Ispraćaj Nade Falout, slikarice i grafičke dizajnerice, članice ULUPUH-ove Sekcije za grafički dizajn i vizualne komunikacije održat će se u petak, 2. studenog u 14.30 sati u velikoj dvorani Krematorija u Zagrebu.
Nada Falout rođena je u 1933. godine u Zagrebu, gdje je diplomirala slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti, u klasi prof. Marina Tartaglie. Samostalno izlaže od 1972., a skupno od 1966. Priredila je više od 30 samostalnih te sudjelovala na više od 200 skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu (brojni Zagrebački saloni, Otkupi umjetnina, Biennale malog formata, Hrvatski crtež, Ladanja Kamila Tompe te mnoge likovne kolonije). Kao stipendist Fonda “Moša Pijade” usavršavala se neko vrijeme u Londonu. Okušala se u slikarstvu u mnogim medijima i disciplinama – od crteža, preko gvaša i pastela, do ulja / akrila, kolaža i freske, istražujući unutar različitih stilskih izričaja: apstraktnog ekspresionizma, nadrealizma, fantazije, enformela i nove figuracije. Pored slikarstva, aktivno se bavila i primijenjenom umjetnošću, posebno grafičkim dizajnom, izgradivši i u tom području svoj prepoznatljiv likovni identitet. Tako tu valja spomenuti da je od 1967. do 1978. djelovala kao grafička dizajnerica trgovačke kuće NAMA-Zagreb, od 1978. počela je suradnju sa zagrebačkim Dramskim kazalištem Gavella (premijerni plakati), a od 1984. s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu (plakati specifičnog stila i formata, za premijere opera, drama i baleta). Od 1988. bila je nekoliko godina stalni vanjski suradnik Školske knjige (dizajn ovitaka stručnih knjiga i priručnika), a od 1996. do 1998. dizajnirala je promidžbene programe za koncerte Zagrebačke filharmonije. Od 1992. bila je stalni suradnik, autor-dizajner, cjelokupnog vizualnog identiteta Međunarodne vrtne izložbe FLORAART i J. P. „Zrinjevac“.
U životopisu Nade Falout ubilježeno je i nekoliko zanimljivih crtica i neuobičajenih suradnji i projekata. Tako je poslijediplomski studij u Majstorskoj radionici Krste Hegedušića prekinula kako bi odgovorila izazovu radnog mjesta likovnog terapeuta u Bolnici za duševne bolesti Jankomir u Zagrebu, gdje je sudjelovala u osnivanju prve znanstvene grupe za psiho-socijalni rad i radnu terapiju u nas. Niz godina provedenih na tom poslu rezultirao je s nekoliko skupnih izložbi likovnih radova pacijenata, od kojih je najznačajnija bila ona u galeriji ULRICH, kao i jedna međunarodna izložba, u organizaciji tvrtke Bayer, koja je obišla velik dio svijeta. Zanimljivost je isto tako da se 1989. godine počela baviti minijaturom (u tehnici ulja, akvarela i hladnog emajla) – na guščjim jajima! Izložba tih radova u zagrebačkoj galeriji Fortezza, održana 1992. godine, potakla je kasnije brojna slikarska ostvarenja niza drugih autora na formi jajeta. Nada Falout isto je tako i jedna od rijetkih suvremenih umjetnica koja se okušala u freskoslikarstvu: izvela je tri freske u interijeru hotela “Esplanade” (danas „Regent“) u Zagrebu, prilikom obnove toga hotela 1993. godine.
Nada Falout dobitnica je više nagrada i priznanja za portret, crtež i primijenjenu umjetnost. Bila je članica HDLU-a Zagreb, ULUPUH-a, LIKUM-a i umjetničke organizacije VISUAL MEDIA. (priredila Slavica Gabout)