"Živimo u trenutku kad je u velikom hrvatskom korupcijskom prasku nastala čitava kasta Klanfara i Glembajevih..., kada se po vilama plijene slike starih i novih majstora stečene na račun zaduženog naroda... u trenutku kad s naslovnica vrište cijele regimente golišavih Leda...”. Te je riječi zapisao Boris Svrta uoči skorašnje premijere u Gavelli. On naime režira Ledu Miroslava Krleže, a premijera je zakazana za 14. siječnja.
"Ništa što se može dogoditi između jednog muškarca i jedne žene nije tako važno te bi o tome trebalo naročito razbijati glavu.", govori nam Miroslav Krleža kroz usta jednog od svojih likova, dok nam cjelinom "Lede" poručuje upravo suprotno. Ovaj ponajprije glumački komad, odličnih dijaloga intrigantnih situacija i višeznačnih odnosa, podjednako je komedija, koliko i salonska drama; "ljubavna igra", koliko i egzistencijalna melodrama.
No žanr je manje bitan, dok god nam se Krležini likovi obraćaju s takvom, kazališnom i životnom, plastičnošću i uvjerljivošću, dok god je njihova "nepodnošljiva lakoća postojanja" toliko suvremena da imamo dojam kao da smo zakoračili u tekst nastao sada, u vakuumu početka 21. stoljeća. U režiji Borisa Svrtana, donedavno glumca teatra u Frankopanskoj, a sada pedagoga na Akademiji dramskih umjetnosti i redatelja, u "Ledi" igraju Ozren Grabarić, Janko Rakoš, Bojana Gregorić Vejzović, Franjo Dijak i Jelena Miholjević, te Damjan Sabalić Novaković, Mirela Videk i Marko Gudelj.
Scenograf je Miljenko Sekulić, kostimograf Leo Kulaš, suradnik za govor Tomislav Rališ, koreografkinja je Mirjana Preis, a svjetlo oblikuje Zdravko Stolnik.
U vrijeme kad je nastao Krležin Glembajevski ciklus bila je sasvim drukčija društvena klima kod nas, nije bilo građanskog društva i pripadajuće (finansijske) elite. Političke promjene, uz pozitivne stvari kao što je demokratizacija društva, donijele su nam i ogavnu tajkunizaciju, sumnjivog i beskrupuloznog bogaćenja. Zato danas lakše razumijemo i prepoznajemo razne Glembaje i njihove sponzoruše iz polusvijeta, njihovo bogatstvo sumnjivog porijekla, te korupciju koja je uvjet bez kojeg ovaj korov ne bi mogao bujati. Čini se da je Krleža kod nas danas aktualniji nego bilo kad ranije.