Ivo Pogorelić večeras na Dubrovačkim ljetnim igrama

Povratak davno snimljenom Haydnu i premijerni Debussy

Foto: arhiva DLJI
Povratak davno snimljenom Haydnu i premijerni Debussy
09.08.2016.
u 12:50
U drugom dijelu odavno rasprodanog koncerta u Kneževu dvoru genijalni pijanist će svirati Šest glazbenih trenutaka Sergeja Rahmanjinova
Pogledaj originalni članak

Kada bi me netko tražio da izdvojim deset najuzbudljivijih i najdojmljivijih trenutaka doživljenih u svjetskim koncertnim dvoranama, među prvima bi mi pali na pamet glazbeni trenuci Sergeja Rahmanjinova u izvedbi Ive Pogorelića u bečkom Konzerthausu.

"Šest glazbenih trenutaka", koji se u koncertnim programima često najavljuju tradicionalnim francuskim naslovom "Six moments musicaux", niz je virtuoznih skladbi koje se mogu svirati i pojedinačno, ali integralna izvedba itekako ima smisla, pogotovo kad svira Ivo Pogorelić.

Genijalni pijanist kontrastne stavke spaja u dramatičnu i potresnu cjelinu, od grobne tmine posmrtnog marša do blistavog, ekstatičnog i uzvišenog finala, služeći se paletom boja nevjerojatno širokog opsega kakvu iz crno-bijele klavijature mogu izvući samo njegovi prsti.

Večeras, 9. kolovoza, bit će velika povlastica sjediti u Kneževu dvoru i slušati kako Ivo Pogorelić opet ponire u tu skladbu Sergeja Rahmanjinova.

Naravno, to neće biti sve. Na Dubrovačkim ljetnim igrama publika će prvi put u Hrvatskoj moći čuti i Pogorelićevu interpretaciju Debussyjeve suite "Pour le piano" (Za klavir). Jedna od prvih asocijacija uz ime velikog francuskog glazbenog impresionista također su boje, a tu je, kako smo već utvrdili, Ivo Pogorelić nenadmašan.

Publiku ovog dubrovačkog recitala, a osobito poklonike koji već skoro četiri desetljeća prate Pogorelićevu pijanističku evoluciju i revoluciju, očekuje još jedna velika zanimljivost: Pogorelićev povratak klasicistički bistrim i jasnim linijama Haydnove Sonate u D-duru koju je snimio za Deutsche Grammophon i objavio sada već daleke 1992. godine.

Uz sve to, još i Beethovenov vrckavi Rondo a capriccio. S dodatkom ili bez, ovaj koncert, kao i svaki Pogorelićev povratak u Dubrovnik, predstavljat će vrhunac festivala. Zato koncert i jest već odavno rasprodan.  

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

LA
LaurenceofArabia
12:14 11.08.2016.

Proslavljeni kriticar Branimir Pofuk koji je medijska zvijezda barem koliko i umjetnici o kojima pise do danasnjeg dana u 2016. godini nije naucio razliku izmedju izraza premijera i cinjenice da netko ( PoGo) unutar svog vlastitog puta po prvi puta svira notornu kompoziciju 'Pour le Piano'. Ovakvi napisi sluze iskljucivo zaglupljivanju preostale citalacke publike.

LA
LaurenceofArabia
12:23 11.08.2016.

@Musiktech: blistav program Dubrovackih ljetnih igara mozete zahvaliti 'sjajno' odradjenom intendantskom poslu Mladena Tarbuka, koji nakon pronevjere vise milijuna kuna u zagrebackom HNK kao nagradu dobiva 1. hrvatski festival, onaj u Dubrovniku.

MU
musiktech
18:12 09.08.2016.

Makar su kultura i glazbena kritika u Večernjem odavno prestali biti mjerodavni, i to najviše zbog pristranosti dežurnog kritičara, zanimljivo je vidjeti da se opet piše o Pogoreliću, i to ponovno zbog privatnih sklonosti i interesa Večernjakovog kritičara. Nije tu uopće problem sam Pogorelić, da se ne bi krivo shvatilo, međutim ako nije on, onda su možda još 2-3 druge vječno iste teme, i to opet vezane uz privatne interese, a sve ostalo kao da ne postoji. Svaka čast za festival kojemu je glavni događaj Pogorelić koji zadnjih godina non stop nastupa u Hrvatskoj . Konkurencija su mu studentske produkcije, nepoznata i polupoznata imena, te pokoja dramska predstava na kojima je počeo počivati naš najznačajniji ljetni festival . Možemo sutra-prekosutra očekivati i kritiku na koncert, vjerojatno opet u stilu ptica grabljivica i formula 1, jer to je vokabular g. Pofuka, osim ako mu ga na studiju na Muzičkoj akademiji koji naknadno završava ipak nisu malo obogatili i profesionalizirali.