KINOPREMIJERA

Gospodar neba i svijet sutrašnjice

Foto: import
Gospodar neba i svijet sutrašnjice
25.11.2004.
u 13:25
Sky Captain and the World of Tomorrow, ZF pustolovni, 106 min., SAD, 2004.; Paramount/VTI; R: Kerry Conran; G: Gwyneth Paltrow, Jude Law, Angelina Jolie, Giovanni Ribisi, Laurence Olivier
Pogledaj originalni članak

Još od trenutka kada je Spielberg umjesto lutke uzeo kompjutor kako bi oživio dinosaure bilo je pitanje kada će i glumci postati nepotrebni u procesu stvaranja filma. Na sreću, svekompjutorski "Final Fantasy" pokazao je da se još ne treba rješavati glumaca, ali i da se ostatak platna lagano može popuniti kompjutorskim efektima.

Upravo s takvim razmišljanjem u stvaranje "Gospodara neba i svijeta sutrašnjice" krenuo je debitant Kerry Conran, koji je na kraju isporučio djelo u potpunosti snimljeno s glumcima ispred plavog platna te poslije kompjutorski dopunjeno vizualnim efektima. Stvoren kao mješavina američkih stripova, kriminalističkih filmova iz pedesetih i pustolovina Indiane Jonesa i Flasha Gordona zamotana u vizualnost Fritza Langa, "Gospodar neba" ima suludu šund-priču o odvažnoj novinarki Polly Perkins i njezinu bivšem dečku hrabrom pilotu s nadimkom Sky Captain, koji spašavaju svijet od poremećenog doktora Totenkopfa.

Međutim, Conran taj šundovski materijal, prepun različitih citata, pametno obrađuje s ironijskom distancom pa je film dorađeniji i inteligentniji od većine recentnih hollywoodskih hitova. Doduše, takvo što nije pretjerano teško napraviti, pa i "Gospodara neba" ne treba shvaćati kao izrazito intelektualno djelo. Conranov film je "pakleni šund" i toga se nimalo ne srami, već dapače, u svakom svojem kadru tu činjenicu ističe, što pri kraju filma dovodi do zamora materijala. Vizualno uistinu atraktivan, iako se mora priznati da u prvim scenama bolje izgleda nego u zadnjim, film ipak posustaje na ljudskom dijelu, tj. glumcima.

Ni Law ni Paltrow nisu se pretjerano iskazali u oponašanju zvijezda iz zlatnog doba Hollywooda, a kako su njih dvoje ipak glavni sastojak ovoga filmskoga jela, kojemu su efekti ipak samo dodatak, na kraju ostaje dojam izrazito dobre forme i ne toliko dobrog sadržaja.

Pogledajte na vecernji.hr