Potpora u karijeri

Žene moraju vjerovati u sebe, osvijestiti da mogu puno više nego što misle i da imaju potencijala

Foto: PIXSELL
Mentorstvo među ženama
Foto: PIXSELL
Mentorstvo među ženama
Foto: PIXSELL
Barbara Majcen, direktorica pravnih poslova Plive
Foto: PIXSELL
Ana Šimunović, certificirana komunikacijska savjetnica i edukatorica
Foto: PIXSELL
Monika Majstorović, direktorica marketinga u A1 Hrvatska
24.06.2020.
u 11:55
Uspješno priveden kraju projekt “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” u organizaciji Večernjeg lista i časopisa Zaposlena
Pogledaj originalni članak

Projekt u kojem je sudjelovalo 16 uspješnih poslovnih žena koje su u statusu mentorica usmjeravale 16 odabranih kandidatkinja, odnosno mentijki, priveden je kraju, a završni događaj održan je u hotelu Esplanade. Cilj projekta “Mentorstvo kao oblik networkinga među ženama” bio je afirmiranje žena u poslovnom svijetu te promoviranje novih alata za lakši napredak u karijeri, a pokrenuli su ga Večernji list i časopis Zaposlena. Da potreba za ovakvim projektima postoji, govori i podatak da se ove godine prijavilo čak 30 posto više sudionica nego lani, a svoje oduševljenje postignutim ne krije ni Ana Gruden, inicijatorica projekta i glavna urednica časopisa i portala Zaposlena, koja se na početku druženja obratila prisutnim mentorskim parovima:

– Ovo je naš zadnji susret i jako sam zadovoljna postignutim jer smo, bez obzira na situaciju koja nas je pogodila, priču dovele uspješno do kraja. Istaknula sam kako su pojedine mlade poduzetnice koje su dobile svoju mentoricu jako dobro znale što žele naučiti, kako napredovati, postavljale su konkretna pitanja i odmah rješavale probleme. Neke je od njih zapravo mučila misao jesu li na pravom poslu, je li ulazak u poduzetništvo za njih pravi potez. Ponovila sam dovoljno puta da ne može sve biti savršeno kada je posrijedi 16 parova, ali ipak je većina sudionica jako zadovoljno ishodom. Razvila su se nova prijateljstva, prenosile su se informacije i poticalo se na napredak.

S time se složila i mentorica Barbara Majcen, direktorica Pravnih poslova Plive za CEE i SEE.

– Ovo je i za mene bilo krasno iskustvo, odnos u kojem je važna dvosmjerna komunikacija, a kad dobijete mentijke koje znaju što hoće, postavljaju konkretna pitanja, onda to i za mentora znači silnu motivaciju. Za mene je ovo bio velik izazov jer sam morala svoje znanje o velikim korporacijama prilagoditi poslovanju u privatnom poduzetništvu, što znači izlazak i zone komfora.

Žene još rijetko ulaze u poduzetničke vode, a Majcen je objasnila da je to zato što često razmišljaju na kratkoročnoj razini, a izazov je upravo razmotriti stratešku viziju gdje pojedinac želi biti za pet godina, pa otud graditi karijeru i put prema toj viziji. Na žalost, na vodećim pozicijama u našoj zemlji još je puno više muškaraca i nije se lako prilagoditi toj sredini pa je činjenica da žena treba napraviti dodatni korak kako bi se čuo njezin glas.

Svi trebamo mentora

Žena prije svega trebaju više vjerovati u sebe, osvijestiti da one mogu puno više nego što misle, i da imaju velike, skrivene potencijale... Kako žene u svakodnevnom životu obavljaju više zadataka istovremeno, to je potrebno preslikati i na poslovnu svakodnevicu.

– Trebalo bi raditi već od ranog djetinjstva na osvješćivanju žena da mogu puno bolje i više i da imaju veću dozu samopouzdanja. Nije lako doći u mušku sredinu, i ja sam to prošla, nije jednostavno. Treba razbiti tu atmosferu – naglašava Majcen.

Upravo je zato važno nastaviti ovakve projekte jer je baš mentorstvo odličan alat da se žena osamostali u karijeri, nauči da može puno više. U Hrvatskoj je takvih projekata malo iako su iznimno traženi.

– Ne govore to svi naglas, ali istina je da svi trebamo mentora, podršku, moramo nekome moći postaviti pitanja. Oduvijek je jasno da žene ne ulaze u poduzetničke vode zbog manjka samopouzdanja, financijskih sredstava, nekretnina, što ih čini pažljivijima kada su posrijedi financijska ulaganja – objašnjava Ana Gruden te dodaje kako svi nekome možemo biti mentor, a uvijek netko to može biti i nama. Od malih se nogu treba učiti da je dobro pomagati nekome i da je sasvim u redu da netko pomaže tebi.

Postavite si ciljeve

Do mentora može svatko u svakom trenutku, najvažnije je odabrati onog s puno iskustva, a na vama je to iskoristiti kako treba.

