Rast platforme

Zalando je na dobrom putu da do 2025. godine ostvari plan rasta, i to zahvaljujući snažnom rastu broja korisnika u 2021. godini

Zalando
Zalando
01.03.2022.
u 12:10
Ostvaren je izvanredan rast na godišnjoj razini: bruto vrijednost prodane robe (GMV) skočila je za 34,1 posto na 14,3 milijarde eura, dok su prihodi porasli za 29,7 posto na 10,4 milijarde eura; usklađena operativna dobit (EBIT) iznosi 468,4 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Nakon financijske 2021. godine, tijekom koje je ostvaren značajan napredak na polju strateških i financijskih rezultata, Zalando će nastaviti s provedbom strateških inicijativa koje će pokretati budući rast platforme. Godine 2021. tvrtka je rasla znatno brže od očekivanog. Stoga je trenutno na dobrom putu da ostvari svoj srednjoročni plan rasta, i do 2025. godine zabilježi bruto vrijednost prodane robe (GMV) u iznosu većem od 30 milijardi eura.

Rast GMV-a od 34,1% na 14,3 milijarde eura, potaknut je kontinuiranom snažnom potražnjom potrošača za online ponudom i sve većim prihvaćanjem usluga platforme od strane partnera. Financijski učinak počeo se normalizirati tijekom druge polovice 2021., kako se i očekivalo, s obzirom na postupno ponovno otvaranje europskih gospodarstava. Prihod je porastao za 29,7% na 10,4 milijarde eura u 2021. Usklađeni EBIT iznosi 468,4 milijuna eura, što odgovara marži od 4,5%.

Robert Gentz, izvršni sudirektor Zalanda, izjavio je: „Vrlo smo zadovoljni našim snažnim rezultatima, koji pokazuju da imamo ispravnu strategiju za uspjeh bez obzira na tržišno okruženje. Rast novih kupaca i strateški napredak u 2021. godini naglašavaju ogromnu priliku koja je pred nama. Koristeći naš poslovni model platforme, u snažnoj smo poziciji da postignemo naš ciljani GMV od više od 30 milijardi eura do 2025. Željeli bismo zahvaliti cijelom timu Zalanda na njihovoj predanosti i besprijekornome radu na postizanju tog cilja.”

Tvrtka se nastavlja fokusirati na rast i očekuje rast GMV-a u 2022. od 16-23% na 16,6-17,6 milijardi eura i rast prihoda od 12-19% na 11,6-12,3 milijardi eura, s ciljem da nadmaši europski online modni segment u nestabilnom tržišnom okruženju. Zalando očekuje da će nastaviti profitabilno rasti i postići usklađeni EBIT od 430-510 milijuna eura. Očekivanja isključuju potencijalni negativan utjecaj rata u Ukrajini.

U 2021. Zalando je stekao više od 10 milijuna novih kupaca te sada broji više od 48 milijuna aktivnih kupaca na 23 tržišta, uključujući šest novih tržišta otvorenih tijekom prošle godine: Hrvatska, Estonija, Latvija, Litva, Slovačka i Slovenija. Kupci su naručivali više nego ikad prije, i to 5,2 prosječne narudžbe po aktivnom kupcu.

Zalando će dalje ulagati u svoju europsku logističku mrežu. Danas upravlja jednom od najvećih online modnih logističkih mreža u Europi - 12 centara u 7 zemalja, a do 2023. otvorit će i četiri nova. Očekuje se da će se ukupni kapitalni izdaci 2022. kretati između 400 i 500 milijuna eura.

David Schröder, glavni operativni direktor u Zalandu, rekao je: „Zalando stvara pogodnosti i za naše partnere i za kupce. Naši partneri imaju pristup više od 48 milijuna aktivnih kupaca, a naši kupci mogu lako pronaći svoje omiljene domaće i međunarodne robne marke. Kako bismo omogućili snažan održivi rast u budućnosti, nastavit ćemo ulagati u povećanje i inoviranje naših jedinstvenih mogućnosti i infrastrukture.”

Izvršni sudirektor tvrtke Zalando David Schneider

STRATEGIJA ODRŽIVOSTI

U 2021. Zalando je napravio daljnji napredak prema tome da postane održiva modna platforma s neto pozitivnim utjecajem na ljude i planet. Lani je povećao svoj asortiman održivosti na više od 140.000 proizvoda u usporedbi s oko 80.000 godinu ranije. Prodaja ovih artikala činila je 21,6% GMV-a tvrtke, u odnosu na 16% u 2020. Prioriteti za Zalando u 2022. bit će optimizacija pakiranja, smanjenje praznog prostora u paketima, minimiziranje ambalažnog otpada i dovršetak prijelaza s plastičnih na papirnate vrećice za dostavu.

David Schneider, izvršni sudirektor, rekao je: „Kako rastemo kao tvrtka, želimo iskoristiti svoju snažnu poziciju za pokretanje pozitivnih promjena u modnoj industriji. U 2022. godini ćemo još više raditi na postizanju naših ciljeva održivosti i pomoći kupcima u odabiru koji odražava njihove vrijednosti.”

Godišnje izvješće 2021. dostupno je na korporativnoj web stranici Zalanda. Zalando će rezultate za prvo tromjesečje 2022. objaviti 5. svibnja 2022.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr