Izvedba pod zvijezdama

Baletni Glembajevi brišu vojnu povijest Sv. Katarine

Foto: HNK Zagreb
Foto: HNK Zagreb
Foto: HNK Zagreb
Foto: HNK Zagreb
29.06.2018.
u 15:08
U bivšoj vojnoj zoni u Puli u kompleksu Katarina Monumenti večeras se prvi put na otvorenom pleše hit-predstava Baleta HNK Zagreb
Pogledaj originalni članak

Nekad važan prostor vojnih zona, a danas zapušteni dio Pule, kompleks Katarina Monumenti ovih je dana ponovno pun radnika. Oni pripremaju pozornicu, gledalište, rasvjetu, ozvučenje za pravo kazalište, i to – baletno.

Naime, u Pulu stiže veliki hit Baleta HNK Zagreb “Gospoda Glembajevi”, koje je po slavnoj Krležinoj drami koreografirao, za njega odabrao glazbu i režirao Leo Mujić. Ovo veliko baletno gostovanje, na senzacionalnoj sceni pod zvijezdama, kojem se izuzetno vesele sve zagrebačke baletne zvijezde, omogućio je poznati hrvatski poduzetnik Danko Končar, koji ima brojne investicije u Istri. Zbog njegova angažmana ovaj baletni spektakl ima i humanitarnu notu, a sav je prihod od kupljenih ulaznica namijenjen nabavi triju medicinskih uređaja nužnih za pedijatrijski odjel Opće bolnice Pula.

Od prikupljenog novca planira se nabaviti holter EEG za 24-satno snimanje moždane aktivnosti, važan uređaj primarno za dijagnosticiranje epilepsije kod najmlađih te monitor vitalnih funkcija i dječji defibrilator. Član uprave Kermas grupe Krešimir Raguž istaknuo je kako će sve biti spremno za večeras i veliki kulturni spektakl.

– Radovi su u punom jeku i sve će biti spremno za večerašnji spektakl. Namjerno smo ostavili bivše vojarne netaknutim kako bi Puležani mogli vidjeti kako je ovaj desetljećima zabranjeni prostor zaista izgledao. Ta transformacija ili demilitarizacija otoka Sv. Katarine, koja će svoju kulminaciju doživjeti izvedbom baleta, simbolički će označiti kraj jedne ere i početak novog života ovog dijela Pule. Baletna papučica zamijenit će vojničku čizmu – kazao je Raguž.

A Puljane i goste njihova grada zaista očekuje nevjerojatna baletna večer. Naime, nakon zagrebačke premijere ovog baleta koreograf i redatelj Leo Mujić čuo je i kompliment da, nakon njegovog baleta, dramska verzija slavnog djela više i nije potrebna. I zaista plesnim je izrazom on uspio na najbolji mogući način ispričati priču o usponu i padu moćne obitelji, o ženi koja je svoje bogatstvo gradila prolazeći kroz postelje bogataša, da bi na kraju ostala bez svega – i novca i života.

Pričajući o toma kako je nastajao ovaj balet, Mujić je upozorio i na jednu nadasve poražavajuću činjenicu za hrvatsku kulturu, naime, u našim je knjižarama nemoguće pronaći “Glembajeve” na engleskom tako da su u Baletu HNK Zagreb svom internacionalnom ansamblu jednostavno prepričavali sadržaj drame.

Unatoč tome nastale su nevjerojatne plesne uloge: Guilherme Gameiro Alves kao Ignac Glembay, Natalia Kosovac kao Barunica Castelli, Takuya Sumitomo kao Leone Glembay, Rieka Suzuki kao Sestra Angelika, Andrea Schifano kao Puba Fabriczy.
Nazaboravna je tako scena zavođenja na klaviru, na glazbu Ludwiga van Beethovena, koju je sam Krleža upisao u svoju dramu, a publike se posebno dojmio i način na koji je Mujić riješio priču o povijesti obitelji Glembaj, s nizom obiteljskih portreta opisanih u dramu, a koji ožive u trenutku kada tragedija dosegne svoj vrhunac.

A nakon gostovanja u Puli, baletni “Glembajevi” stižu i pod zagrebačko nebo jer 2. srpnja plešu se na Tomislavcu.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

RI
rightside
13:24 01.07.2018.

haha, drug koncar bacio se bas sad u humanitarce,,sve ce on organizirat i napravit, i to na svom zemljistu,,dok uljaniku visi propast u zraku, dok je uljanik duzan 3maju i to sad mora na naplatu,dok niko nista ne pita upravu zbog cega propada uljanik, to ocito ne zanima ni novog vlasnika druga humanitarca, ali ni pulskog gradonacelnika ali ni ninu jakovcica,"prijatelja" druga humanitarca,,)))) oni cekaju opet "intervenciju drzave" iako im je na vrijeme saopceno da na to mogu zaboravit. prica zrela za dorh uskok i ostale kojima je posao takva problematika.

DA
Danijel2
22:13 30.06.2018.

Gdje je poanta kritičke riječi Krleže? Osim stručne osposobljenosti, treba imati hrabrosti kritizirati, t.j. razotkrivati loše stvari u SADAŠNJOSTI. Trebao je Krleža u Jugoslaviji napisati novu verziju Glembajevih, ali ovaj puta sa likovima partijskih skorojevića, ali nije. Isto vrijedi i za današnju Hrvatsku, koja je dijelom zakoračila u neku varijantu globalnog feudalizma. Da li neki današnji "Krleža" može doći do prostora za objavljivanje? Vjerujem, teško, jer oni nesposobni zaštićuju se od kritika napadanjem i svojim "čoporom" . Glembajevi su (I) dim prema onom što bi se danas moglo napisati.

DU
Deleted user
12:03 03.07.2018.

Bojana zvana Jesenjin svašta piše :-/