INTERVJU: GORAN PAVLOVIĆ

Zajednički uslužni centri pružaju kvalitetniju uslugu uz nižu cijenu

Foto: INA
Zajednički uslužni centri pružaju kvalitetniju uslugu uz nižu cijenu
23.03.2017.
u 21:15
Goran Pavlović, direktor Inina Sektora informatičkih servisa i uslužnog centra Plavi tim, o tehnološkoj podršci tvrtkama i reakcijama korisnika
Pogledaj originalni članak

Informatička se industrija ubrzano razvija, a s tim se povećavaju i očekivanja korisnika za primjenom najnovijih trendova. Brza implementacija novih informatičkih alata i proaktivan tim za podršku postali su neophodni za stvaranje dodane vrijednosti u poslovanju pa se sve više kompanija okreće uspostavi zajedničkih uslužnih informatičkih centara (Shared Service Center).

O čemu se radi, koje su prednosti toga i kako funkcionira Inin uslužni informatički centar Plavi tim kao uspješna IT-kompanija, govori direktor Sektora informatičkih servisa, Plavog tima i Društva Top računovodstvo servisi Goran Pavlović. Plavi tim danas zapošljava više od 150 informatičkih stručnjaka koji pružaju podršku za više od šest tisuća korisnika IT usluga.

Koje su specifičnosti sektora uslužnih informatičkih centa i koje su se najveće promjene u njemu zbile posljednjih godina?

Uz brzi razvoj tehnologije i porast očekivanja korisnika podrazumijeva se i kontinuirano smanjenje cijena usluga, što su sve razlozi zašto se kompanije i odlučuju ići u smjeru zajedničkih uslužnih informatičkih centara. Takvi centri, uz pružanje standardizirane i kvalitetne usluge, omogućuju optimizaciju troškova poslovanja.

Zemlje srednje Europe su u profiliranju  uslužnih informatičkih centara otišle i dalje, veliki centri zajednički djeluju na stvaranju povoljnog gospodarskog okruženja – ostvaruju se porezne olakšice ako centri zapošljavaju određeni postotak radnika visoke stručne spreme, a istovremeno se organiziraju radionice sa sveučilišnim predavačima o ključnim temama za studente kako bi se mogli brzo i kvalitetno uključiti u rad centara nakon školovanja.

Veliki je naglasak i na doprinosu radnika uspjehu centara, pokreću se inicijative za uključenost radnika, nagrađuje se inovativnost i spremnost na unapređenje radnih procesa. To je pokazatelj kamo trebamo ići i mi u Hrvatskoj i zato i mi želimo biti pokretač tih procesa.

Koja bi bila vaša formula uspjeha kao IT-kompanije?

Posljednjih godina fokus nam je bio na povećanju učinkovitosti kako bismo našim korisnicima osigurali što bolje i konkurentnije usluge. Kontinuirano smo pratili korisničko zadovoljstvo raznim aspektima našeg poslovanja, od samih usluga, preko razvoja novih funkcionalnosti do svakodnevne podrške u radu – to nam je omogućilo da čujemo njihove prijedloge i napravimo prilagodbe uz dodatno unapređenje kvalitete usluge.

Prošli smo i kroz transformaciju iz organizacijske jedinice koja je bila podrška Ini, u uslužni informatički centar koji pruža podršku većini članica Ina Grupe. To je povoljno utjecalo na kvalitetu, standardizaciju i učinkovitost naših usluga. Istaknuo bih i veliku razmjenu iskustava i najboljih praksi koju ostvarujemo s našim financijskim shared service centrom, Ininom tvrtkom TRS koja je u pet godina postojanja implementirala niz  trendova u svom području djelovanja.

Tehnologija se ubrzano mijenja, kako održavate kvalitetu rada?

Ono što najviše razlikuje IT industriju od ostalih je brzina promjena, novih tehnologija i trendova, a s kojom nastojimo držati korak. Zbog toga je za naše zaposlenike iznimno važno kontinuirano unapređivati kompetencije i vještine, čak i izvan informatičkih.

Naš fokus stavljen je upravo na razvoj šireg skupa kompetencija kolega, uz napore u osiguranju konkurentnih uvjeta na tržištu. Smatram da je ključna i spremnost kolegica i kolega u timu na svakodnevno usvajanje novih znanja, razmjenu iskustava i znanja s kolegama iz drugih područja te prikupljanje povratnih informacija.

Od upoznavanja svake nove tehnologije do u najmanji detalj puno je važnija sposobnost kolega u razumijevanju primjenjivosti tehnologije u svakodnevnom poslu, odnosno mogućnost stvaranja dodane vrijednosti uporabom te tehnologije. Tu je naš tim izuzetno stručan i na to sam vrlo ponosan.

Kako izgledaju primjeri dobro usklađenih informatičkih i tehnoloških rješenja?

Prelazak na elektroničku razmjenu skratio je vrijeme razmjene i naplate računa, smanjio troškove procesa i kod nas i kod partnera te povećao pravnu sigurnost poslovanja.

Tehnologija nam pomaže u svakodnevnom radu, ono što je do prije nekoliko godina izgledalo kao znanstvena fantastika, danas je uobičajena pojava i kod nas, pa se niz sastanaka odvija korištenjem alata za videosuradnju, pri čemu su na jednom sastanku uključeni i kolege koji su često fizički udaljeni i nekoliko stotina kilometara. 

>> Kozmetički noviteti koji su zaludili svijet; Koristit ćemo plastične kotačiće umjesto četkica za zube?

>> Više ćemo koristiti vodu i solarnu energiju

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.