3. Korčulanski barokni festival

Hrvatski umjetnici briljirali u žestokoj međunarodnoj konkurenciji

Foto: Boris Berc/KBF
Antiphonus
Foto: Boris Berc/KBF
Antiphonus
Foto: Boris Berc/KBF
HRBA u katedrali
13.09.2014.
u 13:00
Više nema dvojbe, Korčula se sa svojim baroknim festivalom upisala na kulturnu kartu svijeta
Pogledaj originalni članak

Na kraju trećeg izdanja Korčulanskog baroknog festivala, koji večeras, 12. rujna, zaključuju talijanska sopranistica Claudia Cavina i ansambl La Venexiana, osobito je zadovoljstvo zaključiti kako su se domaći umjetnici potpuno ravnopravno nosili sa žestokom međunarodnom konkurencijom u postizanju vrhunske kvalitete i osvajanju publike.

Nakon što su s Goranovcima izveli oratorij Gloria, svi odreda glazbenici Hrvatskog baroknog ansambla, pod vodstvom i uz virtuozno soliranje umjetničke voditeljice Laure Vadjon, briljirali su i u Vivaldijevim Godišnjim dobima.

Nakon što smo se naslušali sterilnih, rutinskih i dosadnih izvedaba tih popularnih koncerata, HRBA i Laura Vadjon isprali su nam uši. Njihovo je čitanje i oponašanje proljetnih cvrkuta, ljetnih oluja, jesenskih plesova i zimskih vijavica potpuno novo, svježe, duhovito, kreativno i uzbudljivo.

Laura Vadjon hrabro se i bez kalkulacija upuštala u akrobatske rizike na visokim žicama bez zaštitne mreže, koja joj ni ne treba uz takav ansambl koji čovjeka na gudalima diže i nosi. Osim silnom energijom, stari su hitovi obogaćeni i mnoštvom pomno promišljenih i izrađenih detalja u artikulaciji gotovo svake fraze. Sve to u prepunoj je katedrali izazvalo urnebes od oduševljenja publike koja se nije pomakla s mjesta bez tri dodatka.

Večer kasnije svoje iznimne umjetničke sposobnosti na istom je mjestu pokazao vokalni ansambl Antiphonus pod vodstvom Tomislava Fačinija. Pjevati zahtjevnu polifoniju i bujne harmonijske modulacije Monteverdijevih i Gesualdovih madrigala u formaciji kvinteta zahtijeva vrhunsku koncentraciju, pripremljenost i vokalnu kvalitetu. Antiphonus ima sve to i mnogo više. Ana Lice i Monika Cerovčec nisu samo stopostotno pouzdani soprani nego su i pjevačice prelijepih glasova i vrlo profinjene muzikalnosti. Siguran temelj daje im altistica Martina Borse skupa sa samim Fačinijem kao basom, a između je još i čudesan tenor Ivana Bingule. Klerički kolar oko njegovog vrata objašnjava i produhovljenost njegovog pjevanja.

Nakon talijanskih baroknih majstorija, kvintet se povukao u pokrajnju lađu katedrale i poveo nas u čistu kontemplaciju renesansne polifonije u motetu Ave maris stella Guillauema Dufaya, a potom je trio Bingula-Borse-Fačini potpuno okrenuo leđa publici i svijetu te prema oltaru otpjevao srednjovjekovni Leoninov organum Dulce lignum uranjajući u mistiku suzvučja i čudesnih rezonanci vlastitih glasova.

Ali, Antiphonus je imao i posebnog gosta, manje sklonog mistici, a više akrobatskom i na trenutke divljem virtuozitetu rokerskog intenziteta. To je bio fantastičan ruski violinist Dimitrij Sinkovski koji je između vokalnih točki u svakom pogledu rasturao virtuozne skladbe von Bibera, Schmelzera i Rognonija dokazujući da je Paganini stoljeće i pol kasnije bio tek njihova blijeda kopija. A kada je svirač na bis zapjevao jednu Albinonijevu opernu ariju bilo je to veliko iznenađenje i veselje za sve koji nisu znali da je Sinkovski, ovdje najavljen samo kao violinist, istodobno i izvrstan kontratenor.

Sve u svemu, puno publike i glazbenih iznenađenja najviše kvalitete. Više nema dvojbe: Korčula se ovim festivalom definitivno upisala na kulturnu kartu svijeta i jedina je bojazan da bi korčulanske crkve dogodine mogle biti i pretijesne. 

>> Pjesme kakve su se pjevale uz barokne večere

>> Vivaldijeva Gloria kao razlog odličnog festivala

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar gecdra
gecdra
13:43 13.09.2014.

Konačno članak o glazbi a ne o prdežu domače estrade.