Tjedan suvremenog plesa

Na sceni su crna tijela u pokretu koji hipnotizira. Sjajna predstava "Omma" otvorila je festival

Foto: Tjedan suvremenog plesa
Na sceni su crna tijela u pokretu koji hipnotizira. Sjajna predstava "Omma" otvorila je festival
14.06.2023.
u 13:13
40. izdanje ovog uglednog međunarodnog festivala otvoren je predstavom čuvenog koreografa Josepha Nadja. U predstavi sudjeluje osmero plesača, svi odreda afričkog porijekla, iz Malija, Senegala, Obale Bjelokosti, Burkine Faso i iz Konga, a riječ je o djelu koje govori o tome gdje su korijeni plesa
Pogledaj originalni članak

Mađarski koreograf Joseph Nadj dobro je poznat publici Tjedna suvremenog plesa. No predstavom “Omma”, kojom je u ponedjeljak otvoreno 40. izdanje ovog uglednog međunarodnog festivala, ostaje zauvijek utisnut u srca publike.

Njegov najnoviji rad sadrži najtočniji odgovor na pitanje kojim se bavi ovogodišnji festival, a koje glasi – ako svaki pokret može biti ples, može li svako tijelo plesati.

Milena Zajović

Događanja je više nego ikada. Pa kako si onda priznati da samo želiš gledati Netflix?

"Pripremajući koncept nove, proširene rubrike Kultura u novom formatu Večernjeg lista shvatila sam da nisam jedina koja se bori s previše opcija i posljedičnim strahom od propuštanja. Samo dogovarajući teme koje ćemo obraditi, u redakciji smo shvatili da je gotovo nemoguće držati korak sa svime što se u našem gradu, druge da i ne spominjemo, trenutačno događa. Zbog toga smo odlučili ne robovati aktualnostima i ne pokušavati pokriti baš svaki event. U potrazi za temama zaronit ćemo i u prošlost i u budućnost, bavit ćemo se Matošem, ali i videoigrama", piše urednica kulture Večernjeg lista.

Odgovor su nam ponudili plesači, njih osmorica, svi odreda afričkog porijekla, iz Malija, Senegala, Obale Bjelokosti, Burkine Faso i dva Konga. I tako je “Omma” zapravo priča o tome gdje su korijeni plesa, o onom što je iskonsko u samome plesu, od trenutaka kada su neki naši drevni preci zaplesali uz vatru u pećini do danas, od dana kada smo rođeni pa sve do onog u kojem odlazimo s ovog svijeta.

Nadj je sve te ideje i poruke “upakirao” u sjajnu koreografiju, koja uz magičnu energiju plesača na sceni na trenutke postaje posve hipnotička. Time je u predstavi, na neponovljiv način, prisutan ne samo krug života nego i krug ljudske civilizacije, čime je objašnjen i sam naziv predstave.

Omma je, naime, starogrčka riječ za oko, ali i “ono što se vidi, tj. gleda”. Izgleda da sve više propuštamo vidjeti (i osjetiti) ono što je iskonsko i važno, a upravo na to upozorava i jedina riječ mađarskog koju uzvikuju plesači.

Ta riječ je “fekete” i znači crno. I da, na sceni su fascinantna i moćna crna tijela u pokretu koji je istovremeno ples, ali i mnogo više od plesa – život sam.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.