Split

"Mrtve prirode" Dalibora Stošića do rujna u Meštrovićevoj galeriji

Foto: PIXSELL
"Mrtve prirode" Dalibora Stošića do rujna u Meštrovićevoj galeriji
24.07.2012.
u 14:22
Kiparske intervencije i asambaži, nove su tehnike s kojima Stošić dojmljivo "ogoljuje“ umjetničku fikciju i svojim umjetničkim izričajem razotkriva pojam egzistencije umjetničkog djela
Pogledaj originalni članak

Izložba skulptura "Mrtve prirode" Dalibora Stošića otvara se u splitskoj Galeriji Meštrović u sklopu 58. Splitskog ljeta u srijedu 25. srpnja od 19.30 sati. Akademski kipar Stošić predstavlja svoj posljednji opus kojim na prvi pogled mijenja dosadašnji izričaj svoga stvaralaštva. Kiparske intervencije i asamblaži nove su tehnike kojima Stošić dojmljivo "ogoljuje“ umjetničku fikciju i svojim umjetničkim izričajem razotkriva pojam egzistencije umjetničkog djela.

Mrtve prirode začudni su i vrlo karakterni asamblaži "mrtvih“ prepariranih dijelova tijela animalnog podrijetla pri čemu se dvije tisuće godina stara hrastovina konzervirana u mulju drevnog Panonskog mora, nedavno pronađena te umjetničkom obradom uokvirena recikliranim masivnim baroknim okvirima čini življom i dinamičnijom od rogovlja koje stošićevski „muzealizirano“ „počiva“ na uokvirenom finom baršunu. Taj paradoks umrtvljene mrtve prirode uznemirujući je te upućuje na dublja promišljanja o egzistenciji uopće.

Izložbom prevladava ogledalo konotirano neobaroknim pozlaćenim okvirom. Osim životinjskih oblika u okvirima su i raspukline hrastova tkiva. Stošićevi radovi nose simbolične naslove kao što su metamorfoze, cvjetovi zla, crveno i crno, korijen, stranac, kardinali, rekvijem, u potrazi za izgubljenim vremenom, smrt u Veneciji, ohlađene glave i druge. U spomenute okvire kombiniranom tehnikom Stošić je uspio složiti takvu vrstu izložbe za koju ističe da je to pokušaj prikazivanja arhaičnog, odnosno esencijalnog u stvarima.

Izložbu će otvoriti Berislav Šipuš, zamjenik ministrice kulture Republike Hrvatske, a o Stošiću i njegovoj umjetnosti govorit će Tonka Alujević, spisateljica i kolumnistica iz Splita, Anita Zlomislić, povjesničarka umjetnosti te Andro Krstulović Opara, ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića koji je ujedno i kustos izložbe u Splitu.

Izložba traje do 2. rujna.

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.