Za mnoge ljubitelji baleta Božić je neizostavno vezan za najpopularniji bijeli balet, “Orašar” ruskog skladatelja Petra Iljiča Čajkovskog, koji na kazališnim scenama cijelog svijeta živi (i sve je izvođeniji) od praizvedbe davne 1892. godine. Ovog adventa u tom će baletu iznova uživati i Osječani. Premijera je novog “Orašara”, u koreografiji i režiji Dinka Bogdanića, večeras, a zatim će taj naslov dominirati prosinačkim repertoarom ovog kazališta, s čak trinaest izvedbi.
Sve tajne osječke baletne bajke otkrio nam je Neven Mihić, scenograf i kostimograf predstave, modni kreator iza kojeg je bogata karijera kostimografa, koja je počela upravo u baletnom svijetu, u koji je ušao izrađujući oglavlja (tj. krune i ukrase koje balerine nose u svim bijelim baletima) za Balet HNK Zagreb.
Ovaj rođeni Osječanin posljednjih godina živi i radi u Dubaiju, gdje na Američkom sveučilištu u Emiratima (American University in the Emirates) kao docent predaje na odjelu za modni dizajn. Kaže kako se posebno veseli novom poslu u HNK Osijek, kamo se vratio nakon što je 2018. godine radio operu “Carmen”, a upravo će kostimima i scenom “Orašara” proslaviti deset godina svoga umjetničkog rada.
– Jako sam sretan što sam u ovim zahtjevnim vremenima, u kojima sve u našim životima određuje pandemija koronavirusa, uspio redovito putovati na relaciji Dubai – Osijek te završiti rad na baletu u zadanom roku – kaže Neven i otkriva o kakvom se velikom poslu radi. Pripreme za ovaj balet počele su još prošle godine kada su u direkciji HNK Osijek odlučili da žele novu verziju ovoga slavnog baleta. Naime, stari se “Orašar” u Osijeku plesao već osam godina, stasale su nove generacije gledatelja jer ovo je balet koji obožavaju najmlađi, i došlo je vrijeme za sasvim novu baletno-božićnu čaroliju.
Neven kaže kako mu je velika motivacija bila činjenica da je kreirao i kostime i scenu jer tako je zapravo stvorio bajkovit i raskošan vizualnim identitet cijele predstave, a posebno ističe i koliko je bila uzbudljiva suradnja s uglednim koreografom Dinkom Bogdanićem: – Koreograf i redatelj Dinko Bogdanić je odličan suradnik. Od njega sam puno naučio jer on svoje golemo iskustvo i široke ga ruke dijeli sa svim svojim suradnicima. Zato sam siguran da je ovog puta u Osijeku stvorio predstavu koja staje uz bok ostalim europskim kazalištima.
Neven Mihić otkriva tajne “Orašara” s druge strane kazališne rampe i priča o tome koliko je posla potrebno da bi gledatelji uživali u ovoj baletnoj bajci: – Svaki klasični balet zahtijeva veliku pripremu, puno je elementa koje treba sastaviti u cjelinu, a u “Orašaru” je to posebno zahtjevno jer ima vrlo raznolikih plesnih scena. Krojačnica HNK Osijek za ovaj je balet sašila 150 kostima, a posebno je uzbudljiva bila izrada pački. Napravili smo ih devet i to je zaista najkompliciraniji kostim za izradu. Usto, napravili smo i nova oglavlja, glave i maske koje nose miševi, ukrase, kape...
Na pitanje koji mu je kostim u ovom baletu najdraži, Neven kaže da se ne može odlučiti, ali ipak otkriva da su na vrhu njegove osobne top-liste haljina u kojoj pleše Vila šećera i kostimi Kineza. Otkriva da je podjednaku pozornost posvetio i scenografiji, koja je potpuno oslikana i velebna. Stoga Osječane doista čeka baletna bajka, a Neven se nakon premijere vraća u Dubai, obvezama na fakultetu, do nekog novog kazališnog projekta.