Organizatori Animafesta objavili su natjecateljski program festivala na koji se ove godine prijavilo više od 1600 filmova iz 76 zemalja svijeta. Među 44 odabrana filma u Velikom natjecanju igrat će i šest domaćih radova, među kojima se ističu “Ježeva kuća” Eve Cvijanović, koja je nedavno nagrađena u Berlinu, i “Noćna ptica” mlade Špele Čadež koja je početkom godine prikazana na Sundanceu, dokazujući da je hrvatska animacija itekako konkurentna u svijetu.
Među hrvatskim koprodukcijama u konkurenciji za glavnu nagradu su i “Aerodrom” Michaelle Müller te “Manivald” Chintis Lundgren, novi radovi Švicarke i Estonke koje su snažno vezane uz hrvatsku animatorsku scenu, pri čemu postižu velike međunarodne uspjehe.
Ilustrator New York Timesa
Kao posebna vijest ističe se činjenica da će se nakon višegodišnje stanke na ovogodišnjem Animafestu ponovno natjecati animirani filmovi Zagreb filma, nekoć svjetski slavnog studija u koji se posljednjih godina vraćaju izvrsni autori.
Među njima posebno je zanimljiv Danijel Žeželj, hrvatski animator, strip-autor i dizajner s newyorškom adresom, podjednako cijenjen u nezavisnim umjetničkim krugovima i u izdavačkom mainstreamu, koji ilustrira članke za The New York Times Book Review i The Harper’s Magazine te crta stripove za Marvel, DC comics i Dark Horse.
– Posebno me veseli što je film ušao na Animafest jer sam odrastao s festivalom, sjećam se kada je još bio u kinu Studentskog centra i kada sam u nekoliko dana gledao kompletan program, po desetak sati filmova – izjavio je Žeželj, koji je u posljednjih pet godina u Zagreb filmu režirao “Fibonaccijev kruh” i “Tisuću”, a na ovogodišnjem Animafestu predstavit će “Crvenkapicu Redux”.
Rađena u prepoznatljivom Žeželjevu stilu, poznata bajka o djevojčici i vuku dobiva zreliju, mračniju atmosferu, a trailer filma više podsjeća na Conradovo “Srce tame” nego na Grimmove priče za laku noć. Nakon što je u Bonobo studiju animirao vrlo uspješnu debitantsku “Priču s početka vremena”, nekadašnji Vjesnikov novinar Božidar Trkulja u Zagrebfilmu je paralelno sa Žeželjem završio svoj “Posljednji izazov”, film koji je također našao svoje mjesto u selekciji ovogodišnjeg Animafesta. Prvi je to produkt novog Zagreb filmova studija za stop-animaciju, prvog takvog projekta u regiji.
U Trkuljinu filmu glumi više od 30 lutaka na 12 različitih lokacija. Lutkarska stop-animacija, iako pripada rodu animiranoga filma, kaže autor, zapravo je puno sličnija igranom filmu.
I dvorac mora biti po mjeri
– Razlika je jedino u tome što glumce prvo treba izraditi, a potom slijedi i dugotrajno ‘nagovaranje’ da izvedu ono što im je napisano u scenariju. Slično je i sa scenografijom i rekvizitima koji se moraju izraditi.
Nije dovoljno samo pronaći stari dvorac, useliti u njega opremu i početi snimati. Treba ga napraviti po mjeri glumaca i po mjeri animatora – govorio nam je Trkulja u vrijeme produkcije filma. Danas zadovoljno ističe da mu je velika čast biti u Velikom natjecanju Animafesta, našeg jedinog festivala koji ulazi u svjetsku A kategoriju filmskih festivala poput Berlina, Venecije ili Cannesa.