Damien Hirst jedan je od najutjecajnijih, najbogatijih i najomraženijih ljudi u svijetu suvremene umjetnosti.
Mnogi kažu da je taj autor, inače predvodnik skupine Young British Artists, jedan od rijetkih istinskih konceptualnih genija današnjice, koji svojim radovima vješto propituje vječne motive života i smrti.
Drugi pak tvrde da je njegovo vrijeme prošlo, te da se Hirst pretvorio u bezosjećajni stroj za gomilanje bogatstva, a bez vrijednih novih ideja.
Poželite li sami donijeti sud o Hirstovu radu, a nije vam preskupo potegnuti do Londona, u srijedu je u Tate Modern otvorena velika retrospektivna izložba koja će potrajati do 9. rujna, a na kojoj će biti izloženi neki od njegovih najpoznatijih radova poput lubanje prekrivene tisućama dijamanata, teških ukupno 1106,18 karata.
U Tate Modern uselio je i Hirstov čuveni morski pas u formaldehidu, kao i instalacija “Zlatno tele”, životinjski leš s pozlaćenim rogovima i papcima sačuvan na isti način.
Među atraktivnijim eksponatima svakako se ističe prostorija ispunjena živim leptirima koji se hrane voćem, čekajući skoru smrt. Odjeća posjetitelja bit će pregledavana kako slučajno ili namjerno ne bi oslobodili kojeg kukca. Ako već požele suvenir, poručuju iz muzeja, u službenoj trgovini čekaju ih plastične reprodukcije poznate dijamantne lubanje. Cijena? Prava sitnica! Samo 34.000 funti.
Damien Hirst je produkt bolesne ekonomije i pohlepnog konzumerizma, a ne svog talenta. Forget it!