Business Cafe

Ako žena zna voditi biznis, svejedno je prodaje li maskare ili motorne pile

Foto: Davor Puklavec/pixsell
Ako žena zna voditi biznis, svejedno je prodaje li maskare ili motorne pile
04.12.2017.
u 10:06
Kompanije koje vode žene i do 25% su profitabilnije na svjetskoj razini, no u Hrvatskoj žene još ne čine ni trećinu svih poduzetnika
Pogledaj originalni članak

Unatoč tome što je 60% žena u EU visokoobrazovano, a da su kompanije koje vode žene i do 25% profitabilnije na svjetskoj razini, žene i dalje manje zarađuju za istu poziciju, a u Hrvatskoj drže samo 18% upravljačkih pozicija u kompanijama, čulo se na posebnom izdanju Business Caféa pod nazivom “Žene u muškom biznisu”.

Kao najveći regionalni poduzetnički događaj, koji okuplja male poduzetnike i one koji to žele, Café je u zagrebačkom hotelu Academia predstavio predsjednicu uprave Carlsberga Croatia Hellu Müller Petersen, direktoricu Saaba za Hrvatsku Sanju Hrvojević Beganović te Martinu Drezgu, vlasnicu i direktoricu tvrtke Drezga, ekskluzivnog zastupnika Husqvarne za Hrvatsku.

– Ne volim dijeliti poslove na muške i ženske, pa tako ni industrije jer smatram da ako znate voditi biznis, možete raditi u bilo kojem okruženju, neovisno prodajete li maskare ili motorne pile – kazala je Drezga. Sestra i ona, kad su preuzele obiteljsku tvrtku, susretale su se s određenim predrasudama muških kolega i kupaca, no tvrdi da nisu dale da ih to obeshrabri, već su se okrenule onome u čemu su najbolje, organizaciji i vođenju poslovanja, što im je omogućilo da razviju uspješnu i stabilnu kompaniju.

Müller Petersen, koja je prije dolaska u Hrvatsku držala vodeće pozicije u Carlsbergu diljem Europe i Azije, ističe pak kako razvoj, a konačno i uspjeh ponajprije ovise o tome kakvim se timom netko okruži i tko mu je lider. K tome, treba biti otvoren i prema feedbacku jer je to jedini način da netko uči i razvija se, stoga na kritiku treba gledati kao na šansu za razvoj. Sanja Hrvojević Beganović kao jedan od učinkovitih načina za nošenje s predrasudama prema ženama u „muškom biznisu“ vidi i humor.

– Iskustvo me je naučilo da se ženi kao lideru u ovoj industriji bolje postaviti donekle opušteno, nego inzistirati na prečvrstom gardu, koji katkad može biti kontraproduktivan. Ljudi će vas uvijek stavljati u određene kalupe, bez obzira na to radite li u muškom ili ženskom biznisu, no na vama je da to ne prihvaćate k srcu i da nađete pravi način kako se nositi s tim. Tek onda ćete vlastitim stavom dobiti priliku da pokažete ono što znate, što će vam omogućiti da malo pomalo mijenjate te predrasude – poručila je. Iako je sve više žena iza kojih stoje uspješni biznisi, žene se ipak teže odlučuju za pokretanje vlastitog posla s obzirom na to da ne čine ni trećinu svih poduzetnika u Hrvatskoj.

Jednako tako upravo žene kao potrošači globalno donose više od 70% kupovnih odluka.     

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
10:14 04.12.2017.

Fake news.