LIBERALIZACIJA

U pola godine broj taksista narastao za 668, a taksi vozila za 1671

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Prosvjed taksista
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Lanjski prosvjed taksista u Zagrebu
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Lanjski prosvjed taksista protiv Ubera u Zagrebu
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Taksi
24.11.2018.
u 17:04
Danas u Hrvatskoj ima 3819 licenciranih autotaksi prijevoznika i 5993 vozila
Pogledaj originalni članak

Novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se, među ostalim, liberaliziralo tržište taksi usluga u Hrvatskoj, stupio je na snagu sredinom svibnja ove godine. Njime je, primjerice, olakšano izdavanje taksi licencija te je ukinuto ograničavanje broja taksi dozvola koje izdaju gradovi i općine. U tih nešto više od pola godine koliko je na snazi novi Zakon, broj taksista u Hrvatskoj je narastao za 668, a taksi vozila za 1671. Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, danas u Hrvatskoj ima 3819 licenciranih autotaksi prijevoznika i 5993 vozila. Sredinom svibnja 2018. pak na hrvatskim cestama je 3151 licenciranih autotaksi prijevoznika i 4322 vozila.

Novi igrači

Liberalizacija tržišta taksi usluga tako je dovela do povećanja broja taksista i vozila, što se i očekivalo. A osim što su već postojeći igrači na tržištu proširili svoje poslovanje, na njega su ušli i novi igrači poput Ridecara, a već postojeći igrači na taksi tržištu zadovoljni su dosadašnjim učincima novog zakona.

Prosvjed taksista zbog Ubera

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
prosvjed taksista u Zagrebu
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
prosvjed taksista u Zagrebu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
prosvjed taksista u Splitu
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
prosvjed taksista u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
prosvjed taksista u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
prosvjed taksista u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
prosvjed taksista u Dubrovniku
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
prosvjed taksista u Dubrovniku

U Cammeo grupi kažu da su u nešto više od šest mjeseci primjene novog Zakona otvorili stotine radnih mjesta, obnovili flotu vozila i omogućila siguran, kvalitetan i povoljan prijevoz diljem Hrvatske. Tako navode da je taksi prijevoz u Splitu, Velikoj Gorici, Puli, Rovinju, Dubrovniku i drugim gradovima bio donedavno sinonim za luksuz te da su deregulacija i liberalizacija tržišta omogućili da taksi prijevoz postane dio svakodnevice građana tih gradova, ali i mnogo drugih. U Cammeu kažu da su u proteklim mjesecima povećali broj zaposlenih za 250 vozača te da imaju dvjestotinjak novih vozila.

– Ipak, od svega nas najviše veseli da su profitirali upravo naši korisnici. Nekoć nezamislivo, danas je vožnja Cammeom od zagrebačkog aerodroma za 50 kuna itekako realnost, kao i gradske vožnje po Puli ili Dubrovniku za 30-ak kuna – poručuju iz Cammea.

U Uberu kažu da je prije stupanja na snagu novog Zakona na njihovoj platformi bilo aktivno 4000 vozača te da nakon donošenja novog Zakona nisu zabilježili znatan pad broja vozača. Proces usklađivanja sa Zakonom traje do 2. prosinca, objašnjavaju, stoga očekuju da će do onda većina vozača koji voze preko platforme Uber završiti s procesom prilagodbe i nastaviti raditi u skladu s novim uvjetima.

– Pozdravljamo novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu i smatramo da predstavlja važan iskorak prema poboljšanju mobilnosti u hrvatskim gradovima. Zakon je liberalizirao tržište te otvorio dodatne ekonomske prilike – kažu u Uberu.

Financijska ulaganja

I u Eko Taxiju kažu da su, zahvaljujući liberalizaciji tržišta, njihova vozila sada na cestama Zagreba, Velike Gorice, Zaprešića, Splita, Dubrovnika, Zaboka, Ploča i Metkovića.

Mislava Munivrana, direktor Eko Taxija kaže da je liberalizacija tržišta omogućila općenito povećanje broja taksi prijevoznika, ali za sve veće tvrtke u toj industriji to je ujedno značilo i ozbiljnija financijska ulaganja u sljedećem razdoblju.

– U Eko Taxiju smo bili spremni za taj skok i do kraja ove godine uložit ćemo oko 15 milijuna kuna te nastaviti sličnom dinamikom i u 2019. Naime, naš je poslovni cilj proširiti prisutnost brenda na cijelu Hrvatsku te udvostručiti broj vozila s trenutačnih njih gotovo 200 – poručuje Munivrana. Dodaje da proširuju uslugu i shuttle prijevozom.

Taksist izbacio mladića iz automobila

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DG
Denisi Gaunutra
08:55 26.11.2018.

Novinarčeku,a da istražiš koliko je novih jdoo i doo u stečaju i blokadi od tada.Na primjer elifaz jdoo,nonstop jdoo i takozvani direktorčeki otvaraju nove sa sličnim imenima.Gdje su bjegunci koji su pobjegli u bih sa lovom koju su uzeli vozačima.Tek rad na crno i prijave na dva ili četiri ,a radi se 10h ili 12h.

Avatar Prom_Jedan
Prom_Jedan
17:33 24.11.2018.

Vozim Uber i koristim ga. Povremeno. Uz primarni posao 🏥😷💉😀🚕 ..