Doris Peručić:

U novu marinu 
u Slanom ulažemo 60 milijuna kuna

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
U novu marinu 
u Slanom ulažemo 60 milijuna kuna
16.06.2014.
u 18:45

Iduće godine trebala bi biti proširena marina u Dubrovniku Veliki investicijski ciklus počinje ove godine dok se čekaju rezultati dubinskog snimanja koji će odrediti daljnji smjer poslovanja i dokapitalizacije
Pogledaj originalni članak

Privatizacija ACI-ja najavljuje se dulje od godine, a turska Dogus Grupa čeka mig države da pokuša povećati svoju prisutnost u domaćem lancu marina. I dok se iščekuje odluka Vlade, u ACI-ju se pripremaju za investicije, a njegova nova direktorica Doris Peručić provodi financijski, tehnički i pravni due diligence koji će na jesen otkriti vrijednost i potencijal ACI-ja.

Lani je zabilježen velik pad neto dobiti ACI-ja, u prvom kvartalu i gubitak. Što se događa u tvrtki?

Kada promatramo fizičke pokazatelje djelatnosti nautike, vidimo da je tržišni položaj u 2013. ostao isti i kako su rezultati na nivou ostvarenih iz godine prije. Ukupni prihodi čak su i dva posto veći nego 2012. Kada govorimo o godišnjem, mjesečnom i dnevnom vezu koji generira najviše prihoda, on je na razini iz 2012. Međutim, rashodi su veći za 14 posto. Najveći udio u poslovnim rashodima za 2013. godinu odnosi se na amortizaciju koja je 8-postotnim povećanjem znatno utjecala i na povećanje ukupnih poslovnih rashoda. Lanjska neto dobit zaista je šestina one iz 2012., ali razlog tome isključivo su korekcije pogrešaka iz prethodnih razdoblja sukladno nalazu revizije. U tom je kontekstu izvjesna i buduća aktivnost otklanjanja računovodstvenih grešaka i mjerenja dugotrajne nefinancijske imovine što će u konačnici utjecati i na dobit ove godine.

Počeli ste s minusom u prvom tromjesečju. Kakvu 2014. očekujete?

Prve mjesece u godini pripremamo sezonu i uvijek poslujemo u minusu jer se poslovni prihodi počinju intenzivnije ostvarivati od Uskrsa. Očekujemo nešto bolju sezonu premda treba biti realan i reći da nećemo imati znatno bolje rezultate, ali vjerujemo u lagani rast. Kriza još traje, a ona je posebno utjecala na financijsku sposobnost gostiju vlasnika srednjih duljina plovila koji čine najjači segment naših marina.

Pred ACI-jem je veliki investicijski ciklus. Koje su najvažnije investicije koje ćete pokrenuti?

Prioritet ACI-a je gradnja nove marine u Slanom. To je prva nova marina nakon dva desetljeća, a investicija doseže 60 milijuna kuna. U 2014. počinjemo s realizacijom i ulaganjima tako da će se investicija realizirati u nekoliko faza. Marina u Slanom ključan je projekt i zbog činjenice da Dubrovačko-neretvanska županija ima i statistički najmanji broj vezova tako da će izgradnja doprinijeti i unapređenju turističke ponude. Marinu će se početi graditi na jesen, dok će se u ljetnim mjesecima odabrati izvođač radova i dovršiti sve pripremne radnje za početak gradnje, a sve kako bi marina bila spremna primiti prve goste do početka iduće turističke sezone. Od većih investicija mogu najaviti proširenje marine u Dubrovniku, u prvoj polovici 2015., čime ćemo dobiti 45 novih vezova za megajahte. Iduće godine u planu je i rekonstrukcija marine u Rovinju.

Dosta se pisalo o ulasku EBRD-a u ACI i jačem nastupu Dogus Grupe. Glasno se zaziva privatizacija. Što se zapravo događa?

Istina je da smo počeli proces dubinskog snimanja s financijskog, pravnog i tehničkog aspekta. To je prvi nužan korak da bi se uopće razvila rasprava o dokapitalizaciji. Snimka stanja nikad se dosad nije radila, a kad dobijemo realnu sliku, moći ćemo donijeti daljnje odluke i poslovni plan. Nakon snimke stanja i izrade poslovnog plana vidjet će se koji će model biti optimalan za financiranje investicijskog ciklusa.

Kad ćete imati rezultate?

Rezultate dubinske analize trebali bismo imati u rujnu, kao i dugoročni poslovni plan nakon čega će Skupština donijeti odluku o eventualnoj dokapitalizaciji.

Koliki vam je investicijski ciklus potreban da bi ACI opet procvao?

Teško je u ovom trenutku procijeniti koliko je potrebno uložiti. Prema planu investicija u 2014. ćemo uložiti 94 milijuna kuna, u što je uključen i dio ulaganja u marinu Slano. U godinu dana potrebno nam je oko 90 milijuna kuna, dakle za jači investicijski ciklus trebamo puno više, no dok nemamo realnu sliku stanja tvrtke, nerealno je davati procjene potrebnih sredstava.

Spekulira se i o jačoj aktivnosti mirovinaca. Mislite li da postoji generalni otpor prema privatizaciji ACI-ja?

Mirovinski fondovi najviše se spominju kao željeni partneri. Bez obzira kakvi budu rezultati dubinskog snimanja i bez obzira na ispravke vrijednosti imovine koje će se napraviti sukladno nalazima revizije, potencijal tvrtke je golem. Naša je odgovornost iskoristiti maksimum toga potencijala. S obzirom na takav potencijal, naravno da ima puno zainteresiranih. 

>> Uprava ACI-ja s ministrima o problemima poslovanja marina

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JO
josmalopanestalo
23:23 16.06.2014.

ko nebi gradil u slanom marinu, samo kaj jedan to može, jer dobi dozvolu od kuma.