Koncesija

Zračna luka Nikola Tesla Francuzima za 501 milijun eura

08.01.2018.
u 12:58
Vinci Airports dao je najbolju ponudu, a obvezao se uložiti 732 milijuna eura. Dva najveća aerodroma u regiji vodit će francuske tvrtke – beogradski sa 5,3 milijuna i zagrebački sa 3,09 milijuna putnika.
Pogledaj originalni članak

Srbijanska vlada dala je zeleno svjetlo da koncesiju na beogradskoj Zračnoj luci Nikola Tesla dobije francuska tvrtka Vinci Airports nakon što je i stručni tim za dodjelu te koncesije izabrao francusku ponudu.

Vinci Airports je za 25 godine upravljanja Nikolom Teslom ponudio 501 milijuna eura, uz obvezu da će uložiti u taj aerodrom još 732 milijuna eura. Prema pisanju tamošnjih medija godišnja koncesijska naknada iznosit će između pet i 16 milijuna eura.

Za koncesiju na beogradskom aerodromu stigle su četiri ponude, a osim Vincija taj posao su željeli još švicarsko-francuski konzorcij Zürich Airporta i tvrtki Eiffage i Meridiam Eastern Europe Investments, indijsko-grčki konzorcij GMR Infrastructure ltd i Terna te južnokorejsko-tursko-ciparski konzorcij Incheon International Airport Corporation, Yatirimilar ve Islatme, VTB Capital Infrastructure. Natječaj za koncesiju za financiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i upravljanje infrastrukturom Zračne luke Nikola Tesla bio je raspisan u veljači prošle godine, a rok za odluku je prvo bio 25. prosinac no on je dva puta produživan do 5. siječnja. Davanje najvećeg srbijanskog aerodroma u koncesiju tamošnji stručnjaci su kritizirali jer smatraju da je nepotrebno koncesionarima davati tvrtku koja ostvaruje dobit i koja iz vlastitih prihoda može financirati svoj razvoj.

No u Vladi su ustrajali u svojoj odluci uz objašnjenje da je koncesija dobar model da se dodatno unaprijedi i modernizira sam aerodrom. Gotovo istovjetne kritike su bile i u Hrvatskoj kad je odlučeno da u koncesiju ide tadašnja Zračna luka Zagreb koja je u međuvremenu dobila ime po prvom hrvatskom predsjedniku Franji Tuđmanu. I zagrebački aerodrom je naime poslovao s dobiti i bilo je ideja da novu putnički zgradu izgradi vlastitim sredstvima i kreditom. No ZL Franjo Tuđman je ipak u koncesiji od kraja 2013. godine, a njegovi koncesionari su također francuske tvrtke - Bouygues i Airports de Paris, koje su se za tu koncesiju udružile s još nekoliko partnera u tvrtku Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ).

Francuzi su tu koncesiju dobili također na javnom nadmetanju, a njihova ponuda je bila jedina valjana u drugom krugu. Vinci je inače bio zainteresirana i za koncesiju na zagrebačkom aerodrom no na tom je natječaju ispao već u prvom krugu u kojem se za koncesiju na Plesu javilo 10 tvrtki i konzorcija. U drugi krug je bilo pozvano njih šest. Konačne ponude su poslala samo dva kandidata. Francuzi su se u zagrebačkom slučaju obvezali na investiciju od 331 milijuna eura, a koja je uključivala izgradnju novog putničkog terminala, koji je u međuvremenu i otvoren. Procjenjuje se da će MZLZ za vrijeme 30-godišnje koncesije uplatiti više od 500 milijuna eura koncesijske naknade.

Francuske tvrtke tako će upravljati s dvije najveće zračne luke u regiji. Nikola Tesla od svih aerodroma na prostoru bivše Jugoslavije ima najviše putnika, u 2017. godini preko njega ih je prošlo 5,3 milijuna, što je 8,5 posto više nego godinu dana prije. Franjo Tuđman je pak lani prvi put u svojoj povijesti premašio brojku od tri milijuna putnika u jednoj godini, točnije opslužio ih je 3,09 milijuna što je 11,8 posto više u odnosu na 2016.

Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking
Foto: Reuters/PIXSELL
Zračna luka Peking

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

IB
ibiza
17:29 08.01.2018.

opeta.....