Regata Frapa Business Cup koja je već neko vrijeme poznata kao najveća poslovna regata u Hrvatskoj ove je godine održana od 20. do 23. listopada u rogozničkom i primoštenskom akvatoriju.
Događaj čiji je glavni organizator Marina Frapa ugostio je čak 12 posada iz Hrvatske i inozemstva koje su imale jedinstvenu priliku iskusiti sve čari sporta koji prije svega zahtjeva timski rad koji uključuje planiranje, odlučivanje, rješavanje problema i konflikata i upravljanja svim resursima koji se nalaze na jedrilici.
Hvala skiperu
Među posadama je na 14 metara dugačkoj jedrilici Dufour 460 nastupila i ekipa Večernjeg lista koju su činili Andrej Ribičić, Hrvoje Delač, Jurica Grčić, Lorena Šubić, Helena Miljan i potpisnik ovih redaka, koja je završila na četvrtom mjestu zahvaljujući prije svega odličnom vođenju skipera Nevena Katića. Tek dvoje od šestero članova posade imalo je nešto malo iskustva, ali smo ubrzo naučili, da parafraziramo poznatu izreku, kako pohvaliti konope kao i da Genova nije samo grad u Italiji nego i naziv jednog od jedara kojim je potrebno manevrirati.
Boje konopa, istina, nismo naučili po njihovim pravim nazivima nego smo ih na znak našeg skipera potezali, namatali i otpuštali po bojama, crvenoj, crnoj, zelenoj... I odmah na izvođenju pripremnog manevra shvatili da jedno labavo primanje jednog od tih konopa može značiti da će vam se izvući iz ruke, zbog čega ćete ga onda opet morati povlačiti prije nego ga omotate oko vitla. A nepravilno namotan konop može blokirati škotu koja se onda povremeno mora i kidati da se spasi brod. Upravo je rad s vitlima jedna od osnovnih zadaća posade, a treba itekako voditi računa kako se s njima koristi jer uslijed neopreznosti može doći i do težih ozljeda.
Idealnih 15 čvorova
Pri prvom plovu, vjetar je šibao brzinom od, za jedrenje idealnih, 15 čvorova, napravili smo sve početničke greške koje je moguće napraviti, od namatanja konopa u krivu stranu, otpuštanja užadi s krivih vitla, gubljenja snage na povlačenje iako su tzv. štoperi bili zaglavljeni što znači da se konopi ne mogu pomicati i slično. Ali barem jedro pri obavljanju manevra i prebacivanja s jedne na drugu stranu jedrilice nije nikog “opalilo” po glavi, a bilo je na ranijim regata i takvih slučajeva.
Na trenutke je jedrenje izgledalo mirno dok smo pokušavali hvatati vjetar razvlačeći jedra do maksimuma, a već idućeg trenutka situacija bi se okrenula ne za 180 nego za 360 stupnjeva i vjetar bi šibao kao lud. U jednom trenutku jedrilica se toliko nagnula da je doslovno sve što nije bilo spremljeno u ormare unutar palube broda počelo letjeti s jedne na drugu stranu. Neki među nama smo pomislili kako bi se mogli i prevrnuti, ali skiper nas je uvjeravao da nema brige.
Na kraju regate svi smo doslovno, iako većina nas poprilično znojna i umorna, jedva čekali da ponovno razapnemo jedra i krenemo u borbe s vjetrom i valovima. Osim samog jedrenja svakog su dana organizirane i raskošne večere na kojima je bilo moguće probati niz delicija, od tartufa i pašticade do sushija i crnog rižota, sve uz prateći zabavno-glazbeni program.
>> VIDEO Nove cijene od utorka: Gorivo bi moglo drastično poskupiti?