Martina Petrović:

'Hrvatski filmaši u EU sjajno prolaze'

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
'Hrvatski filmaši u EU sjajno prolaze'
22.03.2018.
u 13:50
Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA Hrvatske proslavit će deset godina rada konferencijom na koju su pozvane moćne žene
Pogledaj originalni članak

Iza Martine Petrović koja već deset godina vodi Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA Hrvatske mnogo je uspjeha: uz njezinu podršku, europskim novcem financirano je 39 domaćih filmova, osnaženi su naši filmski festivali, 14 hrvatskih kina sudjeluje u jedinoj europskoj mreži kina Europa Cinemas...

Deset godina hrvatskoga sudjelovanja u europskom fondu MEDIA proslavit će okupljanjem snažnih žena iz europske audiovizualne industrije u petak u kinu Kaptol Cinema Boutique u Zagrebu. Na panel-diskusijama raspravljat će o temama koje se tiču izazova jedinstvenoga digitalnog tržišta, zaštite autorskih prava te budućnosti Potprograma MEDIA, sve u kontekstu produkcije, promidžbe i distribucije europskoga filma.

Što je zapravo MEDIA i kome je namijenjena?

Bivši Program, sadašnji Potprogram MEDIA, jedini je fond EU koji je namijenjen razvoju europske audiovizualne industrije. Naime, 1991. godine Europska komisija uočila je da američka filmska i TV produkcija dominira europskim medijima i tada je predložila osnivanje i prihvaćanje Programa MEDIA u Europskom parlamentu kako bi se zaštitio europski film u odnosu na američke blockbustere. MEDIA raspisuje 14 poziva za sufinanciranje godišnje, a namijenjeni su producentima, organizatorima festivala, distributerima... Hrvatska je službeno postala njenom 32. punopravnom članicom 17. ožujka 2008. godine.

Što smatrate svojim najvećim uspjehom u ovih deset godina?

Ponosna sam na ukupan iznos koji su hrvatski korisnici uspjeli osigurati od fonda MEDIA od rujna 2008. godine do danas. Tada kao jedina zemlja kandidatkinja za članstvo pri EU, Hrvatska se rezultatima uspjela nametnuti u odnosu prema zemljama članicama. Često su hrvatski korisnici, natječući se s „velikim“ zemljama, bili pri samome vrhu ljestvice uspješnosti s obzirom na ukupan broj odobrenih projekata i na temelju ukupno ostvarenih financijskih iznosa. U ovih deset godina, Hrvati su iz fonda povukli šest milijuna eura!

Koja je zadaća Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske?

Naša uloga je savjetodavna. Ne može se dogoditi da hrvatske projekte ocjenjuju hrvatski stručnjaci, već se uvijek poštuje pravilo da ih ocjenjuju nezavisni eksperti iz inozemstva koje odabire Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu kao operativno tijelo Europske komisije.

Deset godina rada obilježavate konferencijom na kojoj ćete okupiti predstavnice Europske komisije i Europskoga parlamenta, brojnih strukovnih organizacija... odakle fokus baš na žene?

Kada sam odlučila obilježiti deset godina Potprograma MEDIA u Hrvatskoj, imala sam na umu pozvati osobe koje su vezane uz Potprogram MEDIA, odnosno uz kontekst hrvatskih i europskih audiovizualnih uspješnica. Kad sam počela raditi popis, nekako su se prirodno u tom kontekstu istaknule žene kako na visokim političkim pozicijama tako i na čelnim pozicijama u različitim strukovnim i profesionalnim udrugama. Vrlo brzo i spontano odlučila sam staviti fokus na ženske predstavnice u europskoj i hrvatskoj audiovizualnoj industriji, uz uvjet njihove povezanosti s Potprogramom MEDIA. S obzirom na to da je ovogodišnji Berlinale bio ispunjen raznolikim panelima na temu zastupljenosti žena u europskoj audiovizualnoj industriji, drago mi je da će jedna diskusija na događanju biti posvećena preporuci Eurimagesa, fonda Vijeća Europe, o rodnoj ravnopravnosti u europskoj audiovizualnoj industriji, a koju je usvojio Odbor ministara Vijeća Europe u rujnu 2017. godine.

Potprogram MEDIA nedavno je obilježio 25 godina postojanja. Od 2014. do 2020. Europska komisija rezervirala je 1,46 milijardi eura, od čega čak 42 milijuna eura ide za distribuciju europskog filma. Što to znači za hrvatski film?

Vidljivost i prepoznatljivost europskog filma goruća su pitanja. Kad film dolazi iz zemlje visokog produkcijskog kapaciteta poput Njemačke, on je otpočetka u povoljnijem položaju jer oni mogu više uložiti promidžbu i distribuciju. Za filmove iz manjih zemalja poput naše važno je da uđu u program nekog međunarodnog festivala, jer to je odskočna daska za daljnju prodaju i međunarodnu distribuciju filma, za što se ponovno može tražiti sredstva iz fonda MEDIA. Takav put imala su tri uspješna hrvatska filma: Svećenikova djeca, Zvizdan i Ustav Republike Hrvatske.

Pogledajte tko je sve došao na Frljićevu predstavu:

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.