dani hrvatskog turizma: Počinje izrada strategije hrvatskog turizma

Znamo kakav turizam ne želimo, ali ne znamo što želimo

Foto: Grgo Jelavić/24 sata
Znamo kakav turizam ne želimo, ali ne znamo što želimo
22.10.2009.
u 13:52
U Hrvatskoj postoji konsenzus oko toga kakav turizam ne želimo, no nema konsenzusa što od turizma želimo - istaknuo je Damir Bajs, ministar turizma.
Pogledaj originalni članak

Počinje izrada Strategije hrvatskog turizma koja se dugo čeka, a mora odgovoriti na pitanje kakav turizam želimo i, što je iznimno značajno, sadržavati provedbeni dio koji će obvezivati Vladu, županije i općine.

- Taj dokument ne smije sam sebi biti svrhom, to je proces i vjerojatno neće biti donesen za dvije godine. U Hrvatskoj postoji konsenzus oko toga kakav turizam ne želimo, no nema konsenzusa što od turizma želimo - istaknuo je Damir Bajs, ministar turizma, na okruglom stolu o Strategiji hrvatskog turizma održanom u sklopu Dana hrvatskog turizma u Bolu na Braču.

Svi sudionici složili su se s tim da znamo što nećemo, ali ne znamo što hoćemo!
Presudna je provedba strategije koja mora biti međusektorski dogovorena. U izradi toga važnog dokumenta bitno je poći od objektivizacije stanja. U razvoju turizma moramo krenuti od ponude, a ne od potražnje. Pored turizma na Jadranu, treba razvijati kontinentalni i urbani turizam.

Nužno je donijeti plan konkurentnosti kako bi došli do investicija koje se sada uglavnom svode samo na rekonstrukcije i nekoliko greenfield investicija. Oko 14 posto turističkih kapaciteta u Hrvatskoj čini hotelski sektor koji nema velike budućnosti ako se ovakav trend nastavi, jer su prihodi isti ili manji od uloženog.

Hotelski sektor u Hrvatskoj i ove je krizne godine očekivano zabilježio nastavak pada profitabilnosti i procjenjuje se da će do kraja godine na razini dobiti taj pad biti oko 15 posto. Unatoč tomu, i najavama teške 2010., 35 najboljih hotelskih poduzeća u idućoj godini očekuje rast fizičke potražnje i noćenja od oko pet posto te prihoda od oko deset posto.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar marsicoz
marsicoz
20:12 22.10.2009.

hrvatska je destinacija za jednokratnu uporabu, s tim se moramo pomiriti, kak godine budu prolazile turizam će biti sve slabiji