Kazalište

Predstava kao snajper uperen u emotivno sakato društvo

Predstava kao snajper uperen u emotivno sakato društvo
08.10.2013.
u 19:45
Odgovornost prema tekstu i autoru bili su ključni, kaže redateljica, dok pisac hvali ZKM kao kazalište koje reagira na stvarnost
Pogledaj originalni članak

Razgovarali smo uoči premijere zakazane za petak, 11. listopada. ZKM sezonu počinje s novom dramom Damira Karakaša “Snajper” koju režira Franka Perković. Priča je to o mladom paru koji očekuje dijete u teškim financijskim prilikama te se odlučuje na očajnički čin – atentat.

– Ja dugo pišem, to traje i po nekoliko godina, jer uvijek pišem kao da mi je to zadnje – kaže Damir Karakaš objašnjavajući da je najteže postići baš to (što mu ljudi stalno i govore) da sve izgleda tako lako i jednostavno.

– Tako sam i u tom tekstu pokušao ići do krajnjih granica, a ponudio sam ga ZKM-u jer je to kazalište u kojem sam s Magellijem radio “Zagrebački pentagram”.

Svi smo frustrirani

Ravnateljica Dubravka Vrgoč pročitala je tekst i prihvatila ga, a tada smo tražili redatelja – priča Karakaš i objašnjava da ga zanima kazalište koje govori o nama, koje reagira na stvarnost i provocira teme koje se tiču svih nas.

Tekst je završio u rukama redateljice Franke Perković, a ona kaže da joj je prva misao nakon što ga je pročitala bila upravo to – da je to tekst koji se tiče i nje same.

– Živimo u nekom jezivom svijetu, u emotivno sakatom društvu bez empatije, bez ideje i potrebe za nekim boljim svijetom. Kao da živimo u naplavini ideologija 18. i 19. stoljeća, u nekim ostacima s kojima mi danas ne znamo što bismo – ističe Perković.

Kaže da su na svim probama puno razgovarali upravo o tim temama i hvali Zagrebačko kazalište mladih.

– Ovdje su glumci osviješteni, razmišljaju o svijetu u kojem žive – kaže i dodaje kako se u tom radu na predstavi iskristaliziralo da svi zapravo imaju jednake frustracije. Pitamo je je li teže ili lakše raditi uz autora na probama, a ona kaže da je teže:

– Osjećam veliku odgovornost prema tekstu koji tek doživljava praizvedbu. Duboko poštujem pisca i vjerujem da njegov tekst ima pravo na praizvedbu na način na koji je pisac mislio pišući ga, kaže i dodaje:

Ući u Karakaševu glavu

– Naravno da ne mogu ući u Karakaševu glavu, ali to je i pitanje osnovnog poštovanja: ako me tekst ne zanima takav kakav jest, zašto ga onda radim.

– Lako je bilo raditi s Frankom – uzvraća Karakaš komplimente – jer ona kuži spiku.

Oboje ističu kako im je u radu na predstavi ključno bilo da su likovi koje donose na scenu živi, da nema “glume”, da to bude intimistička predstava. Svjesni su kakav su težak posao stavili pred glumce – Vedrana Živolića, Hrvojku Begović i Franu Maškovića – jer oni su doslovno okruženi publikom, u prostoru u kojem im publika (svaku izvedbu može vidjeti samo 80 ljudi) doslovno diše za vrat. Otkrili su nam i da Franka za predstavu ima sjajan kraj, ali da Damir još ne zna hoće li ga iskoristiti u knjizi koja će tek uslijediti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.