Lauba

Izložba "Dječaci" Tomaža Pandura ne pripada realnom svijetu

Foto: Patrik Macek
Izložba "Dječaci" Tomaža Pandura ne pripada realnom svijetu
04.06.2013.
u 17:33
Za otvaranje je priređen jedinstveni spektakl, Tomaž Pandur predstavlja djela iz nekoliko serije svog slikarskog opusa, a izložbu prate video i hologramske istalacije Dorijana Kulundžije i scenografska instalacija Svena Jonkea
Pogledaj originalni članak

Mladići koji plutaju u nekom nedefiniranom mediju, riječi i citati s fragmentima Caravaggiovih slika na crnoj podlozi slikarskog platna.....Redatelj Tomaž Pandur, poznat po svojim fascinantnim kazališnim predstavama prvi je put odlučio javnosti pokazati svoje slikarstvo i ponovno sve ostavio bez daha. Tridesetak velikih platana čini njegovu izložbu naslovljenu “Dječaci” koja se večeras otvara u Laubi.

Pandurova izložba u “Kući za ljude i umjetnost”, svojim postavom koji podsjeća na labirint, otkriva slikarski svijet svestranog redatelja u kojemu je spojio svoje dvije velike strasti - svijet kazališta i svijet slikarstva. A nakon labirinta slika s prikazima mladića koji se na momente doimaju kao da tonu u vodi preuzetih iz instalacije Dorijana Kolundžije za redateljevu prošlogodišnju predstavu “Medeja”, od kojih autor slikarskim intervencijama stvara novi medij, te nekoliko crnih radova i ispisane poruke “Good nite”, kojima završava putovanje Pandurovim slikarskim univerzumom, događa se predstava, odnosno probe za redateljev novi kazališni projekt “Michelangelo” na temelju drame Miroslava Krleže koja će biti izvedena u Udinama. Pandur priznaje da je jako uzbuđen uoči izložbe.

“To je razotkrivanje nečeg što sam držao samo za sebe, što je jako intimno, rekao bih i sramežljivo. To je dio mog unutarnjeg svijeta. Ove su slike u skladu s kazalištem i razmišljanjem o kazalištu 21. stoljeća gdje sam više puta rekao da me zanima samo istina i ništa drugo - govoriti istinu o sebi da bi mogli govoriti o svima nama, a otvaranjem vlastitog intimnog svijeta slika moj je mali doprinos tome”, kaže Pandur te dodaje da mu je dosta teško govoriti o svojim slikarskim radovima.

“Mislim da je bolje da slike govore same za sebe, kao uostalom i predstave. To su moje primordijalne slike povezane sa mnom i mojim bićem i ne mogu distancirano gledati na njih, jer su to moji doživljaji”. Iako svoje slike dosad nije želio javno pokazivati, slikarstvo je nešto o što ga je oduvijek privlačilo. “Sve kod mene ide paralelno, slikanjem se bavim još od malih nogu”, otkriva. “Kazalište je samo pretvorba misli u vrijeme i prostor. Pokretne ili statične slike, zamrznuto ili dinamično vrijeme, za mene je to jedno te isto, zavisi samo u kojem mediju želiš govoriti o svijetu danas”, zaključuje Pandur.

Pandurove slike, prema riječima kustosa izložbe Zvonka Makovića na neskriven se način referiraju na njegovo kazalište i većim su dijelom produžetak priče koja je najcjelovitije ispričana predstavom “Medeja” iz 2012. Kako ističe Maković “sličnosti između te predstave, točnije između prizora iz videoinstalacije Dorijana Kolundžije i slika s izložbe mnogo su važnije na dramaturškoj razini nego u činjenici da se u oba slučaja pojavljuju isti likovi. U Pandurovim slikama kao i u predstavama, smatra Maković, nema predvidivog kontinuiteta priče, pratimo montažu i demontažu fragmenata, gdje se prepušta gledatelju da cjelinu oblikuje sam. “Prizori s Pandurovih slika ne pripadaju realnome svijetu, prije bi se za njih moglo reći kako dolaze iz snova, halucinacija”, kaže Maković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.