Poslovnice Hrvatske pošte još uvijek su prioritetni kanal preko kojega račune plaća čak 46 posto hrvatskih građana. Barem onih koje je u svom istraživanju o platnim navikama anketirao MasterCard u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta GfK. Pokazalo se da su, uz poštu, za plaćanja najfrekventniji Fina, u kojoj račune plaća 28,6 posto ispitanika, te internetsko bankarstvo kojim se koristi 21,6 posto ispitanika.
Premda joj je većina odana, Hrvatsku poštu ispitanici percipiraju kao najskuplji kanal plaćanja, što ona i jest, za razliku od Fine koja se smatra povoljnom za plaćanje gotovinom, kao i debitnim i kreditnim karticama MasterCardom i Maestrom. Tome pridonosi činjenica da je Fina za velik broj izdavatelja uplatnica omogućila plaćanje računa bez naknade – građani bez dodatnih troškova mogu platiti račune za 153 tvrtke i institucije. Većina ispitanika složila se da je internetsko bankarstvo najisplativije i kao takvo ima relativno dobar potencijal rasta, premda se zasad njime služi tek petina građana. Najveći dio korisnika internetskog bankarstva dolazi iz kategorije mlađih, dobro obrazovanih stanovnika gradova. U porastu je plaćanje na prodajnim mjestima Konzuma i Tiska, no autori istraživanja nisu mu objavili udio. Zasad se računi najmanje podmiruju karticama, bilo kreditnim, bilo debitnim, osim u banci, no potencijal za plaćanje je, tvrde autori istraživanja, velik. Ukupno 39 posto ispitanika izjasnilo se da bi ih koristilo, a skloniji su im korisnici koji se služe karticama i za druga plaćanja. Premda to ne spominju, bez naknade je uvijek i izravno plaćanje isporučitelju računa.
>>Čak sto tisuća Zagrepčana ima blokirane račune i čeka ovrhu