Dvostruki debi primadone i hrvatske operne prvakinje na premijeri opere Jenufa u Grazu

Dunja Vejzović nakon dvanaest godina opet na pozornici

Dunja Vejzović nakon dvanaest godina opet na pozornici
31.03.2014.
u 15:42
Izvrsnu predstavu u Operi u Grazu režirao je glasoviti njemački operni redatelj Peter Konwitschny
Pogledaj originalni članak

Dunja Vejzović, primadona i hrvatska nacionalna operna prvakinja, prije dvanaest godina oprostila se od operne scene na pozornici s koje je krenula u svijet. U zagrebačkom HNK zapjevala je ulogu Charlotte u Massenetovom Wertheru.

Prošle je zime ponovno izašla na tu istu pozornicu, ali ne da pjeva, nego da primi Nagradu hrvatskog glumišta za životno djelo i održi prigodni govor koji je, barem unutar struke, pokrenuo i diskusije o umjetnicima i njihovoj društvenoj angažiranosti.

Nakon što je lani proslavila i 70. rođendan, Dunja Vejzović prošle se subote ipak vratila na opernu pozornicu. I to dvostrukim debijem: prvim nastupom na pozornici Opere u Grazu i prvim nastupom u Janačekovoj operi Jenufa.

Izvrsnu predstavu režirao je glasoviti njemački operni redatelj Peter Konwitschny. Minimalnim sredstvima, s gotovo minimalističkom scenografijom, ostvario je dramu visoke napetosti i psihološkog poniranja u likove osobne i društvene drame koja rezultira zločinom. Među osobito dojmljive redateljske poteze spada uvođenje violinistice s velikim solom u drugom činu među likove na pozornici.

Filharmonijski i operni orkestar Graza, pod vodstvom svog šefa dirigenta Dirka Kaftana, zahtjevnoj je opernoj partituri pristupio vrlo savjesno i temeljito, a odličnom dojmu pridonijela je i izvrsna akustika Opere u Grazu, usporediva s onom u koncertnim dvoranama.

Publika je s velikim oduševljenjem primila premijernu izvedbu, a pokazala je i da itekako zna prepoznati i nagraditi nastupe koji se pjevački i umjetnički izdižu iznad ostalih. Najveće je ovacije s pravom i potpuno zasluženo primila Iris Vermillion, njemačka mezzosopranistica velikog imena i karijere, za potresno tumačenje Crkvenjarke. Premda je njena uloga jedna od manjih, Dunja Vejzović je kao stara Burjeva bila itekako markantna i prezentna u prvom i trećem činu opere svojom čitavom pojavom. Publika je povicima bravo i hrvatskoj umjetnici iskazala osobito veliko poštovanje.

Uz takve snažne osobnosti mlada pjevačica Gal James nije se uspjela nametnuti u onoj mjeri u kojoj to zahtjeva teška naslovna uloga Janačekove opere, ali u svakom slučaju ostvarila je nastup na visokoj profesionalnoj razini, baš kao i njeni muški partneri Ales Briscein i Taylan Reinhard u ulogama Lace i Števe.

I nastupi Dunje Vejzović i čitava produkcija dobar su razlog za operni izlet u Graz, osobito za one koji  tamošnju Jenufu žele usporediti s nedavnom zagrebačkom.

   
   
   
USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.