rumunji o hž cargu

Vagoni za HŽ Cargo mogli bi se raditi u Gredelju i Đuri Đakoviću

Foto: Goran Jakus/PIXSELL
Vagoni za HŽ Cargo mogli bi se raditi u Gredelju i Đuri Đakoviću
13.08.2013.
u 17:36
Nakon hrvatskog, Grampet grupa želi preuzeti i rumunjskog i bugarskog operatora te potom stati sa širenjem
Pogledaj originalni članak

U modernizaciju voznog parka HŽ Carga kad ga preuzme rumunjska Grampet grupa mogle bi biti uključene i hrvatske tvrtke poput TŽV Gredelja, Đure Đakovića i Končara, kazala je jučer direktorica odnosa s javnošću Grampet grupe Oana Popescu.

2200 radnika manje

Grampet grupa, odnosno njezina članica tvrtka Feroviar, pobijedila je na natječaju za privatizaciju 75 posto HŽ Carga, a u jesen bi s hrvatskom Vladom trebala potpisati i kupoprodajni ugovor.

Rumunji su se, uz ostalo, obvezali uložiti 20 milijuna eura u modernizaciju voznog parka hrvatske tvrtke. No u sastavu Grampet grupe su i tvrtke koje se bave gradnjom i popravkom lokomotiva i vagona. Bez obzira na to, Popescu je navela da bi, ovisno o troškovima i kapacitetima, graditi i popravljati vagone i lokomotive za Cargo mogle i domaće tvrtke.

U sastavu Grampet grupe je trenutačno 20 tvrtki, a u procesu su preuzimanja još tri. Osim HŽ Carga, to su još rumunjski i bugarski željeznički cargo operatori.

Nakon preuzimanja tih tvrtki, Popescu je najavila da će Grampet grupa stati sa širenjem i posvetiti se unutarnjoj konsolidaciji.

– U rujnu počet će pregovori s hrvatskom Vladom o okončanju privatizacije HŽ Carga. U interesu je svih da se to što prije okonča i da počnemo s poslom – kazala je Popescu. Dodala je da je prednost Grampet grupe to što ima iskustva sa sličnim tržištima te da razumije kulturu i probleme kompanija poput HŽ Carga. Kao prednost svoje kompanije navela je da malo njih nudi sve – od gradnje, održavanja lokomotiva i vagona do transporta.

Popescu kaže da su već imali neformalne sastanke sa sindikatima te da žele biti transparentni i od početka uključiti sindikate u proces. Prema planu restrukturiranja, broj radnika HŽ Carga treba srezati sa 3300 na 1100. Što se tiče menadžmenta Carga, kad ga preuzme Grampet grupa, prema riječima Popescu, to bi mogla biti mješavina stranih i domaćih stručnjaka.

I lokalni ljudi u upravi

– Najbolje je rješenje kad u menadžment uključite i lokalne ljude, onda ste puno efikasniji – smatra Popescu. Grampet grupa obvezala se u HŽ Cargo uložiti 10 milijuna eura u obrtna sredstva, platiti 30 milijuna eura za otplatu glavnice kredita koji je pokriven državnim jamstvom te preuzeti jamstva za druge kredite u iznosu od oko 800 milijuna kuna.

>> Rumunji kupuju HŽ Cargo za ukupno 1,3 milijarde kuna

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.