TKO TU NE BI RADIO?

Uz posao dobiješ lik u stripu i masažu

Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
'19.09.2012,Bilje - Osjecka tvrtka Abba razlicitim pogodnostima na poslu olaksava svojim zaposlenicima radni dan kako bi oni bili sto kreativniji i zadovoljinji. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Mrkonjic/PIXSELL'
'07.03.2012., Osijek - Informaticka tvrtka Inchoo biljezi uspjesno poslovanje u Hrvatskoj i inozemstvu. Aron Stanic direktor tvrtke. Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Mrkonjic/PIXSELL'
'14.09.2011., Osijek - Marko Dukmenic i Matija Kopic odobili su ponudu od 1,5 milijuna Eura za prodaju tvrtke koja se bavi programskim rjesenjima za farmere. Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
'19.09.2012,Bilje - Osjecka tvrtka Abba razlicitim pogodnostima na poslu olaksava svojim zaposlenicima radni dan kako bi oni bili sto kreativniji i zadovoljinji. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
'19.09.2012,Bilje - Osjecka tvrtka Abba razlicitim pogodnostima na poslu olaksava svojim zaposlenicima radni dan kako bi oni bili sto kreativniji i zadovoljinji. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Mrkonjic/PIXSELL'
'25.07.2012,Osijek,Hrvatska,prica o mladom zagrebcaninu koji je zbog posla iz Zagreba doselio u Osijek,Zeljko Riha comunity menager Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL'
23.09.2012.
u 12:00
Osječke IT tvrtke žele najbolje stručnjake, pa svježu krv privlače košarkom, pikadom i mirisom roštilja – u uredu
Pogledaj originalni članak

Uz posao dobijete besplatno ilustraciju svoga lika u stripu – nesvakidašnja je ponuda koja dolazi u “paketu” s radnim mjestom u osječkom InChoou. Karikature pripisane novim programerima najčešće završavaju i na poleđinama njihovih posjetnica. Tako je direktor u svijetu stripa hobotnica, a zaposlenici su, ovisno o svojim hobijima, ali i poslu koji obavljaju, postali tenisači, indijski gurui...

Presudno znanje i iskustvo

– Imamo programera koji u slobodno vrijeme crta ilustracije, pa se dosjetio svakome izraditi njegov lik u stripu – opisuje Aron Stanić iz tvrtke specijalizirane za izradu internetskih trgovina kako unose “razigranost” u zahtjevan svakodnevni posao. Potraga za zaposlenicima ovdje upravo traje. A najtraženiji su, piše u oglasu, “kraljevi među geekovima, majstori svog zanata, junaci koji gledaju Internet Exploreru u oči...” Najbolji kadar pritom žele privući i – stripom.

InChoo je nastao prije četiri godine, kada je tvrtka imala samo jednog zaposlenika, dok se sada ekipa proširila na njih 25. No, svježe krvi uvijek nedostaje.

– Na razgovorima za posao s kandidatima ne bude prisutan samo direktor, nego uvijek barem i jedan od članova tima u koji će doći raditi kako bi odmah mogli procijeniti kako će se nova osoba uklopiti u ekipu. Prijave nam ne dolaze samo iz Osijeka, nego iz cijele Hrvatske, ali i susjednih država, poput Srbije, gdje već imamo otvorenu svoju podružnicu. Javljaju se najčešće mlađe osobe kojima nije problem promijeniti mjesto boravka, doći u Osijek – ističe Stanić.

Nije to jedina osječka IT tvrtka koja višesatno sjedenje pred monitorom i komunikaciju s inozemstvom svojim zaposlenicima želi razbiti neobičnim pogodnostima. Besplatan ručak “hladi” se svakodnevno na stolu u osječkom Farmeronu, jednoj od prvih tvrtki u svijetu koja je razvila web aplikaciju za upravljanje različitim poljoprivrednim operacijama. Osnivač Matija Kopić, koji je odrastao na poljoprivrednom gospodarstvu, uočio je nedostatke s kojima se susretao njegov otac u svakodnevnom poslu na farmi i odlučio mu pomoći. Tvrtka ima pet zaposlenih, a traga i za još barem toliko novih. Sve njih petkom, nakon napornog tjedna, očekuju pivo i rakija.

– Jako se malo ljudi u Hrvatskoj bavi onim što mi tražimo. Znanje i iskustvo kod nas je presudno, pa ih pokušavamo privući, a nudimo ono čime ćemo kod ljudi postići veću kreativnost, inovativnost. To nije ništa čudno jer dečki stvaraju gotov, stručan proizvod, pa im treba predah, relaksacija od svega, a to su i psiholozi preporučili – napominje Željko Riha iz Farmerona. Posao će ondje “skratiti” uz partiju pikada, a bolja ideja – ili čitav vatromet njih – mogla bi im sinuti i za stolnim nogometom.

Miris roštilja za deset zaposlenika, pak, često se širi uredima Abbe, tvrtke koja proizvodi bankarske i poslovne aplikacije. U njihovu dvorištu košarka se igra svakodnevno.

– Imamo i fotelju za masažu u koju se može sjesti kada god netko od zaposlenika poželi, kada zapne u poslu i treba mu malo opuštanja. Za takvo što se ne mora tražiti posebno dopuštenje – u šali će Eduard Rupčić iz tvrtke koja ima sjedište u baranjskom Bilju, pa za lijepoga vremena iz Osijeka zajedno na posao znaju ići biciklima. Dođe im to, kažu, kao svojevrsni team building; stvaraju bolju radnu atmosferu, dodaje Rupčić, bez pritisaka, što im se dugoročno isplati.

– Takve pogodnosti djeluju na inovativnost ljudi. Riječ je o organizacijskoj psihologiji, a sve počinje motivacijom. Što je čovjek zadovoljniji, manje izostaje s posla i produktivniji je. Sve je to i jedan oblik prevencije stresa kod zaposlenika, a tvrtkama koje žele privući određenu vrstu ljudi, stručnjaka, i oblik reklame – tumači psihologinja Silvija Mihaljević, dodajući kako osmosatno radno vrijeme ne odgovara ljudima jer nitko ne može cijelo to razdoblje biti produktivan.

– Zato postoje oni koji žele izići iz šablona i krutih okvira, a takvu inovativnost treba podržati – zaključuje ona.

I tipične dekoracije na zidu

Pogodnosti koje razbijaju i olakšavaju poslovnu svakodnevicu odavno su prepoznali u mnogim svjetskim tvrtkama, primjerice u Googleu, koji ima urede na više od 70 adresa u 40 zemalja. Pritom nijedan ured nije isti, ali posjetitelji ipak mogu pronaći poveznice između njih. Zidovi su ukrašeni dekoracijama tipičnim za kraj u kojem su locirani, a djelatnicima su na raspolaganju videoigre, glasoviri, mikrokuhinje krcate zdravim namirnicama... Samo s jednom funkcijom – razvijanja što kvalitetnijih ideja.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZL
zero.lost.zero
15:08 23.09.2012.

haha, sve super, ali mogli ste bar maknut onu gajbu vina pokraj fotelje za masažu (barem dok se slikate :) .. molim novinarku da se malo bavi nekim bitnijim stvarima od toga jel se pije/ždere na poslu ili se radi nešto. To je već jako jako stara, isfurana i prožvakana PR metoda..