USPJEŠNO POSLOVANJE

Unatoč krizi Fortenova grupa zabilježila lani dobre rezultate

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Unatoč krizi Fortenova grupa zabilježila lani dobre rezultate
29.04.2021.
u 16:43
Ukupni ostvareni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupe iznosio je 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA (dobit iz operativnog poslovanja) 1,3 milijarde kuna
Pogledaj originalni članak

Fortenova grupa ostvarila je u lanjskoj godini dobre rezultate poslovanja unatoč negativnom utjecaju COVID-19 pandemije na poslovanje. Utjecaj COVID-a 19 osobito se osjetio u Hrvatskoj, s obzirom na značaj turizma u državi. Grupa je održala ili čak i povećala tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirala nekoliko ključnih strateških projekata te je, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažila utjecaj krize i povećala svoju novčanu likvidnost za 350 milijuna kuna, na dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine, priopćili su iz kompanije.

Ukupni ostvareni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupe iznosio je 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA (dobit iz operativnog poslovanja) 1,3 milijarde kuna.

- U usporedbi s pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe iz 2019. te uz isključenje rezultata diskontinuiranog poslovanja Kompasa Ljubljana, Kompasa Poreč i Kompasove mreže za oba razdoblja, konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe manji je za 11,7 posto, dok je na tako prilagođenoj osnovi, konsolidirana EBITDA niža za 30,1 posto - kažu iz Fortenove.

Objavljeni rezultati za 2020. ne uključuju Mercator, koji će u Fortenova grupu biti integriran u 2021. godini.

- COVID-19 pandemija na svemu je ostavila trag, pa tako i na rezultatima poslovanja naših tvrtki. Najveći negativan utjecaj imala je na one kompanije koje su usko vezane uz turističku industriju odnosno HoReCa kanal. Ujedno, više su bila pogođena tržišta u kojima turistička sezona ima veliki utjecaj na bruto nacionalni prihod, poput Hrvatske i Crne Gore. Srbija, primjerice, nije osjetila posljedice turističke sezone, ali je i to tržište bilo suočeno sa svim drugim posljedicama pandemije. Ipak, naše su kompanije uspješno ostvarile i nadmašile svoje planove za 2020., koji su s obzirom na pandemiju prošle godine bili korigirani i predviđali su rezultate manje nego u 2019. godini - rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.

Kada je riječ o usporedbi nekonsolidiranih rezultata temeljnih djelatnosti koji se odnose na 16 kompanija u poslovnim područjima maloprodaja, prehrana i poljoprivreda Fortenova grupe s poslovnim rezultatima u 2019., nekonsolidirani ukupni prihodi su na razini od 23 milijarde kuna u 2020. 6% manji, a EBITDA u iznosu od 1,6 milijardi kuna je niža za 16,8%.

Najveći negativni utjecaj pandemija je imala na poslovanje kompanija iz Poslovnog područja prehrana koje su i najizravnije vezane uz HoReCa kanal i potrošnju u turističkoj sezoni te na Poslovno područje maloprodaja i veleprodaja. Uslijed toga zabilježeni su i niži nekonsolidirani prihodi i EBITDA nego u godini ranije, rekli su iz Fortenove.

U odnosu na 2019. nekonsolidirani ukupni prihod poslovnog područja prehrana manji je za 9%, dok je nekonsolidirani prihod maloprodaje niži za 5%. Nekonsolidirani prihodi u poljoprivredi su u odnosu na 2019. niži za 1%.

Nekonsolidirana EBITDA prehrane je u odnosu na rezultat ostvaren u 2019. niža za 12,5 posto, dok je taj pad u maloprodaji iznosio 6,5 posto. Uslijed negativnog utjecaja velikog pada cijena svinja u zadnjem tromjesečju 2020. te pada cijena junadi i nižih prinosa poljoprivrednih kultura, EBITDA poljoprivrede niža je za 56,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Međutim, i Dijamant i Frikom, kako tvrde iz Fortenove, ostvarili su snažne rezultate, budući da su ne samo povećali udjele, već su imali i koristi od povećane potrošnje u Srbiji jer su restrikcije uslijed COVID-a 19 ograničavale putovanja izvan zemlje.

- Nadalje, Konzum je u 2020., promatrano isto za isto, usprkos manjem broju turista uspio očuvati prihod od prodaje na razini 0,3 posto većoj nego 2019. godine, zahvaljujući dobrim rezultatima u upravljanju lancem opskrbe i korištenju prednosti svojih formata dućana i online ponude - ističu.

- Kako Konzum ostvaruje oko 40 posto svojih ukupnih prihoda i oko 70 posto godišnje EBITDA u četiri mjeseca od lipnja do rujna, rezultati koji su postignuti u 2020. zaista su odlični. Gledajući cijelu Fortenova grupu, ukupan negativan utjecaj pandemije, kao i negotovinskih tečajnih razlika, nažalost nije bilo moguće nadoknaditi, ali s obzirom na projekte koje smo započeli već u 2021. očekujemo poboljšanje rezultata. U iduće dvije godine planiramo i refinanciranje duga Fortenova grupe uz povoljnije uvjete, koje će dodatno ojačati financijsku poziciju kompanije - rekao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.

- Usprkos krizi izazvanoj pandemijom, ulažući iznimne napore te uz povećane troškove povezane s očuvanjem zdravlja naših ljudi i osiguravanjem neprekinutog lanca opskrbe tržišta u uvjetima pandemije, uspjeli smo realizirati i više razvojnih projekata. Prošle smo godine preuzeli imovinu osječke mljekare Meggle te nedavno lansirali novi mliječni brand Kravica Kraljica. Također, ulaganja Jamnice u razvoj u prošloj godini rezultirala su lansiranjem novog proizvoda Botanice, te u ovoj godini prve alkoholne gazirane vode Barts u Hrvatskoj, koja sada jača distribuciju. Druge naše prehrambene djelatnosti lansirat će nove te unaprjeđivati i poboljšavati postojeće proizvode tijekom godine, kako će se dovršavati razvojne aktivnosti započete u 2020. godini - napomnju iz te kompanije.

- Gledajući unaprijed, dva velika projekta koja će pozitivno utjecati na naše rezultate u 2021. godini su prodaja Poslovnog područja zamrznute hrane i integracija Mercatora. Nadamo se da će već ove godine i turistička sezona biti bolja od prošlogodišnje, uoči povratka pune turističke sezone u 2022. godini. Tijekom 2020. godine, nastavljajući posao i u 2021., menadžment Fortenove ostvario je rezultate u nizu ključnih projekata, osobito u upravljanju utjecajem COVID-a 19 pandemije, dovršenju prijenosa Mercatora i rješavanju kapitalne strukture prodajom Poslovne grupe zamrznute hrane, što našu Grupu dovodi u fundamentalno snažniju poziciju u budućnosti - zaključio je Fabris Peruško.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.