BLAGAJNE

Ljetna kino: Sezona u SAD-u ide prema rekordu, u nas blagi pad

Ljetna kino: Sezona u SAD-u ide prema rekordu, u nas blagi pad
13.08.2013.
u 20:38
Unatoč izglednom novom rekordu očit je negativan trend – sve je manje filmova koji zarađuju
Pogledaj originalni članak

Iako neki hollywoodski studiji zbrajaju neočekivanu štetu koju im je nanijelo nekoliko izuzetno skupih projekata, ljetna sezona u američkim kinima ide prema još jednom rekordu. U ovom trenutku ukupna zarada iznosi 4,1 milijardu dolara i očekuje se da će do kraja sezone stići rekordni rezultat iz ljeta 2011. kada je inkasirano 4,4 milijarde.
No, ovaj trend ima svoju dosta jaku negativnu stranu; naime, sve je manji broj filmova koji zarađuju, odnosno rekordi se događaju zahvaljujući enormnim zaradama filmova koje je praktički moguće izbrojati na prste.  
Brad Pitt slavi
Među rijetkim uspješnim iznimkama je zombijevski akcijski film “Svjetski rat Z” koji je u SAD-u zaradio 198 milijuna, a u svijetu 305 milijuna, i s ukupnom zaradom od 503 milijuna postao komercijalno najuspješnijim filmom Brada Pitta. Slavila je i ekipa komedije “Ovo je kraj”, koja je zaradila 96 milijuna, trostruko više nego što je stajala.
Prošloga je vikenda na vrh top liste došao “Elysium” sa zarađenih 30 milijuna, ali od SF-a redatelja “Districta 9” Neilla Blomkampa očekivalo se više s obzirom na to da je stajao 115 milijuna dolara. U studiju Sony vjeruju da će rezultati u svijetu popraviti relativno mršavo američko “otvaranje”, čime bi se “Elysium” uspio otrgnuti popisu najvećih sezonskih podbačaja, među kojima su već osvjedočena razočaranja SF “Bitka na Pacifiku” i komedija “R.I.P.D” s Jeffom Bridgesom.  
Negativan domaći trend
Ljetna kina sezona u Hrvatskoj od uvođenja multipleksa znatno je jača nego prije, ali prema riječima distributera osjeća se lagani pad u odnosu na prošle sezone. Domaći su se distributeri pozdravili s idejom rušenja ikakvih rekorda ovoga ljeta, ali već je trend prvog polugodišta, s izuzetkom nekoliko izvanrednih rezultata, pokazao određenu stagnaciju, pa i pad tržišta u odnosu na prošlu godinu. Razloge za to distributeri vide u izostanku pravih velikih “blockbustera” koji bi se mjerili s lanjskim hitovima, ali unatoč padu “Štrumfovi 2” postali su veliki ljetni hit sa 55. tisuća gledatelja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.