– Nađite si mentora ili mentorica, uzor, budite uporne, ustrajne, hrabre. Postaviti same sebi ciljeve. Svi imamo nekoga poznatoga tko nam može biti mentor. Žene u startu teško izražavaju ambiciju i izgovaraju – ja to želim, što biste mi sugerirali, kamo da krenem, znaš li koga tko bi mi pomogao... Nedostaje inicijative da same pronađemo kanal ako nam se sam ne nudi. Na nama je, u konačnici – zaključila je Majcen na završnom druženju.

Koliko su parovi odlično funkcionirali, otkriva i dr. med. Branimira Pašalić, specijalistica fizikalne medicine i rehabilitacije, koja je uživala u radu sa svojom mentoricom mr. sc. Marijom Kalinić, konzultanticom i vlasnicom tvrtke Eppur si muove.

– Jedno od mojih životnih uvjerenja jest da slučajnosti ne postoje, tako nije ni Marija slučajno moja mentorica. Početak pandemije je za mene bilo jako stresno razdoblje jer sam morala zatvoriti svoju ordinaciju, a znala sam da nešto moram učiniti. Mentorica me potaknula riječima da najprije moram zaviriti u sebe i otkriti kamo želim dalje, nakon čega smo počele ozbiljno raditi. Sve što me je zanimalo, sada sam naučila – zaključuje. Mentorica se slaže da je i za nju to bilo fantastično iskustvo

– Branimira i ja nismo se poznavale prije, sad smo na ti, razgovaramo o svemu i imamo jaku podršku kad trebamo nešto jedna od druge. Branimira je liječnica, tada je imala ordinaciju i pitala sam se kako joj mogu pomoći, koje su dodirne točke... Pa sam rekla, idemo pa ćemo vidjeti. Branimira mi je naprosto otvorila oči pa sam shvatila da i ja mogu još više. Same pohvale za projekt! – zaključila je Marija Kalinić.

Savjeti za uspješnu komunikaciju

Jedna od najčešćih pogreška pri predstavljanju ili prezentiranju svojeg poslovanje jest to što se često počne govoriti o svojem proizvodu ili usluzi a da prethodno nije uspostavljen odnos s potencijalnim klijentima te probuđen interes za to što će im se predstavljati. Često odmah na početku izgubimo pozornost potencijalnog klijenta jer počnemo pričati svoju poslovnu priču od samog početka ili pak odmah prijeđemo na tehnički dio, nabrajamo sve karakteristike naše usluge ili proizvoda i tako unedogled. Kako ne biste izgubili pozornost klijenta, važno je postići dvije ključne stvari – probuditi interes klijenta za ono o čemu ćemo govoriti, i stvoriti odnos, tj. povjerenje kako bi nas uopće slušali. Ključ uspješnog predstavljanja jest ispričati priču o svojem poslovanju tako da se potencijalni klijenti u njoj mogu prepoznati, s kojom se mogu povezati i koja ih angažira na suradnju s nama. Diferencirajte se! Pronađite koja je vaša jedinstvena uvjeravajuća karakteristika. Istaknite i svoje različitosti, posebnosti i stavite ih u prvi plan. Neka vaša priča bude odgovor na pitanje kakav je doživljaj vaše usluge, koji je vaš ”zašto” poslovanja. Priča ”zašto radim to što radim” najvažnije je koju možete prenijeti. Prije nego što prijeđete na “tko, što, kada i kako”, budite sigurno da vaši potencijalni klijenti znaju “zašto”.

Ana Šimunović, certificirana komunikacijska savjetnica i edukatorica

Foto: Policija okruga Miami-Dade/PIXSELL

Važnost mentorstva

Mentor je netko tko dijeli znanje, savjete i mudrost s nekim manje iskusnim. Vrlo je važno jer se nitko nije rodio sa svim znanjem i iskustvom ovoga svijeta. Osim toga, kada dijelimo s drugima svoje vještine, tako cijeli tim napreduje. Stari modeli upravljanja u kojima su šefovi zaposlenicima govorili što trebaju raditi su prošlost, danas je lider mentor koji svoj tim usmjerava da pronađe najbolje rješenje. Važan dio mentorstva je poticati zaposlenike da stječu nova znanja i vještine budućnosti u kojima se žele razvijati, a koje su strateški važne za budući kompanijski uspjeh. Upravo tako usmjeravamo zaposlenike u A1 Hrvatska.

Najvažnije je izabrati osobu iz područja koje vas zanima i koja ima relevantno iskustvo, znači potrebno je imati cilj. Drugo što je bitno jest da “kliknete”. Zadnje, ali ne i najmanje bitno, međusobno je povjerenje. U takvom je odnosu upijati informacije vrlo lako i nikada se ne osjećate kao da učite.

Monika Majstorović, direktorica marketinga u A1 Hrvatska

Foto: Policija okruga Miami-Dade/PIXSELL

Pogledajte na vecernji.hr