za poslovne darove i domjenke preusmjerava u humanitarne svrhe.
- Iako je, kad je o blagdanskim domjencima riječ, u pitanju kratkoročna ušteda, dugoročno gledano, izgradnja odnosa sa poslovnim partnerima od iznimne je važnosti jer se u neformalnoj, opuštenoj atmosferi lakše se sklapaju nova poznanstva, a ona kasnije često urode uspješnim poslovnim odnosom. Stoga savjetujemo tvrtkama da dvaput razmisle prije nego odluče štedjeti na svom idućem božićnom domjenku - kazala je Daniela Kos, voditeljica portala PoslovniTurizam.
Koju vrsu otvaraca za konzerve korisiti ovaj gore sef? LOL! PLJUC!