Zagrebačka publika će tako premijerno gledati nagrađivane filmske posvete - nekonformističkoj češkoj fotografkinji Libuše Jarcovjákovoj i queer sceni iza Željezne zavjese, ekscentričnoj barunici i dadaistici Elsi Freytag-Loringhoven za koju neki tvrde da je prava autorica slavnog Duchampova Pisoara. Gledamo i sanjivi dokumentarac o legendarnom kontrakulturnom okupljalištu Hotelu Chelsea i njegovim preostalim stanarima koji se opiru gentrifikaciji, nadrealistični igrano-dokumentarni film o renomiranoj austrijskoj slikarici Mariji Lassnig kojoj je dugo izmicao uspjeh i njezinoj metodi „slikanja svjesnosti tijela“, te bliski susret s vizionarskim slikarom i kiparom Anselmom Kieferom u režiji Wima Wendersa koji pomoću 3D tehnike rastvara umjetnikov mikrokozmos.
Filmovi će biti popraćeni razgovorima koji će ove karizmatične umjetničke figure upotrijebiti kao paradigmu i uvertiru za promišljanje nekih od ključnih problema suvremene umjetnosti. Selektorica programa je filmska kritičarka i kustosica Dina Pokrajac.
Program u utorak 26. studenog u 19 sati otvara dokumentarac Nisam sve što želim biti u režiji Kláre Tasovske. U pitanju je introspektivni portret češke fotografkinje Libuše Jarcovjákove komponiran od subjektivnih analognih fotografija i neusiljenih dnevničkih zapisa koje sama umjetnica čita naglas te koji zajedno ogoljuju njezino divlje putovanje kroz svakodnevne borbe, tjelesnost, ljudske odnose i emotivne (samo)spoznaje. Nakon projekcije održat će se razgovor u kojem sudjeluju grafička dizajnerica i fotografkinja Sanja Bachrach Krištofić te kustosica Leila Topić.
U srijedu 27. studenog u 19 sati gledamo Alreadymade, filmsku istragu o autorstvu najutjecajnijeg umjetničkog djela 20. stoljeća, slavnog Duchampova Pisoara. Pedantno istražujući povijesni slučaj i pronađene materijale iz brojnih izvora redateljica Barbara Visser oživljuje intrigantnu i zaboravljenu njemačku avangardnu pjesnikinju i umjetnicu Elsu Freytag-Loringhoven. Njena ekscentrična osobnost zasjenila je nažalost njena umjetnička postignuća, a kažu da je upravo ona (a ne Duchamp) izumila ready-made. Nakon projekcije održat će se razgovor u kojem sudjeluju povjesničarka umjetnosti Tihana Bertek i umjetnik Goran Trbuljak.
U četvrtak 28. studenog na rasporedu Dokukina je film Sanjivi zidovi: Unutar Hotela Chelsea redateljskog dua Maya Duverdier&Amélie van Elmbt o utočištu underground umjetnika koje je 2022. pretvoreno u luksuzni hotel. Patti Smith, Jim Morrison, Bob Dylan i Robert Mapplethorpe samo su neki od zvjezdanih bivših stanara Hotela Chelsea. Priča je to o New Yorku i gentrifikaciji te važnosti nezavisne umjetnosti za društvo kojem je prijeko potrebna protu-moć umjetnika koji se udružuju. Nakon projekcije održat će se razgovor u kojem sudjeluju interdisciplinarna umjetnica i istraživačica Sonja Leboš, filmski i kulturni radnik Viktor Zahtila te likovna umjetnica Dina Gligo ujedno i osnivačica Sindikalnog kolektiva udruženih prekarnih radnica i aktivista – SKUPA.
Petak 29. studenog u znaku je jednog od najvažnijih likovnih umjetnika našeg doba Anselma Kiefera. Slavni redatelj Wim Wenders u monumentalnom 3D filmu Anselm podastire umjetnikov životni put, inspiraciju i kreativni proces istražujući njegovu fascinaciju mitom i historijom – prošlost i sadašnjost isprepliću se i rastaču granicu između filmskog medija i slikarstva, dok kamera mapira ključna mjesta i krajolike iz njegove dugovječne karijere. Nakon projekcije održat će se razgovor u kojem sudjeluju kustos Feđa Gavrilović i filmska kritičarka Višnja Pentić.
Program će u subotu 30. studenog u 19 sati zaključiti nagrađivani hibridni film Spavati s tigrom o slavnoj austrijskoj slikarici Mariji Lassnig, njezinoj borbi u umjetničkom svijetu kojim dominiraju muškarci i potrazi za vlastitim umjetničkim izrazom. Birgit Minichmayr dojmljivo utjelovljuje Mariju Lassnig kao samotnu umjetnicu koja upražnjava gotovo redovnički asketsku rutinu te eksperimentira s vlastitim tijelom i burnim osjećajima. Nakon projekcije filmska kritičarka i kustosica Dina Pokrajac razgovarat će s producentom filma Antoninom Svobodom.