nova igra

Samurajski hit-rođak Assassins Creeda - "Ghost of Tsushima"

21.07.2020.
u 14:36
Ghost of Tsushima najnovija je igra studija Sucker Punch koja nam je donijela popularnu futurističku avanturu Infamous, a sada nas vraća u 13. stoljeće, u vrijeme invazije Mongola, čije carstvo obuhvaća gotovo čitav istok.
Pogledaj originalni članak

Grimizne šume javora, livade prekrivane nježnim pampasima i krdo svetih jelena u daljini. Ovi meditativni prizori pružaju utočište svima koji su se zasitili napredne tehnologije, pucnjave i općenito Zapada te su spremni za osvježavajuću istočnjačku priču smještenu u drevni Japan. Ghost of Tsushima najnovija je igra studija Sucker Punch koja nam je donijela popularnu futurističku avanturu Infamous, a sada nas vraća u 13. stoljeće, u vrijeme invazije Mongola, čije carstvo obuhvaća gotovo čitav istok.

Na putu potpune mongolske dominacije stoji još samo japanski otok Tsushima, koji brani osamdesetak samuraja. Nakon prodora mongolske horde plaža Komodo ostala je prekrivena leševima japanskih boraca. Jedini preživjeli je zatočeni vladar Shimura, ili barem tako misli nemilosrdni Kotun-kan nakon što njegova nećaka, samuraja Jina Sakaija, baci s mosta. Međutim, Jin je preživio pad i uz pomoć sitne odmetnice Yune kreće u osvetnički pohod i oslobađanje ujaka.

Otvoreni svijet, mehanika igre i mogućnosti nadogradnje lika odmah će vas podsjetiti na poznatu igru Assassin’s Creed, ali nakon nekog vremena uočit ćete da Ghost of Tsushima nije propustio napraviti određene dramaturške napretke s ciljem bolje koncentracije na centralnu misiju. Mapa je dovoljno velika da je se isplati istraživati, a opet ne tolika da se na njoj izgubite u moru sporednih misija koje samo služe za skupljanje XP-a i odvlače vas od uranjanja u priču. Posljedično, nažalost, mogućnost interakcije s predmetima i ljudima kraj kojih prolazite nešto je manja nego u recentnim Assassins Creedovima.

Narativno srce igre Ghost of Tsushima Jinova je transformacija iz samuraja, časnog ratnika koji svoje žrtve gleda u oči, u Duha koji je svoje podmukle tehnike ubijanja naučio od surovih Mongola. Njegov napredak savršeno prate misije i sjećanja iz djetinjstva, a još bolje nadogradnje oklopa, ratnih maski, kaciga te, naravno, katane.

Borba je najzabavniji dio ove igre, kako bi u jednoj akcijskoj avanturi i trebalo biti. Kombinacijom četiri stava: kamen, vjetar, voda i mjesec, branite se i napadate neprijatelje svih veličina, snage i naoružanja. Na primjer, kameni borbeni položaj bit će učinkovit protiv mačevalaca, ali ako vam usred borbe s njim dođe i Mongol s kopljem, brzo ćete morati promijeniti u vjetroviti način ratovanja. Peti način borbe je specifičan za vašu ulogu Duha, on je tajnovit i podrazumijeva bacanje noževa, bombi načinjenih od baruta i korištenje luka i strijele. 

Neprijatelji nisu previše zahtjevni, dapače ponekad su malo slijepi ili gluhi te se nećete previše namučiti da ih pobijedite, čak ni u najtežim misijama. Izazov predstavljaju dueli s glavnim likovima u kojima pametnom kombinacijom napada i obrane spretnost igrača dolazi do izražaja. Uz prekrasan ambijent i igru svjetla i sjene dočarana je važnost unutarnje i vanjske borbe koju pojedinci s obje strane oštrice osjećaju.

Dok ne mašete katanom, igra vam pruža slobodu otkrivanja tajnih mjesta na karti. Ona su uglavnom najljepši prizori prirode poput vrha planine, plaže, termalnog izvora ili otočića na jezeru. Na njima često možete skladati vlastiti haiku, što je u igri vrlo kreativno napravljeno, odličnim balansiranjem slobodnog odabira i prekrasne animacije. Japanskim krajolikom jurite na odanom konju kojem na početku igre nadjenete ime, a prizori se mijenjaju izmjenom dana i noći te sunca, vjetra, kiše i grmljavine. Domišljata novina koju treba istaknuti jest uloga vjetra. On je vaš nevidljivi pomagač koji će vam svaki put kada prijeđete prstom preko središnje pločice na joysticku pokazati kuda morate ići, a uputu će popratiti fijuk iz mikrofona u vašim rukama.

Igra je podijeljena u tri čina koja se odvijaju u tri dijela karte, a na putu spašavanja Japana niste sami. Masako, Yuna, Kenji, Sensei Ishikawa vaši su suborci i prijatelji koji imaju vlastite probleme, a kroz koje doznajete zanimljive osobne priče tadašnjeg života u carstvu, raskola među obiteljima, klanovima i odmetničkih japanskih bandi nastalih zbog rata i gladi.

Zanimljiva je integracija stvarnih povijesnih elemenata u igru, i to baš u dijelu istinske šokiranosti Japanaca mongolskim divljim klanjima, bez časti i poštovanja prema žrtvama, te korištenjem prvih ručnih bombi načinjenih od baruta, kako je to bilo tijekom prve invazije 1247. godine. Kan je prikazan kao mudri vojskovođa koji je znanje o neprijatelju želio okrenuti u svoju korist učenjem japanske kulture i pisma, kako navode i povijesni izvori.

Smeta li vam engleski jezik usred drevnog Japana, dijaloge možete prebaciti na japanski, a cijelu igru možete prijeći i kao interaktivni stari, zrnati crno-bijeli film po uzoru na djela poznatog redatelja i scenarista Akire Kurosawe.

Da zaključimo: Ghost of Tsushima koncizna je, pametna i zanimljiva avantura koja propituje važnost časti i njenu blijedeću ulogu kada u borbi za goli život čast postaje luksuz, a samuraje pretvara u svoje robove. Kada je preživljavanje naroda važnije od tradicije i obiteljskog sustava vrijednosti, a kada se pretvaramo u životinju protiv koje se borimo, pitanja su koja ostaju bubnjati u glavi i nakon završne špice ove odlične igre koja će vam ljetne pandemijske dane učiniti mnogo zabavnijima.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.