BORIS LEINER POVODOM IZLOŽBE FACE

Ritam bubnjeva i žene bili su mi dugo vremena važniji i jači od samoće atelijera

Foto: Danijel kasap
Ritam bubnjeva i žene bili su mi dugo vremena važniji i jači od samoće atelijera
21.05.2014.
u 12:00
"Kao akt dobre volje prema ljubomornom, nesretnom i ljutom Johnnyju raspustili smo Pozdrav Azri"
Pogledaj originalni članak

U ovoj krizi današnjice kiparstvo i glazba moje su male životne radosti. I izgleda da kiparstvo polako preuzima inicijativu – govori Boris Leiner, legendarni bubnjar legendarne Azre, ali i Vještica i drugih sjajnih bendova, koji je prošlog tjedna u zagrebačkoj Galeriji osmijeha (Radićeva 37) otvorio prodajnu izložbu Face koja je otvorena do subote.Iako je kiparstvo studirao još sredinom 1980-ih (na zagrebačkom ALU i u Utrechtu), prvu je samostalnu izložbu održao tek dvadeset godina kasnije, a osobito je aktivan u posljednje vrijeme s nizom portreta domaćih i svjetskih faca od kojih su neki izloženi ovom prigodom (Boško Petrović, Željko Malnar, Marija Braut...), a u aktualnom tematskom parku rock’n’rolla u Hatzovoj od četiri dosad postavljene skulpture dvije su njegove: Lennon i Hendrix.

Hrvanje s materijalom

– Svjetla pozornice i odobravanje ženskog dijela publike bili su mi godinama primamljiviji od difuzne samoće atelijera. Ritam bubnjeva bio je jači od ritma volumena i ploha. No to dugogodišnje sporadično hrvanje s materijalom izrodilo je čitavu galeriju likova koje sad izlažem – objašnjava Leiner svoj “zakašnjeli” angažman na području kiparstva i što povezuje osobe koje je odlučio portretirati:

– Povezuje nas svijet glazbene i umjetničke scene. To su izvanserijske osobnosti, majstori čiji su me životi fascinirali i oplemenili, ljudi koji su oblikovali urbani Zagreb, koji su ostavili trag na zagrebačkom nebu. Izloženi radovi uglavnom su realistični portreti, ali realizam nije jedini Leinerov stil:

– U portretu bilježim pulsaciju života, u svakom pokušavam izraziti energiju ili emociju koja zrači iz tih ljudi. Modelacijom odgonetavam te psihohijeroglife, da lice govori, da komunicira s gledateljem preko oka i taktilno. S druge je pak strane mog interesa žena. Žena kao intrigantna erotična oblina, kao bljesak napete forme. Nju gnjetem u glini i s njom se intimno sukobljavam kroz materijal – kaže Leiner.

Cijena skulptura

Budući da je izložba prodajnog karaktera, imaju li lica koja radi i kakvu materijalnu cijenu?

– Rame je puno modrica, a prazan džep, ha-ha... Nije baš tako. Zanatska vještina naučena na ALU i pronicljivo oko donose i financijske plodove – kaže Leiner koji u vrijeme Azrinih početaka nije mogao naslućivati do koje će mu mjere taj bend označiti cijeli život.Plaćali smo postotak– Da je Johnny velika duša, idol mladih, to sam naslućivao, a kasnije mi se potvrdilo. No naivno sam mislio da ćemo na vrhu vala ostati do penzije, ha-ha... – kaže Leiner koji se osvrnuo i na dugogodišnje Johnnyjevo negodovanje na Leinerov projekt “Pozdrav Azri” za kojim vlada veliki interes nove i stare publike:

– Čini mi se da njega sve to živcira, nesretan je, ljubomoran i ljutit, prijeti sudom, pa smo isključivo kao akt dobre volje prije nekoliko mjeseci raspustili bend Pozdrav Azri. No, pravno gledano, mi Azrine pjesme smijemo svirati sve dok plaćamo autorski postotak što smo godinama uredno plaćali – kaže Leiner najavljujući da bi se i Štulićeva bista mogla uskoro pojaviti u parku rocka:

– Johnnyjeva bista izlivena u bronci blista i čeka jer pregovori traju i traju – kaže bubnjar-kipar i najavljuje nove glazbene pothvate:

– Trenutačno okupljam ljude za svoj bend, a sa Srđanom Sacherom polako snimam i pripremam novi dugoočekivani CD Vještica.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.