HNK Zagreb

Impresivni "Taras" otvorio "Sanktpeterburšku kazališnu sezonu”

Foto: Igor Soban/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Foto: Igor Soban/PIXSELL
VL
Autor
Denis Derk
16.09.2019.
u 11:32
Pogledaj originalni članak

Da su kulturni odnosi između Rusije i Hrvatske na iznimno visokom nivou, dokazuje i činjenica da je u petak navečer u isto vrijeme kada je u zagrebačkom Hrvatskom glazbenom zavodu na sedmom Festivalu svjetske književnosti gostovala velika ruska književnica Ljudmila Ulicka, u Hrvatskom narodnom kazalištu gostovala impresivna predstava “Taras” u izvedbi festivalskog kazališta Baltički dom iz Sankt Peterburga.

Atraktivno gostovanje

“Tarasom” je zapravo otvoreno više nego atraktivno četverodnevno održavanje 13. međunarodnog festivala “Sanktpeterburške kazališne sezone” u zagrebačkom HNK, koji je plod bratske i plodne suradnje dvaju gradova.

Festival za koji se tražila karta više otvoren je upravo predstavom koja se koncentriranim i jasnim kazališnim jezikom pozabavila jednim od ruskih klasičnih djela, u ovom slučaju povijesnim romanom “Taras Buljba” Nikolaja Vasiljeviča Gogolja. Režije se prihvatio mladi i razigrani redatelj iz Jakutije Sergej Potapov, a Gogoljev predložak preradio je znalački i umjetnički utemeljeno dramaturg Mihail Baškirov.

Predstava imponira baš u svakom svom dijelu, od proživljene i odlične glume (upravo je nevjerojatna bila dikcija ruskih glumica i glumaca na zagrebačkoj pozornici), do pročišćenog i lucidnog teksta, impresivne scenografije i kostima, odlično uklopljene glazbe s citatima iz popularne svjetske operne literature pa do raskošne rasvjete.

Nema u Potapovljevoj režiji ništa dubinski prevratničkoga i novoga, ali pred gledateljima je ipak osvanulo svježe, zanimljivo i potresno, a opet scenski elegantno viđenje Gogoljeva kratkog romana koji se nije opterećivao povijesnom faktografijom, a čija je aktualnost zagarantirana i u današnje vrijeme, kada je ponovno oživio mit o moćnoj Rusiji koje nema bez snažnog i iskupljujućeg pravoslavlja.

Glavni lik, surovi i primitivni pukovnik kozačke vojske Taras (kojeg vehementno glumi Pavel Grjaznov) mrzi Poljake protiv koji se bori, mrzi katolike, mrzi Židove, ali i mrzi žene. Ta ga mržnja, barem u predstavi Sergeja Potapova, tjera u same tragedije i gubitke, pa gubi obojicu sinova od kojih puno očekuje, s time da mlađeg sina Andreja osobno pogubi zbog izdaje. Andrej (odlični Oleg Korobkin) gubi život jer se smrtno zaljubio u zavodnički raspoloženu, ali i opasnu poljsku plemkinju Panočku, naoružanu raznim poganskim znanjima i moćima (zanosna i vrlo pokretljiva Jelena Karpova).

Patrijarhalni način života

No neoprezni Taras, duboko ukopan u tradicionalni patrijarhalni način življenja, ostaje i bez starijeg sina Ostapa (vrhunski Jegor Lesnikov koji je publiku ostavio bez daha monologom iz drugog čina) kojeg je do smrti mučio nemilosrdni i čudnovati poljski vojvoda Mjakiš (u jezovitoj i gospodskoj interpretaciji Jurija Jelagina).

Posebno treba istaknuti glumu i napose pjevanje Marije Šulge u ulozi nesretne majke pogubljene braće te glumački doprinos predstavi Anatolija Dubanova u važnoj ulozi sjajno informiranog židovskog trgovca Jankela. Bilo bi nepravedno ne spomenuti i Natalju Paraškinu u metaforički snažnoj ulozi praseta Gavalla koji je Panočkin zloslutni kućni ljubimac. “Taras” je svakako predstava koja Sankt Peterburgu služi na čast.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.