- Mnogo je jeftinije hrvatskoj državi da odmah preuzme sve obveze za brodogradilišta i financira proizvodnju nego da otvori stečaj. Otvaranjem stečaja potrošit će više novca nego da preuzme obveze - kazao je jučer u Puli Karlo Radolović, član Uljanikove uprave koji rijetko istupa u javnosti. Radolović je govorio povodom obilježavanja 153. obljetnice brodogradilišta u Puli.
Najavio je da je uprava Uljanika pripremila primjedbe i za drugi krug natječaja za privatizaciju.
- Prvi je krug uvijek čvrsti krug, a drugom krugu već postoji mogućnost pregovaranja, dakle mogućnost da se natječaj prilagodi privatizaciji u funkciji dokapitalizacije. Mi moramo naći skupine ulagača koji su spremni u prvoj fazi financirati takvu privatizaciju, a potom dopustiti svojim partnerima da to financiraju u drugom koraku - kazao je Radolović.
Naveo je da je likvidnost Uljanika zadovoljavajuća te da bi Uljanik, uz minimalnu pomoć, mogao sam financirati gradnju dvaju brodova. Time bi mogao premostiti vrijeme do ljeta iduće godine kada se pulski brodograditelji nadaju novom, velikom poslu.
Uljanik je u pregovorima za dobivanje posla sa švedskom kompanijom Transatlantik, najavio je predsjednik uprave Uljanika Marinko Brgić.
Uljanik je ušao u uži krug natječaja za gradnju četiriju brodova te još dvaju specijalnih brodova.
- Ako taj posao dobijemo, gradit ćemo brodove opskrbljivače platformi koji drže platforme sigurnima u zaleđenim područjima. Specijalni brodovi će sidriti i odsidravati platforme - kazao je Brgić. Posrijedi su sofiscitirani brodovi, dugi 100 metara, a vrijedni sto milijuna dolara s kojima bi Uljanik imao posla još 2012. godine.
Danas Uljanik ima ugovorenih osam brodova od kojih se za pet očekuje isporuka iduće godine, a još dva broda ostaju za 2011. godinu.
Dragutin Pavletić, direktor Uljanik Plovidbe, najavio je potpisivanje još jednog ugovora za gradnju brodova za prijevoz rasutih tereta s Uljanikom. I ta suradnju omogućiti će Uljaniku da premosti vrijeme kada je poslova sve manje, a konkurencija s Dalekog istoka pritišće.
- Mi nismo u poziciji da budemo prisiljeni na privatizaciju koja nije u interesu razvoja Uljanika, mi želimo sačuvati svoj kapital, a kada prođe kriza nastaviti svoj program proizvodnje - naglasio je Radolović.
\"Puno jeftinije je hrvatskoj državi da odmah preuzme sve obveze za brodogradilišta, financira proizvodnju nego da otvori stečaj. Otvaranjem stečaja potrošiti će veće novce nego da preuzme obveze\" Draga gospodo, a zašto bi država preuzimala obveze, zašto ne financirate proizvodnju onime što ste zaradili i ugovorili? Do kada tako?