Nakon „Lopova, ubojica i dviju nabijenih pušaka“, „Zdrpi i briši“ i „Revolvera“, ali i nakon 15 godina pauze, dvojac Ritchie i Statham vratio se na velika platna, i to jednim sočnim i punokrvnim akcijskim trilerom. U „Danima gnjeva“ Jason Statham našao se u ulozi misterioznog H-a, šutljivog, ozbiljnog i smrknutog muškarca koji se prijavio za obuku u zaštitarskoj tvrtki koja se bavi prijevozom novca (obično je riječ o višemilijunskim iznosima). Obuku jedva prolazi, a kolegama zbog svoje tajanstvenosti postaje ne samo sumnjiv nego i antipatičan. Međutim, nakon što se jedan njegov transfer, odnosno radni dan, pretvori u pokušaj oružane pljačke, a on sam svlada cijelu skupinu razbojnika, njegova antipatičnost među kolegama opada, ali sumnjivost raste. Epizodnim skokovima u prošlost, koji, iako ih je katkad teško pratiti, naprosto tjeraju na posvećenost filmu, uskoro se saznaje kako H nije običan zaštitar. On je mafijaški mogul koji je zbog jedne takve pljačke (koju su počinili njemu neznani ljudi) izgubio sina, a i sam je jedva preživio. Najprije je na „dobar, stari, mafijaški način“ pokušao saznati tko su ti pljačkaši koji su ubili ni krivog ni dužnog dečka, a zatim je došao na ideju da se to može učiniti mnogo suptilnije. Tu saznajemo da je osveta glavni i jedini razlog njegove infiltracije među zaštitare vozače. U jednom od takvih redateljskih izleta u prošlost upoznajemo i skupinu bivših vojnika. Umirovljeni, bez posla i s velikim oblakom dosade koji se nadvio nad njihove živote pronalaze zanimaciju uz koju im u krv ponovno navire adrenalin koji su osjećali dok su sudjelovali u ratnim akcijama. Ta je zanimacija čisti dokaz da je „dokon um vražje igralište“ jer ona je, ni manje ni više, nego pljačkanje vozila koji prevoze novac. Uskoro se saznaje i da je skupina tih ratnih veterana kriva za smrt H-ova sina. Od tog je trenutka uglavnom predvidljivo što će se dalje događati. Putovi H-a i posrnulih bivših vojnika presjeći će se i doći će do sukoba. Jedna je strana vođena gnjevnom željom za osvetom, a druga gotovo patološkom potrebom za akcijom i beskompromisnom pohlepom za novcem. Osveta kao tipičan žanrovski motiv i pohlepa koju je posebno zahvalno prikazati kroz prizmu materijalizma i konzumerizma lijepo su upotpunjene, doduše tek ovlaš dodirnutom temom PTSP-a i manjkave reintegracije ratnih veterana u društvo. Međutim, čak i unatoč toj tematskoj višeslojnosti, ali i redateljskoj profinjenosti koju ovaj film, za razliku od drugorazrednih akcijskih trilera i krimića ima, „Dani gnjeva“ ne donose žanrovski ništa novo, ništa neobično i ništa što će biti dugog i pamtljivog vijeka. Ipak, vizualno je poprilično atraktivan, a doživjeti „pucačinu“ s kraja filma na velikom platnu iskustvo je u kojem će uživati i oni koji nisu zagriženi ljubitelji ovakvih uradaka. Akcija, SAD, 118 min Režija: Guy Ritchie Glumci: Jason Statham, Holt McCallany1. Dani gnjeva
Uplitanje Amerikanaca u politiku Dominikanske Republike 60-ih godina ispričano je kroz prizmu bordela. Film je u početku imao potencijal ispričati kako uloga vlasnice bordela Judith i „njezinih“ prostitutki tijekom revolucije nije bila beznačajna. Nažalost, simbolično ili ne, ona se dolaskom Amerikanaca u film potpuno rasplinula i učinila ga gledljivim tek zbog dobre scenografije. Drama, Španjolska, 113 min Režija: José María Cabral Glumci: Lumi Lizardo, Nashla Bogaert2. Hotel Coppelia
Troje znanstvenika na putu za Mars otkriju slijepog putnika zbog kojeg im putovanje postaje ugroženo. Kada saznaju da neće imati dovoljno kisika, postaju svjesni da se neplaniranoga putnika moraju riješiti. Neloša ideja sa solidnim specijalnim efektima putem je postajala sve negledljivija: što zbog loše karakterizacije, što zbog manjka dinamike u samom scenariju. ZF drama, Njemačka, SAD, 116 min Režija: Joe Penna Glumci: Anna Kendrick, Daniel Dae Kim3. Slijepi putnik
„Nije odlično, nije grozno“. Upravo je takav ovaj film kojem je cilj raznježiti i zagrijati gledateljska srca. Film nije podlegao izazovima svoje nelinearne strukture te je zbilja jednostavno pratiti priču o ženi koja umire od raka i koja svoje posljednje mjesece proživljava s obitelji i prijateljem Daneom. Na trenutke i dirljivo i humorno, ali bez ikakve pretjerane dubine zbog koje bi se ovaj film pamtio. Drama, SAD, 124 min Režija: Gabriela Cowperthwaite Glumci: Jason Segel, Isabella Kai4. Prijatelji
Od utorka 4. svibnja u zagrebačkom kinu Tuškanac na programu je ciklus filmova američkog scenarista, producenta i redatelja Josepha L. Mankiewicza, brata ovih dana nešto slavnijeg scenarista “Građanina Kanea” Hermana J. Mankiewicza, koji je glavni junak filma “Mank”.tijekom ciklusa bit će prikazano 25 njegovih filmova među kojim su “Dragonwyck”, “Negdje u noći”, “Pismo trima ženama”, “Bez izlaza”, “Momci i djevojke”, “Julije Cezar”, “Iznenada prošlog ljeta”, “Pet prstiju”, “Duh i gospođa Muir”... Nakon bogatog Mankiewiczeva opusa sredinom svibnja ide ciklus “Epsko-lirski duh Davida Leana”, britanskog redatelja, scenarista i montažera Davida Leana, koji potpisuje neke od najslavnijih naslova u povijesti filma. Ciklus nudi naslove “Lawrence od Arabije”, “Most na rijeci Kwai”, “Ryanova kći”, “Velika iščekivanja”, “Put u Indiju” i druge.
Osvajač Oscara u ovogodišnjoj konkurenciji najboljeg stranog filma, danska “Još jedna runda”, dobit će svoj hollywoddski remake za koji se “tuklo” nekoliko kompanija. Na kraju je produkcijska kuća Appian Way otkupila prava za film nakon nadmetanja s produkcijskim kompanijama glumca Jakea Gyllenhaala – Nine Stories, kao i Elizabeth Banks. Madsa Mikkelsena u novoj verziji mogao bi zamijeniti Leonardo DiCaprio, međutim još nije postignut konačni dogovor. Kompanije Endeavor Content i Makeready financirat će film na engleskom jeziku.Cinemania