Sandra Jurak

Nastupala je pred tisućama, a onda je ostala bez posla i novca

Nastupala je pred tisućama, a onda je ostala bez posla i novca
30.08.2019.
u 11:27
Pogledaj originalni članak

Film “Da je meni što mi nije” redateljice Višnje Skorin premijeru je imao na festivalu u Sarajevu, gdje je ušao među najboljih pet po glasovima publike, da bi potom bio ispraćen ovacijama i na hrvatskoj premijeri na Liburnia Film Festivalu ovoga tjedna.

Bez ikakvih pompoznih najava i medijskog guranja, ovaj je film sam pronašao put do srca gledatelja, koji iskreno emocionalno angažirani proživljavaju dramu glavne junakinje Sandre Jurak.

Mnogi će je pamtiti kao dugogodišnju pratiteljicu Alke Vuice, kojoj je u vrijeme najveće popularnosti čuvala dijete, pjevala back vokale i zajedno s njom izvodila duet “Istriana”. Drugi će je znati kao likovnu umjetnicu, a treći kao montažerku s HTV-a, na kojem je umjesto rođendanske čestitke u 50. godini dobila otkaz, zajedno s 368 kolega.

Trenutak životnog sloma

Redateljica Skorin nekoć poznatu kreativku pronalazi u trenutku velikog životnog poraza, kada se bez prebijene pare vraća u dom svoje majke s kojom se ne slaže najbolje. Stiješnjena u sobici u kojoj istovremeno radi i spava, ona dane provodi brinući se o jednoj starijoj gospođi i pokušavajući dobiti bar posao čistačice na crno, dok istovremeno mašta o nastavku svoje glazbene karijere.

– Moja osobna motivacija nalazi se u krizi srednjih godina koju svaki čovjek ima, u kojoj sam si i ja postavljala slična pitanja kao i Sandra: početi nešto novo ili ne, koliko to ima smisla, hoću li biti ismijana, jesam li heroina ako se držim svojih snova ili je to u nekim godinama neadekvatno ponašanje – kazala nam je nakon projekcije u Opatiji Višnja Skorin dodajući da je život ipak samo jedan i da je snove važno slijediti bez obzira na rezultat.

Upravo to postala je i poanta njezina filma koji se na trenutke gleda s iskrenom strepnjom za protagonisticu, pa i pitanjem “hoće li se ovo jednom dogoditi meni”. Posebno su potresni kadrovi njezina nastupa na talent showu “Nikad nije kasno” za starije od 45 godina, gdje se odjednom nalazi okružena svojim davnim kolegama: Sanjom Doležal, Vladom Kalemberom, Tončijem Huljićem, kao i Lanom Klingor, koja ističe kako se upravo njenih nastupa s Alkom Vuicom sjeća kao jedne od stvari koja joj je obilježila djetinjstvo. Zagrljaji i bodrenje starih prijatelja ubrzo se premeću u snažan udarac jer Sandra shvaća da joj dugo željena šansa iznova izmiče iz ruku.

– S drugim natjecateljima suosjećala sam zbog činjenice da se nisu pokazali, a s ovima u studiju osjetila sam se kao kod kuće i podsjetili su me otkud dolazim – kazala je Sandra nakon nastupa. U toj rečenici koncentriran je sav teret socijalnog zida koji je podignut između onih koji su uspjeli i onih koji možda nisu, kao i spoznaje koliko je lako s jedne strane pasti na drugu, a koliko se teško vratiti među one koji su se uspjeli izboriti za svoje pravo na dostojanstven život.

Uz samo natjecanje koje je narativna kičma filma, emotivnu okosnicu čini i Sandrin odnos s gospođom o kojoj se brine, a koja je bila – svekrva redateljice!

– Sandra je silno uljepšala zadnje godine njezina života. To je jedna od najboljih stvari koja se dogodila za vrijeme snimanja. A nas dvije zapravo smo se znale od ranije, obje smo odrasle u Gajnicama, vršnjakinje smo, a kasnije smo se sretale po HRT-u, gdje je ona radila u sportskoj, a ja u dječjoj redakciji. Međutim, putevi su nam se razdvojili i sa Sandrom sam se ponovno slučajno susrela tek nakon njezina otkaza, kada je ispričala kroz što prolazi i ja sam shvatila da imamo filmsku priču – rekla nam je Višnja Skorin.

Nevidljivi nakon pedesete

U početku je to trebao biti film o teškoćama u pronalaženju radnog mjesta za osobe u zrelijoj životnoj dobi, ali ni same nisu bile sasvim sigurne kamo će ih ta vrlo slojevita priča odvesti.

– Mogli smo tu govoriti o otkazima na HTV-u, o pjesmama koje nikad nije objavila, o mučnim sudskim procesima, o tome kako nakon pedesete postajemo seksualno i socijalno nevidljivi... Sve su to teme naznačene u filmu, ali na koncu smo odlučili inzistirati na emociji i čini se da je to publika prepoznala. Mislila sam da radim film za osobe srednjih godina, a nakon projekcije su mi prilazili ganuti mladi ljudi sa suzama u očima – rekla nam je Višnja Skorin, opravdano zadovoljna rezultatom svojeg četverogodišnjeg truda.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.