last of us II

Igra desetljeća dobila je nastavak čiji nas je kraj osupnuo

Foto: Screenshot
15.06.2020.
u 12:25
Ljubaznošću PlayStationa dobili smo priliku prije svih testirati The Last of Us II. Igru smo do danas prešli dvaput, ovo je sve što smijemo reći o njenoj radnji do premijere u petak 19. lipnja
Pogledaj originalni članak

Zakuni se da je sve što si rekao istina, rekla je Ellie Joelu na samom kraju prvog dijela Last of Us. “Kunem se”, slagao je Joel skrivajući da je ubio mnoge nedužne ljude kako bi spasio njezin 14-godišnji život, iako se Ellie već odlučila žrtvovati za spas čovječanstva od virusa koji je većinu svijeta pretvorio u zombije. Dvije riječi tako su rasjekle brazdu među likovima čiji je odnos 2013. osvojio igrače fenomenalno uvjerljivim razvojem od nepovjerljivih stranaca do brižne, stroge očinske figure i svojeglave, ali snalažljive tinejdžerice.

Podsjećanjem na tu laž koja je s vremenom postala najstroža tajna započinje najnovija igra The Last of Us II uspješnog studija Naughty Dog. U igri je prošlo pet godina, Ellie i Joel pronašli su svoj dom u malenoj, ali funkcionalnoj i vrijednoj zajednici Jackoson u Wyomingu. U prvim kadrovima divimo se Joelovoj malo dužoj kosi koju sada krasi još više sijedih, a kada vidimo 19-godišnju Ellie ne možemo vjerovati kako je narasla i promijenila se, a ipak ostala ista.

Grafika i CGI su čudo, u novim igrama to i nije faktor za isticanje, ali zato gluma i minuciozno razrađene fizičke razlike među likovima, od tjelesne konstitucije do mimike, u novom nastavku omiljene igre čine veliku razliku. Sjajna je i dramaturgija koja suptilno skreće pažnju na naoko potpuno nebitne detalje poput vjeverice koja se penje fasadom, a kasnije ćemo je imati prilike promotriti izbliza. Naughty Dog očuvao je i savršene dijaloge, simpatična časkanja, zadirkivanja i šale koji igrača snažno vežu uz likove.

Ovaj put možemo ih pratiti i na hrvatskom jeziku, odnosno s hrvatskim titlovima koje je PlayStation najavio kao veliku novost, i zato je šteta što igru u testnoj verziji koja nam je ustupljena otvara napola prevedeni natpis da je pred nama “A Naughty Dog igra”. Moguće je da će taj detalj do službene premijere 19. lipnja biti popravljen, ali teško nam je vjerovati da će itko spasiti ostatak diletantskog prijevoda menija i drugih tehničkih dijelova igre jer, ruku na srce, PlayStationovi tekstovi na hrvatskom već dugo zvuče kao da su ih prevodili pijani roboti.

Zato još više cijenimo trud osobe koja je prevodila dijaloge kao da se radi o filmu, a ne uputama za jeftinu mikrovalnu pećnicu, i time spasila ukupni doživljaj. Jednom kad iziđete iz bizarnog menija, hrvatski titlovi tijekom igre zaista su prirodni i simpatično razigrani, na trenutke i šarmantno kolokvijalni koristeći izraze poput “glupsone”, što pomaže da s lakoćom uronimo u radnju. Na samom početku razveselile su nas i neočekivano zabavne vježbe kontrole, koje nam umjesto uobičajenog stani-čučni daju mogućnost da razgibamo prste sviranjem gitare ili vježbamo ciljanje igrom grudanja s lokalnim klincima.

Već nakon sat vremena, a da i ne primijetite, bit ćete potpuno emotivno upleteni u igru. Suptilno stvaranje atmosfere domišljatim upadicama i usputnim razgovorima dio je Naughty Dogova stila vidljiva i u njegovu hit-serijalu Uncharted, no tu usporedbe staju jer Ellie je mnogo modernija i kompleksnija heroina od stereotipnog Nathana Drakea, baš kao što je The Last of Us neusporedivo kompleksnija i narativno bogatija avantura, čiji je prvi dio s razlogom dobio epitet igre desetljeća.

