Premijerno na Splitskom ljetu

Novi ‘Othello’ kao precizna studija karaktera, manipulacija i stereotipa

Novi ‘Othello’ kao precizna studija karaktera, manipulacija i stereotipa
12.08.2014.
u 16:03
Likovi su u zamkama vlastitih opsesija i postaju žrtve samodestrukcije
Pogledaj originalni članak

        Najveće zanimanje poslije Verdijeve Aide, kojom je prije gotovo mjesec dana otvoreno, na 60. Splitskom ljetu pobudila je Shakespeareova tragedija Othello, koja je u režiji slovenskog redatelja Eduarda Milera, kao posljednja premijera ovogodišnjeg festivala izvedena preksinoć na ambijentalnoj pozornici u Meštrovićevim Crikvinama-Kaštilcu.

Brza predstava

Nakon sažete i “brze” predstave čiju dramaturgiju i adaptaciju potpisuje Žanina Mirčevska, publika je dugotrajnim pljeskom nagradila protagoniste i uzvicima “bravo” dočekala u božanstvenom masliniku Kaštelca. Naslovnu ulogu Othella u Shakespeareovoj drami, preciznoj studiji ljudskih mehanizama koju su autori preradili stavivši u fokus interpretacije manipulaciju i stereotip, odigrao je Mislav Čavajda. Nikola Ivošević utjelovio je lik manipulatora Jaga, dok je Desdemonu tumačila Judita Franković. Cassia je odigrao Nikša Arčanin, mletačkog plemića Roderiga Marko Petrić, dužda Lodovica Marjan Nejašmić Banić, mletačkog senatora Montana debitant Stipe Radoja, a Desdemonina oca Stojan Matavulj.

Izvrsnu scenografiju napravio je Branko Hojnik, a Jelena Proković atraktivne kostime.

Podijeljene reakcije

Publika, kao i obično nakon premijere, bila je podijeljena, ali većinom zadovoljna, pa i oduševljena.

– Ključno je bilo odlučiti se za jedan motiv i onda ga razviti. To mora biti motiv koji je trenutačno aktualan, najživlji. Motiv koji su uzeli autori vrlo je hrabar potez, ovdje je riječ o manipulaciji ljubavi – kazala je teatrologinja Mani Gotovac.

– Odlična predstava, ovo je jedan novi Shakespeare, ovo do sada nismo vidjeli – komentirao je arhitekt Jerko Rošin.

– Manipulacija je prikazana sredstvima uglavnom fizičkog teatra, dok je riječ ostala u drugom planu. Izostao je problem izolacije, svi likovi upadaju u zamke vlastitih opsesija, zatvaraju se i postaju žrtve samodestrukcije. Tada je moguća manipulacija. Predstava je dobila na dinamici, ali ne i dubljim sondama – ocjena je prof. Tončija Šitina.

>> Beogradski Othello tek je dječak koji lomi svoju novu igračku

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.