Business Over Breakfast

U Tehnološkom parku Zagreb održan BoB na temu razvoja novih proizvoda

Foto: BoB
U Tehnološkom parku Zagreb održan BoB na temu razvoja novih proizvoda
27.01.2017.
u 20:25
'Kreneš od ideje, istražuješ i propitkuješ može li baš tvoja ideja biti profitabilna, pokušavaš doći do odgovora hoće li to što ti nudiš netko zaista biti voljan i kupiti, ali uvijek zapravo radiš ono za što vjeruješ kako baš ti upravo to možeš napraviti bolje od svih drugih na tržištu'
Pogledaj originalni članak

Na drugom ovogodišnjem Business Over Breakfast (BoB) druženju u našem Tehnološkom parku, čija je tema bila usmjerena na razvoj proizvoda te izazove poslovanja na međunarodnom tržištu, ugostili smo Gorana Radića, stručnjaka iz područja razvoja softvera, a predstavile su nam se i tvrtke Fortis Labor, Vollo i Hipersfera - stoji na stranicama Razvojne agencije Zagreb.

S obzirom na to kako su radovi na novom Tehnološkom parku na Zagrebačkom velesajmu u punome jeku, BoB smo započeli kratkom prezentacijom prostora i mogućnosti koje će uskoro biti raspoložive i dostupne sadašnjim, ali i brojnim novim članovima Tehnološkog parka Zagreb.

Kako bi što bolje upoznali naše članove, a time i stvorili mogućnost za razvoj novih ideja, povezivanje i izgradnju potencijalnih poslovnih suradnji,  predstavili su nam se tri tvrtke: Fortis Labor, Vollo i Hipersfera  - nove članice TPZ-a.

O tvrtki Fortis Labor, koja se bavi razvojem poslovnih aplikacija i unikatnih softverskih rješenja,  govorio je Milan Gudeljević,  njen suvlasnik, suosnivač i djelatnik. Milan je predstavio inovativna rješenja prepoznatljiva po tome što imena nose po vrstama (što riječnih, što morskih) riba.

Pa tako, u Fortis Labor-u razvili su softversko rješenje „Som“ koje kroz integraciju s postojećim poslovnim sustavom klijenta služi za automatizaciju i praćenje naplate dugovanja. Drugo razvijeno rješenje je 'Štuka' - softver koji objedinjuje sve potrebno za poslovanje jedne manje logističke tvrtke – od fakturiranja i izdavanja računa pa sve do praćenja stanja na skladištu.

Posljednje u nizu, ali ne i zadnje koje momentalno razvijaju je „Tuna“ – aplikacija koja pomaže pri pametnom prikupljanju otpada. Fortis Labor u ovom trenutku broji dvojicu stalno zaposlenih djelatnika, no s obzirom na planove, obujam posla, ali i uspostavljene poslovne dogovore i suradnje, kroz ovu godinu očekuju daljnji rast i širenja poslovnih kapaciteta.

Zatim smo imali priliku upoznati Vollo - online servis za jednostavno pretraživanje, usporedbu voznih redova i kupovinu međugradskih autobusnih karata.  Vollo u ovome okuplja i uspoređuje preko 120 vodećih autobusnih prijevoznika iz Hrvatske i Europe, te spaja preko 20 zemalja u preko 2.2 milijuna kombinacija i 70.000 različitih ruta.

Vollo je ujedno i jedan od pet izabranih Startup Factory Zagreb timova, koji je svoju aplikaciju razvijao uz našu mentorsku, infrastrukturnu i financijsku pomoć, a koji je osvojivši glavnu nagradu Grada Zagreba na startup natjecanju Zagreb Connect stekao pravo ulaska u proces jednogodišnje inkubacije u našem Tehnološkom parku.

Na posljetku, predstavio nam se i Bojan Pečnik, inovator, direktor i osnivač tvrtke HiperSfera, brzo rastuće aeronautičke R&D tvrtke bazirane na radu s interdisciplinarnim timom iz područja novih tehnologija koja razvija bespilotni zračni brod.

