ANALIZE Stabilan rast tržišta željezničkih usluga idućih deset godina

Željeznice vuku razvoj istoka Europe

Foto: import
Željeznice vuku razvoj istoka Europe
27.03.2007.
u 14:31
Pogledaj originalni članak

Sve do 2015. godine, investicije u vozni park istoka Europe povećavat će se 8 posto godišnje, navodi se u studiji Roland Bergera o perspektivama željeznica do 2015. godine predstavljenoj prošli tjedan u Münchenu. U analizu je uključena 41 država, među njima i Hrvatska. "Više je razloga zbog kojih će željeznice povećati aktivnost.

Veći promet bit će posljedica urbanizacije i ekonomskog progresa, ali i poteza vlada koje će podupirati razvoj željezničkih pravaca i javnog prometa, kaže konzultant Andreas Schwilling, koji vjeruje da će u u budućnosti željeznice odigrati važnu ulogu u podupiranju održivog globalnog razvoja.

Svjetsko tržište željezničkih usluga  teži  oko 103,3 milijarde eura. Oko 70 posto tržišta drže veliki opsrkrbljivači, dok ostatak pripada željezničkim kompanijama i lokalnim zajednicama koje kontroliraju javni promet. 

Unatoč skromnim stopama rasta koje se kreću od 0,5  do jedan posto, Zapadna Europa ostaje najjače pojedinačno tržište željezničke industrije, s udjelom od 32 posto. Roland Berger tržište dijeli na četiri segmenta, dominantne usluge koje nose više od 50 milijardi eura prometa, zatim vozni park, infrastrukturu i kontrolu prometa. Promet željeznicom povećavat će se dva posto godišnje, uz nešto veći interes za putnički promet i promet lakog tereta.

Ipak, istraživači ističu da se industrija mora prilagoditi cikličkim kretanjima na tržištu, razvijena Europa tek svakih 30 godina ozbiljnije obnavlja željezničku infrastrukturu, a  na svjetsko tržište najviše utječu potezi Kine.

Pogledajte na vecernji.hr