Zrakoplovi Croatia Airlinesa 26. veljače neće poletjeti – štrajk u Croatia Airlinesu tog će petka započeti u 6 sati ujutro, odlučili su u Sindikatu kabinskog osoblja zrakoplova. Taj sindikat okuplja stjuardese i stjuarde, no vrlo je izgledno da će im se pridružiti i piloti.
Kući po uniforme
– Odluku ćemo donijeti ovih dana na izvanrednoj skupštini. Piloti su već u dvije sindikalne ankete gotovo jednoglasno podržali štrajk – kaže Vedran Sović, član Izvršnog odbora Hrvatskog sindikata prometnih pilota.
Štrajkat će se dok se ne potpiše prihvatljiv Kolektivni ugovor ili do odluke o prekidu koju će donijeti štrajkaški odbor. Taman da piloti i ne štrajkaju, zrakoplovi neće moći poletjeti bez voditelja kabine jer takva su međunarodna pravila.
– U slučaju prijevoza pacijenta ili organa za transplantaciju odradit ćemo posao, nema govora, ali putnički prijevoz ne. Uprava traži da 30 posto osoblja radi, ali to je protiv Zakona o radu. Zabranili su nam da štrajkamo u uniformama, pa ćemo u Buzin doći u civilnoj odjeći. Međutim, koliko će vremena trebati od trenutka prekida štrajka pa do ponovne uspostave letova, obzirom da bi morali kući presvući se, o tome uprava očito nije razmišljala – navodi stjuard Hrvoje Humek, član Izvršnog odbora SKOZ-a.
Kako bi smanjili troškove, uprava kompanije odlučila se na niz restriktivnih mjera koje direktno idu preko leđa zaposlenih, iako je i sam resorni ministar nedavno izjavio da su mnoge tvrtke ispunile naputak o smanjenju bruto mase plaća 10 posto bez diranja u radnička prava. Desetpostotno smanjenje boda za osnovicu obračuna plaće, smanjenje dnevnica, regresa i niza drugih prava donosi 15 do 45 posto manje prihode zaposlenima u CA.
– To su sve kratkoročni efekti koji će dovesti do osipanja najkvalitetnijeg kadra u čije je školovanje jako puno uloženo – upozoravaju sindikati, a u konačnici može i ugroziti sigurnost letenja. – Svjesni smo velikog gubitka u slučaju štrajka, ali mi u to ne idemo jer nam ukidaju topli obrok – kaže Suzana Artuković, predsjednica SKOZ-a. – Bezbolnije bismo se odrekli nekih prava kad bi znali da se žrtvujemo za kompaniju, a ne za to da bi menadžeri zadržali svoja prava – ustvrdio je Humek.
Obrazac samoposluge
Da se visokopozicionirane osobe u javnim poduzećima nerijetko ponašaju kao u samoposluzi, zorno pokazuju i sitne manipulacije u cilju ostvarenja manje novčane vrijednosti, ali moralno i te kako dvojbene. Tako je Večernji list u posjedu ispisa koji dokazuje da je jedan od menadžera CA za sebe i obitelj te djecu prijatelja kupio povlaštene karte za München, a onda njima putovao na duljem i skupljem letu do Londona. Uštedio je 1728 kuna na svojoj menadžerskoj plaći tajnog iznosa.
Masinovodja kada putuje vlakom ne placa kartu. Vozac autobusa ne placa kartu kad putuje privatno. Kapetan broda ne placa kartu. Sta ste napali covjeka sto je putovao sa kompanijskim popustom? Vrijeme je da pocnete evropski razmisljati a jos bolje kaznite i napadajte te razno razne rumene i smranadere sto pokradose nam pola \'rvatcke.