Kako izgleda njegov život nakon politike, bilo je prvo pitanje koje smo u kratkom razgovoru postavili bivšem ministru kulture Berislavu Šipušu.
- Normalno. I dalje predajem studentima na Muzičkoj akademiji, ponovo sam u punom pogonu kao umjetnički voditelj Cantus ansambla, a počeo sam raditi i na knjizi.
Pišete političke memoare?
Nipošto. Radim na knjizi koja bi trebala biti sveučilišni udžbenik iz predmeta Aspekti suvremene glazbe koji sam na Muzičkoj akademiji naslijedio od akademika Rubena Radice, a on od akademika Natka Devčića. Mislim da je došlo vrijeme da se sve te bilješke, literatura, partiture i glazbeni primjeri organiziraju i osmisle u jednom tekstu.
A što je s komponiranjem?
Cantus ansambl će 22. listopada ove godine u HGZ-u imati svečani koncert za 15. obljetnicu svog rada. Obvezao sam se napraviti za tu prigodu jednu jednu improvizaciju za udaraljke i mješoviti zbor Cantus ansambla.
Od kada postoji i zbor?
Postojat će od tog trenutka kada će čitav ansambl odložiti instrumente i nastupiti u ulozi pjevača. Uz to ću vjerojatno imati i narudžbe za sljedeću Tribinu HDS-a u Opatiji i Muzički biennale i to mi je, uz rad koji me čeka na knjizi, više nego dovoljno.
Trenutno ste angažirani i oko koncerta koji će Cantus ansambl u ponedjeljak, 25. travnja, održati u Laubi?
Taj koncert slijedi nit koju provlačimo kroz čitavu sezonu, a to su iskoraci u netipične situacije za ansambla klasičnog sastava kakav je Cantus. Izvest ćemo skladbu koja je pisana za balet, "Air" Krešimira Seletkovića, u obliku suite koju je autor priredio za koncertnu izvedbu, a u drugom dijelu će se predstaviti jedan od kultnih skladatelja i improvizatora 20. stoljeća Vinko Globokar, koji nam dolazi kao gost iz Pariza. On će svirati i voditi ansambl u izvedbi svoje skladbe "Kaleidoskop im Nebel" koja će prvi put biti predstavljena i kao plesna predstava.
Koliko vam život i sve te aktivnosti opterećuje predložena istraga protiv vas kao bivšeg zamjenika, a potom i ministra kulture?
Naravno da me ta činjenica i mogućnost opterećuje, ali živim i radim normalno i čvrsto vjerujem da će sve nedoumice i pitanja biti argumentirano objašnjena i pojašnjena u moju korist. Čini mi se da je sve to rezultat možda čak i neke određene namjere, a svakako neznanja ili neinformiranosti o tome što je sve posao, koje su ingerencije i sloboda odlučivanja ministra kulture ili njegova zamjenika.
Želite li komentirati dosadašnji rad, ili dati neki savjet vašem nasljedniku ministru Hasanbegoviću?
Izdvojio bih ono što sam već u prvom susretu rekao ministru Hasanbegoviću: da će biti heroj ako uspije postići da Vlada u sljedeće četiri godine izdvoji 150 milijuna kuna za izgradnju Hrvatskog povijesnog muzeja. Inače od muzeja neće biti ništa. Zna se da je prošla Vlada inzistirala na javno-privatnom partnerstvu koje je kod nas jako komplicirano ostvariti. Naše društvo još uvijek nije spremno imati privatnu inicijativu u kulturi. Mi se toga bojimo, za razliku od talijanskog ministra kulture koji se nije bojao pozvati 83 ministra u Zakladu Prada gdje nam je Lucia Prada tumačila što će sve pokloniti gradu Milanu i Talijanskoj Republici. Naši su zakoni napravljeni tako da ljudi i tvrtke koji bi to htjeli, a ima ih, kulturi jednostavno ne mogu ništa darovati.