S obzirom na to kako je bespilotni zračni brod zanimljiv, intrigantan, ali i tehnički vrlo kompleksan projekt, Bojanova prezentacija je izazvala niz stručnih pitanja koja su rezultirala vrlo zanimljivom raspravom.

Nakon izlaganja naših tvrtki, predstavio nam se i Goran Radić,  mentor u Tehnološkom parku Zagreb i stručnjak s bogatim iskustvom rada u različitim organizacijskim sustavima koji kroz svoj primjer vrlo jednostavno i konkretno iznosi stečena znanja i iskustva iz različitih sfera poslovanja.

Naime, Goran je svoju karijeru gradio dugogodišnjim radom prvo u manjim IT tvrtkama, preko rada na menadžerskim pozicija u korporacijama Siemens i Hewlett Packard, a sada već i dugogodišnjim iskustvom vezanim uz privatno poduzetništvo.

Danas je njegova karijera vezana uz razvoj softverskih proizvoda (AppliconX, PandoPad, Betallo, Payallo, i-Cash) i njihov plasman na globalno tržište. Goran je i inicijator osnivanja te prvi predsjednik udruge CISEx (Croatian Independent Software Exporters).

Kao suradnik piše i za nekoliko specijaliziranih portala na kojima objavljuje kolumne i razgovore s poduzetnicima. Osim u softverskoj proizvodnji, aktivan je i u turističkoj djelatnosti kroz agenciju Applicon Tours kroz koju rade incoming management.

O svome motivu prijave za TPZ mentora istaknuo je: „U mentorski program prijavio sam se kako bi upoznao nove ljude i njihove ideje te im svojim iskustvom pomogao na njihovom poslovnom putu. Svatko od nas od prilike prolazi slična  poduzetnička iskustva.

Kreneš od ideje, istražuješ i propitkuješ može li baš tvoja ideja biti profitabilna, pokušavaš doći do odgovora hoće li to što ti nudiš netko zaista biti voljan i kupiti, ali uvijek zapravo radiš ono za što vjeruješ kako baš ti upravo to možeš napraviti bolje od svih drugih na tržištu.“

O tome kako graditi poslovanje Goran je rekao: „Mnogi biraju rad s fokusom na jedno područje djelovanja, dok je meni draže fokus rasporediti na više područja istovremeno. Prema mome iskustvu, dobar recept za uspjeh je imati projekt koji vam donosi novac i onaj/one koji razvijate od tih novaca.

Time, kroz organski rast, stvarate i preduvjete za buduće uspješno poslovanje. Također, bitno je postaviti si prioritete. Na temelju postavljenih prioritete birate i zaposlenike s bojima želimo raditi. Njihov broj ovisi i mijenja se s promjenama faza poslovanja kroz koje u određenom trenutku prolazite. Bitno je uspostaviti odnos gdje zajedno sa svojim zaposlenicima težite istome cilju.“

Kreiranje proizvoda i njihovog koncepta kod Gorana je orijentirano na internacionalno tržište.

„Trudimo se raditi na način da za naš proizvod primarno kreiramo internacionalni potencijal. Zato smo i imena naših proizvoda pokušali prilagoditi internacionalnom tržištu. Sve naše stranice i materijali primarno su rađeni na engleskom jeziku.

Time smo stvorili prvi preduvjet za izlazak na inozemno tržište. Svjesni važnosti dobre komunikacije, naše smo stranice prilagodili i nizu drugih jezika, odnosno govornim područjima zemalja u kojim poslujemo.

Mi smo u konstantnoj transformaciji svojih proizvoda, ali i potrazi za novim kupcima i novim tržištima kroz koje nastojimo ostvariti željeni rast, a što nam se pokazalo ispravnim putem ka dugoročnom uspjehu“, na kraju je istaknuo Goran Radić.

S veseljem pripremamo novi BoB koji će sa sobom donijeti daljnje predstavljanje naših tvrtki, kao i zanimljive, stručne i korisne teme. 

Najavu novoga Bob-a možete očekivati uskoro!

>> Mladi urednik koji je promijenio studentsku scenu: Vodeće institucije Sveučilišta u Zagrebu su antistudentske

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.