Već drugi koncert festivala Julian Rachlin i prijatelji pokazao je pravo, komorno lice tog elitnog umjetničkog pokreta koji se već jedanaesti put održava u Dubrovniku. Austrijski bariton Florian Boesch uz pijanista rođenog u Edinburghu Malcolma Martineaua izveo je "Zimsko putovanje" Franza Schuberta u Kneževu dvoru.
I premda Dubrovnik ni na kraju kolovoza nije nimalo ispražnjen, nikakvi remetilački zvukovi nisu okrnjili cjelovitost i krhkost jednog od najslavnijih ciklusa popijevaka zapadne kulture. Dapače.
Pogođena atmosfera
U atriju Kneževa dvora čuo se i najmanji piano koji je otpjevao vrhunski umjetnik mekana i prelijepa glasa uzornih visina, izvrsne dikcije i odlično pogođene atmosfere popijevaka koje je Schubert uglazbio na stihove Wilhelma Müllera.
Bogato opremljena knjižica koncerta donijela je njemački original, ali i prepjeve na hrvatski (prevoditelj Sead Muhamedagić), ali i na engleski jezik (prevoditeljica Celia A. Sgroi), što je za svaku pohvalu.
Isplativi rizik
Iako je uvrštavanje "Zimskog putovanja" na repertoar ljetnog festivala svojevrsni rizik, Knežev dvor bio je dobro popunjen, a oduševljenje publike bilo je golemo.
Tako dobar vokalni recital u Hrvatskoj se, nažalost, čuje dosta rijetko, pa je proplamsaj njemačke meditativne glazbene umjetnosti u izvedbi tako dobrog baritona kao što je Boesch bio prava poslastica i sasvim sigurno jedan od vrhunaca ne samo Rachlinova festivala nego i cijele hrvatske ljetne, mora se priznati, bogate koncertne ponude.
Na pretežno instrumentalnom festivalu ljubitelji vokalne umjetnosti doći će na svoje na završnom koncertu kada će u Kneževu dvoru 8. rujna uz Sir Rogera Moorea i glazbenike festivala nastupiti i znamenita sopranistica Dame Felicity Lott na koncertu koji je osmislio Hyung-ki Joo, a koji se bavi istraživanjem često zanemarivane zabavne i komične strane klasične glazbe.