"Nada Matošević Orešković očito smatra da je iznad zakona i pravilnika ustanove u kojoj je bila zaposlena i kojoj je sedam godina bila upraviteljicom. Usto, ona bezočno laže", kažu Oliver Frljić i Marin Blažević na početku reagiranja na jučer objavljeni razgovor s bivšom intendanticom Nadom Matošević Orešković.
"Bezočna je laž da 'Frljića više od šest mjeseci nije ni bilo u kazalištu'. Kao što smo višekratno obrazlagali, u trenutku preuzimanja mjesta intendanta u HNK Ivana pl. Zajca, što je na poziv i prijedlog Grada učinjeno sedam mjeseci prije isteka mandata bivše intendantice, Oliver Frljić imao je već dogovorene i ugovorene dvije režije u inozemstvu te je njegov uvjet pri preuzimanju mjesta intendanta prije roka bio da mora odraditi obveze prema kazalištima Schauspielhaus u Grazu i Residenztheater u Münchenu.
Kako bi odradio ugovorene obaveze, intendant Frljić iskoristio je 30 dana za umjetnički rad izvan kazališta koja su predviđena internim Pravilnikom iz 2013. godine, a za preostalih 36 dana koristio je godišnji odmor iz 2014. i 2015. godine. Sva izbivanja i rad izvan kazališta odobrilo je Kazališno vijeće, a u odsutnosti su intendanta zamjenjivali poslovna ravnateljica, odnosno ravnatelj Opere ovlašten po punomoći intendanta", nastavlja se u reagiranju.
Za tvrdnju Nade Matošević Orešković da je njezino mjesto šefa-dirigenta obećano maestru Villeu Matvejeffu Frljić i Blažević također kažu da je laž, "jer i da jest – primanja koja bi taj izvanredni mladi dirigent mogao imati u Rijeci naprosto nisu konkurentna drugim njegovim ponudama i angažmanima", kažu intendant i ravnatelj Opere riječkog HNK.
Slučaj bez presedana
O finskom dirigentu i Nadi Matošević Orešković nadalje kažu: "Maestro Matvejeff surađuje s nama kao glavni gost dirigent i muzički savjetnik, a tijekom sedam mjeseci demonstrirao je riječkoj publici kako zvuči orkestar koji muzicira s idejom, koncentracijom i entuzijazmom. Usto, nova uprava nikome ništa ne obećava, a posebno ne bi obećala nekome mjesto šefa-dirigenta. O takvom statusu suodlučivat će orkestar Opere, onaj isti koji nije imao pojma da je Nada Matošević Orešković pri preuzimanju mjesta intendantice sebi osigurala mjesto šefa-dirigenta na neodređeno vrijeme, što je slučaj bez presedana u svijetu.
Štoviše, Nada Matošević Orešković potrudila se tijekom svojeg mandata na mjestu intendantice promijeniti u sistematizaciji stavku po kojoj se ugovor na mjestu šefa-dirigenta potpisuje isključivo na određeno vrijeme. Što pak o svojoj bivšoj šefici-dirigentici misli sam orkestar, govori anketa koju je iniciralo i provelo njegovo Umjetničko vijeće, a koje je njoj dodijelilo najnižu ocjenu od svih sedam dirigenata koji su tijekom sezone ravnali koncertnim i opernim izvedbama u riječkom kazalištu: 2,04."
O izjavama Nade Matošević Orešković koje se tiču revizija, Frljić i Blažević kažu: "Nevjerojatno je da nalaz interne revizije koju je proveo Grad Rijeka bivša intendantica smatra korektnijim u odnosu na nalaz Državne revizije, kojoj navodno nisu predočeni svi dokumenti, među kojima i neki koje navodno posjeduje sama intendantica. Prvo, nova uprava zatekla je bivšu poslovnu ravnateljicu kako uništava neidentificiranu dokumentaciju nekoliko dana prije kraja mandata bivše intendantice. Drugo, u opis općeg rasula zatečenog u riječkom kazalištu ulazi i nepostojanje adekvatne arhive. Treće, priznaje li bivša intendantica time da je službenu dokumentaciju otuđivala iz kazališta (zbog čega su revizorice i odbile pregled takvih dokumenata)? Četvrto – nalaz interne gradske revizije zapravo je još gori od nalaza Državne revizije i trenutačno se njime bavi Proračunski nadzor Ministarstva financija."
"Sve druge navode iz intervjua Nada Matošević Orešković morat će dokazati na sudu, a vjerujemo da je već shvatila da medijski ili politički pritisci na nas ne djeluju. Brojni svjedoci moći će potvrditi da je tu riječ o izvrnutim tezama, jer upravo zbog Nade Matošević Orešković iz kazališta su odlazili ili su otjerani vrhunski glazbeni i kazališni umjetnici koji se nama i Rijeci sada vraćaju, a mnogi koji su izdržali i ostali konačno mogu govoriti slobodno.
Presudne stvari
Da danas u kazalištu ne vlada nikakva strahovlada, valjda govori i činjenica da postoje zaposlenici koji su imenom i prezimenom bili članovima 'hejterske' Facebook grupe 'Otkaz Frljiću i Blaževiću' a da nikada s njima nismo o tome prozborili ni riječi, nekmoli na bilo koji način ugrozili njihova radna prava", kažu Frljić i Blažević te zaključuju: "Ono presudno u slučaju rada izvan kazališta bez suglasnosti intendanta jest činjenica da je Nada Matošević Orešković prekršila Zakon o kazalištu i Pravilnik o radu te da njoj to nije bilo prvi put da krši zakon. U više navrata već smo upozorili na činjenicu da je Nada Matošević Orešković protuzakonito angažirala Ozrena Prohića na mjestu ravnatelja Opere, odnosno da je on pet godina obavljao tu dužnost a da formalno nije bio ravnatelj.
S njim su zaključivani ugovori o autorskom radu za izvršenje poslova 'umjetničkog vođenja ansambla Opere' premda se, prema odredbama Zakona o kazalištima, Statuta HNK Ivana pl. Zajca i Kolektivnog ugovora, poslovi ravnatelja ustrojstvenih cjelina izvršavaju u radnom odnosu zaključivanjem ugovora o radu na određeno vrijeme. I time se bavila Državna revizija koja je, među više od 60 obrađenih ustanova u kulturi, jedino bivšoj intendantici riječkog HNK dala negativnu ocjenu za poslovanje u 2013."
Teške riječi ! kakvim to anketama određuju umjetnici vrsnost drugog umjetnika koji im je bio nadređeni a anketu provode trenutačni nadređeni !? slučaj zanimljiv , činjenica je da je opera u Rijeci više dobila sa N.Matošević ,a to će se vidjeti kada vrijeme prođe , nego sa ovom ekipom . Trenutačni šef-dirigent je dobar glazbenik. Trenutačna uprava nije dobar izbor ministarstva kulture.