Miris žene

Abadžićevo tijelo žene ne robuje ni modi ni fotošopu

Foto: arhiva VL
Abadžićevo tijelo žene ne robuje ni modi ni fotošopu
25.02.2012.
u 13:07
Finoća kojom Abadžić pristupa tijelu žene smjenjuje se s otvorenom karnalnošću. No bez pada u ono što tijelu čine industrije koje ga zlorabe – modna, reklamna i seksualna industrija...
Pogledaj originalni članak

One su lišene mode, a na račun neusporedivo vrednije individualnosti! To su žene poznatog hrvatskog fotografa Stanka Abadžića (rođ. 1952.) koji je novinsku reportažnu fotografija odavno zamijenio umjetničkom. Na umjetnički način posvetio se tijelu žene, što ćemo od 27. veljače do 20. ožujka vidjeti na izložbi “Miris žene” u Galeriji Vladimir Bužančić u Centru za kulturu Novi Zagreb u Remetincu. Finoća kojom Abadžić pristupa tijelu žene smjenjuje se s otvorenom karnalnošću. No bez pada u ono što tijelu čine industrije koje ga zlorabe – modna, reklamna i seksualna industrija...

Upozorava na to i kustosica izložbe Anita Zlomislić, napominjući kako Abadžić stvarnu sliku žene suprotstavlja fotošopiranoj slici žene. – Abadžić nastavlja svoj antidigitalni pristup fotografiji – kaže A. Zlomislić – smatrajući neprirodnima digitalnu sliku i digitalni zvuk, jer čovječje oko i uho vide i čuju na drukčiji način. Analogni zvuk i slika, dakle slika klasičnog fotoaparata, imaju u sebi nesavršenost organičnosti i zato su nam bliski! – govori kustosica. Fotograf Abadžić priklanja se onima koji preziru fotošop, jer taj daje lažnu sliku stvari. Zato svoju sliku žene suprotstavlja fotošopiranoj.

Na srodan način kao i žene, Abadžić je, kaže A. Zlomislić, ranije promatrao i gradove, čija se individualnost također izgubila u globalističkim trendovima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

CA
candide
07:30 26.02.2012.

Drago Glamuzina i Stanko Abadžić - Sami u toj šumi. Prvo izdanje u ediciji Bibliofila. Sami u toj šumi. Drago Glamuzina, poezija i Stanko Abadžić, crno-bijeli aktovi. Poetsko - fotografska monografija. Biblioteka Sinergije. Tiskano u 555 numeriranih primjeraka. Uvez dvobojni, crno-crveno platno. Tiskano na finom, 135 gramskom papiru. Na naslovnici umetnuta originalna fotografija Stanka Abadžića. Predgovor Zoran Ferić.