žena s jezera

Cenčićeva režija koju ne smijete propustiti

Foto: Mare Bratoš/HNK Zagreb
Cenčićeva režija koju ne smijete propustiti
16.04.2019.
u 11:33
Pogledaj originalni članak

Na kraju premijere Rossinijeve “Žene s jezera” pjevači su u petak u zagrebačkom HNK na pozornicu izlazili uobičajenim redom, od lijepih statistica do Nian Wang, kineske pjevačice koja je briljirala u glavnoj ulozi Elene.

Najzaslužniji za spektakl

Prije nje zasluženim su ovacijama ispraćena dvojica senzacionalnih koloraturnih tenora György Hanczár i Antonio Garés u ulogama kralja Giacoma V prerušenog u Uberta, odnosno Rodriga, te domaći solisti: Dalibor Hanzalek kao impresivni Duglas od Angusa, Iva Krušić kao nježna Albina, Ivo Gamulin kao komični Serano te Nikša Radovanović u ulozi dvorjanina Bertrama. Ipak, posljednji se publici poklonio Max Emanuel Cenčić, pokupivši najviše oduševljenih ovacija. Kontratenor svjetskoga glasa koji je posljednji put u nekom scenskom uprizorenju opere na zagrebačkoj pozornici sudjelovao još kao dječak, nije ukrao, nego pošteno zaradio svoju slavu, ne samo kao izvrstan pjevač, što je pokazao u ulozi Elenina ljubljenog Malcolma, nego i kao najzaslužnija osoba za spektakl postavljen na scenu HNK u koprodukciji s Operom iz Lausanne.

Nakon niza vlastitih produkcija kojima osvaja svjetske pozornice i diskografske nagrade, Cenčić je bio spiritus movens i ove koju je napokon donio i u svoj rodni grad, a s kojom će zagrebačka Opera 24. svibnja gostovati u Wiesbadenu.

Vizualno atraktivnu i na nekoliko razina razigranu scenu, uključujući i videoprojekcije u pozadini, Cenčić je kreirao s kompetentnim suradnicima Brunom de Lavenèreom (scenografija i kostimi), Davidom Debrinayom (svjetlo) i Étienneom Guilom (video). Cenčiću imamo zahvaliti odabir mladih pjevača pred kojima je sjajna budućnost, kao i angažman njegova dugogodišnjeg suradnika, grčkog maestra Georgea Petroua pod čijim je vodstvom s rosinijevskom lakoćom, ali i nadasve zahtjevnom virtuoznošću propjevao i čitav Orkestar HNK, skupa sa Zborom. Psihoanaliza, humor, romantika i erotika... sve je to Cenčić vrlo pametno iščitao iz partiture i predočio kao inteligentnu, do minucioznih detalja višeslojno razrađenu cjelinu s predivnim finalom kao genijalnom poantom redateljske ideje o snu u koji je glavna junakinja odlutala čitajući predložak Waltera Scotta kojim je nadahnuta opera.

Satira uz snop novčanica

Tome treba dodati i žestoku satiru izvedenu iz lika patriotskog manekena Rodriga, kojeg je u suludo virtuoznim arijama iskarikirao sam Rossini. Ne baš tim riječima, ali u istoj maniri taj ljepotan pjeva “u boj, u boj” dok umjesto mačem vitla snopom novčanica na “bojištu” kockarnice bordela. Sjajna predstava do kraja mjeseca igra još pet puta. Ne propustite! 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.