Još žive spone između starog i novog svijeta ilustrirane su nevjerojatno razrađenim detaljima, pa ćete u nekom trenutku možda primijetiti i da je u svakom napuštenom stanu kroz koji prođete nekadašnji stanar svoju postelju napustio drukčije razbacanu. Kuhinje su pune posuđa, držača za šalice, unikatnih ladica i ormarića. Takvi detalji tjeraju vas na kontemplaciju o sudbinama likova koje niste ni upoznali. Tek će vam poruke i sitni tragovi kraj leševa naznačiti njihove priče, kao na primjer da je postojala trudna žena koja je čekala svoga muža, a kasnije ćete iz jednog pisma saznati da je postojao i jedan muž koji je svojoj trudnoj ženi otišao po lijekove i pritom stradao.

To nije novo, ali je kao i sve u novom nastavku podignuto na višu razinu i dotjerano do savršenstva.

S obzirom na to da se o samoj radnji prije 19. lipnja ne smije previše govoriti, valja istaknuti nekoliko novosti koje su unaprijedile igrivost. Mnogo se pomaka dogodilo u Ellienu kretanju. Skokovi više nisu obična ponavljajuća radnja već ovise o brzini kojom trčite, mjestu odraza, pa i visini. Kroz visoku travu lako se šuljate u čučnju, a kroz onu nisku sada možete puzati. U slučaju da vas neprijatelj primijeti, pucati možete s boka, ležeći na trbuhu ili na leđima, ako vas je već pogodio. Svaka kretnja je prirodna, a Ellie je u borbi okretnija. Zrelija i iskusnija junakinja često nas dovodi u neugodne situacije. Tako će biti trenutaka u kojima zaista nećete željeti gledati kako zabadate nož u nečiju vratnu žilu, uz krv koja frca posvuda, a još manje ćete željeti osjetiti odgovornost za takvo djelo.

I tu dolazimo do same priče, najjačeg aduta oba dijela igre, onoga što je čini posebnom, a usudili bismo se reći i remek-djelom u svijetu videoigara. The Last of Us II upleće nas u višeslojne odnose i međuljudske probleme kakve je teško proživjeti i na ekranu. Razotkriva nam mane naših voljenih likova, tjera nas da sagledamo situaciju iz perspektive iz koje nikako ne želimo. Besprijekorno pokazuje dvije strane medalje teških i okrutnih događaja, otkriva besmisao osvete i ogoljuje ljudsko propadanje koje nakon nje nastaje. Nakon takvog vrtuljka emocija, velika je šansa da ćete biti osupnuti krajem tog fascinantnog putovanja, a još veća da ćete već nakon nekoliko sati ponovno držati kontroler u rukama i iznova tražiti načine da shvatite što se dogodilo. Kao i uvijek, tajna je u detaljima. Svakim pokretanjem The Last of Us II ne samo da ćete otkrivati nove sitnice, važne detalje koje ste propustili i koji su se na prvu činili nebitni, već svakim igranjem cijelo nasljedstvo prvog dijela i famoznog DLC-a dobiva novi smisao i vrijednost. Igra desetljeća dobila je dostojan, u nekim aspektima čak i bolji nastavak koji će biti teško iznova nadmašiti.

Kraj još jedne generacije PlayStationa

Prva The Last of Us rađena je za PlayStation 3, a objavljena samo nekoliko mjeseci prije nego što je u prodaju puštena četvrta generacija popularne konzole. Zato ne čudi da se i novi nastavak rađen za PlayStation 4 pojavio u trenutku u kojem je najavljena peta generacija konzole”. Srećom, ovaj put nećemo morati čekati remasteriranu verziju jer će “petica” normalno vrtjeti stare igre.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.